A felfüggesztés alkatrészek megrendelése és beszerelése egyszerű
A felfüggesztés több, mint lengéscsillapítók és rugók
A „Felfüggesztés alapjai – a BILSTEIN Akadémia által működtetett” videósorozat rendszeresen ad értékes gyakorlati tippeket az autóipari szakemberek számára. A legújabb epizódban Rainer Popiol, a BILSTEIN Akadémia vezetője és Mustafa Yavuz, a BILSTEIN Műszaki Ügyfélszolgálat munkatársa azokra a felfüggesztési alkatrészekre összpontosít, amelyeket gyakran szó szerint beárnyékolnak a lengéscsillapítók és rugók – és mégis rendkívül fontosak. Az autóipari szakemberek ezentúl közvetlenül ezen a linken tekinthetik meg a videót, és a limitált szériás BILSTEIN műhelykesztyűket is ingyen kaphatják meg (amíg a készlet tart!). Csupán elmondani kell a lengéscsillapító szakembereknek, hogyan szereztek tudomást a „Felfüggesztésről” Alapok – a BILSTEIN Akadémia üzemeltetője” a linkelt weboldal alján található űrlap segítségével.
Amikor egy autó felfüggesztéséről beszélünk, általában csak lengéscsillapítókról és rugókról beszélünk. Azonban a felfüggesztés részei, mint például a tartócsapágyak, a védőcsövek és az ütközők ugyanolyan fontosak. És pontosan ezeket az alkatrészeket kell mindig cserélni lengéscsillapítók cseréjekor.
Rendszeresen ellenőrizze a felfüggesztés alkatrészeit, például a lengőkarokat, a tengelykapcsoló rudakat és a hajtórudakat
A vezetés biztonsága és kényelme érdekében a felfüggesztés minden alkatrészét rendszeresen ellenőrizni kell. Például a felfüggesztés ellenőrzésekor, de legkésőbb akkor, amikor a lengéscsillapítókat kell cserélni. A tartócsapágy fontos példa erre. „A támasztó csapágy a felfüggesztés és a jármű alváza közötti kapocs, amely lehetővé teszi a MacPherson rugóstagok forgómozgását is” – magyarázza Mustafa Yavuz, aki a BILSTEIN Műszaki Ügyfélszolgálatnál a műhelyek műszaki támogatásáért felelős. A többi rögzítési alkatrészt, például a tengelykapcsoló rudakat és stabilizátorokat, a lengőkarokat, a hajtórúdvégeket és a nyomtávrudakat is ellenőrizni kell, mivel ezek biztosítják a megfelelő tengelygeometriát.
A lengéscsillapító cseréjekor cserélje ki a védőcsövet és az ütközőt is
A lengéscsillapítók cseréjekor a védőcsövet és az ütközőt is ki kell cserélni. Jó okkal – elvégre fontos feladatokat látnak el a „felfüggesztési rendszerben”, ahogy Mustafa Yavuz kifejti: „A védőcsőnek az a feladata, hogy megvédje a lengéscsillapítót, a dugattyúrudat, valamint a reteszelőcsomagot a kőrepedésektől. Az ütköző ütköző korlátozza a rugó mozgását, így az alkatrészek védettek és a kerék szabad mozgása biztosított.”
Miután eldöntöttük, hogy mely alkatrészekre van szükség, érdemes először áttekinteni a BILSTEIN.com online katalógusába, ahogy Rainer Popiol ajánlja. „Itt elvégezhetek egy kezdeti előválasztást, majd azt is megnézhetem, hogy milyen információk vannak tárolva: Van-e normál normál cserecsillapító, esetleg van a BILSTEIN B6, a nagy teljesítményű lengéscsillapító, amelyet kifejezetten a közúti teszten teszteltünk. ? És még fontos: Milyen rögzítőelemekre van szükségem? Ez mind benne van ebben az online katalógusban.” Az alkatrészeket ezután a kereskedőtől vagy a nagykereskedőtől lehet megrendelni. Mellesleg, a BILSTEIN összes szabványos alkatrésze mindig ugyanolyan illeszkedést kínál, mint az eredeti alkatrészek.
A felfüggesztés alkatrészek megrendelése és beszerelése egyszerű
A felfüggesztés alkatrészek beszerelésekor a BILSTEIN felfüggesztési szakemberei számára mindig fontos, hogy a folyamat zökkenőmentesen menjen a műhelyben. A BILSTEIN a telepítési utasításokra összpontosít. „Ha úgy találjuk, hogy a járműgyártó beszerelési utasításai problémákat okoznak, saját utasításokat készítünk, és további információkat is biztosítunk, például videókat” – mondja Rainer Popiol.