Audi A6 Avant e-tron koncepció PPE
Nagy hasmagasság és alacsony tengelymagasság
A PPE-t kizárólag akkumulátoros elektromos hajtásrendszerekhez tervezték, így teljes mértékben ki tudja használni a technológia összes előnyét. A jövő PPE-flottájának kulcsfontosságú eleme a tengelyek közötti akkumulátormodul, amely körülbelül 100 kWh energiát tárol az A6 e-tron koncepció Avant változatában. A jármű teljes padlójának kihasználásával viszonylag sík akkumulátor-elrendezés érhető el. Ez azt jelenti, hogy ezt az egységes platformot a nagy hasmagasságú járművek és a kifejezetten dinamikus, lapos felépítésű járművek – mint például az Audi A6 Avant* – esetében is lehet majd használni, anélkül, hogy változtatni kellene az alap felépítésen.
A PPE-s járművek akkumulátorának és tengelytávjának mérete állítható, így alkalmasak a különböző piaci szegmensekben való használatra. A meglehetősen hosszú tengelytáv és a nagyon rövid túlnyúlások aránya azonban mindegyik verzióban közös, és ez a nagy kerekekkel együtt olyan alaparányokat eredményez, amelyek egyszerűen tökéletesek – és nem csak a formatervezés szempontjából. Ugyanis a jövő PPE-s modelljeinek utasai is élvezhetik a hosszú tengelytáv előnyeit, vagyis hosszabb belső teret és nagyobb lábteret mindkét üléssoron, ami minden szegmensben kulcsfontosságú előny. Továbbá, az elektromos járművek általában tágasabbak, annak köszönhetően, hogy technológia miatt egyszerűen nincs szükség váltóalagútra.
De még a váltóalagút nélkül sem kell lemondaniuk az Audi vásárlóinak a márka védjegyének számító quattro hajtásrendszerről. A jövő PPE-s modelljei között lesznek olyan változatok, amelyek külön elektromos motorokkal vannak felszerelve az első és a hátsó tengelyen, amelyek elektronikus koordinációt alkalmazva biztosítják az összkerékhajtást igény szerint, és tökéletes egyensúlyt biztosítanak a menetdinamika és az energiahatékonyság között. Emellett az e-tron flottában lesznek minimális fogyasztásra és maximális hatótávolságra optimalizált alapváltozatok is – ebben az esetben a meghajtást egyetlen, a hátsó tengelyre szerelt elektromos motor biztosítja.
Az Audi A6 Avant e-tron koncepció két elektromos motorja 350 kW összteljesítményre és 800 newtonméter nyomatékra képes.
Az Audi A6 e-tron koncepció első kerekei, kifejezetten elektromos járművekre optimalizált módon, ötkaros tengelyen keresztül csatlakoznak a hátsó többlengőkaros tengelyhez. A koncepciójármű adaptív lengéscsillapítókkal ellátott Audi légrugózással rendelkezik.
Sokoldalú, változatos, elektromos
2018-ban debütált az Audi első teljesen elektromos szériajárműve, az Audi e-tron*. Azóta a márka szisztematikusan és rohamosan halad előre az elektromobilitás széles körű, teljes termékpalettáján való bevezetésével. Az Audi e-tron* SUV és az e-tron Sportback* után 2021 februárjában debütált a rendkívül dinamikus e-tron GT quattro*, amely a Porsche AG-val közösen kifejlesztett új technológiai platformon alapul. Alig két hónappal később pedig bemutatkozott az Audi Q4 e-tron* és a Q4 Sportback e-tron* – két rendkívül egyedi SUV a kompakt szegmensben egy közös technológiai platformmal, a Volkswagen Csoport modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójával.
Az Audi A6 e-tron Sportback és Avant koncepciójárművek most egy olyan járműcsalád első tagjai – kezdetben a C-szegmensben, majd később a B- és D-szegmensben is -, amelyek egy másik innovatív technológiai platformra épülnek; ez a Premium Platform Electric, röviden a PPE. Ennek a moduláris rendszernek a fejlesztése az Audi vezetésével, de a Porsche AG-vel közösen történik. A PPE-platformra épülő első Audi sorozatgyártású járműveket egymás után mutatják be, 2023-tól kezdődően.
A PPE az első olyan platform, amelyet úgy terveztek, hogy a lehető legszélesebb körben ki tudja szolgálni a tömeggyártású személygépkocsikat – beleértve a nagy hasmagasságú SUV-okat és CUV-okat, valamint az Audi alapvető termékpalettájához tartozó alacsony hasmagasságú járműveket, például az Audi A6-os sorozatot. Ugyanakkor tervben van a PPE-paletta kiterjesztése a B-szegmensre is, amely évtizedek óta az Audi legnagyobb forgalmú piaci szegmense. A PPE még a D-szegmens csúcsmodellje esetén is egy olyan kiváló technológiai platform, amire lehet építkezni.
A PPE-vel az elektromos járművek mostantól azok az ügyfelek számára is vonzóvá válnak, akik a SUV-szegmensen túli járműkoncepciókat – például a márkára jellemző Avantot – részesítik előnyben.
Ennek eredményeként az Audi hatékonyan bővítheti portfóliójában az elektromos járművek kínálatát a nagy volumenű B- és C-szegmenseken keresztül. Ezenkívül a méretgazdaságosság lehetővé teszi, hogy a luxuskategóriás technológiát és a különböző modellváltozatokat egy széles körű, a prémiumpiacon páratlan modellkínálatba építsék be.
Folyt. köv.!
Addig is HALLGASS BELE exkluzív Audi podcastjainkba ITT, vagy IDE KATTINTVA >>>