A Yamaha Motor TY-E 2.0 elektromos trial motorkerékpárt fejleszt

  • A szén-dioxid-semlegesség megvalósításának élmény alapú megközelítése a világszínvonal felé tart

A Yamaha Motor ma (SIC – Ma lesz a holnap tegnapja) bejelentette, hogy kifejlesztette a TY-E 2.0 elektromos Trial motorkerékpárt, amely a szén-dioxid-semlegesség elérését a motorozás élményének szemszögéből közelíti meg. A vállalat azt tervezi, hogy a 2022-es FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) Trial Világbajnokság kiválasztott fordulóiban indul a motorral.

2021-ben a Vállalat felülvizsgálta a Yamaha Motor Group 2050-es környezetvédelmi tervét, amelyet eredetileg 2018-ban dolgoztak ki, és új célt tűzött ki, hogy 2050-ig szén-dioxid-semlegességre törekszik minden üzleti tevékenysége során – beleértve termékei teljes életciklusát is.

A TY-E 2.0 fejlesztésére irányuló projekt folyamatban van, mint a Yamaha egyedülálló megközelítése a szén-dioxid-semlegesség elérésére. A FUN x EV fejlesztési koncepciója értelmében a TY-E 2.0 célja, hogy a belső égésű motoroknál nagyobb élményt nyújtson, kihasználva az elektromos járművekre jellemző sajátosságokat, mint például az erőteljes, alacsony nyomatékot és az hatékony gyorsulást.

A TY-E 2.0 fejlesztése a 2018-ban bejelentett első TY-E modell alapján haladt előre, és egy új tervezésű, kompozit laminátumokból készült vázat tartalmaz, amely elektromos tápegységet foglal magában, és a mechanikai alkatrészek és az elektronikus vezérlés kombinációja révén jobb teljesítményt nyújt. A motoekerékpár egy új fejlesztésű, könnyű akkumulátorral is rendelkezik, amely körülbelül 2,5-szer akkora kapacitással bír, mint az előző modell.

Az új TY-E 2.0 a tervek szerint ez év júniusától részt vesz a FIM Trial Világbajnokságon Kenichi Kuroyamával a Yamaha Factory Racing Team csapat színeiben. A TY-E 2.0-t a Yamaha Motor standján is kiállítják a március 25. és 27. között megrendezésre kerülő 49. Tokiói Motorszalonon.

  • Váz kompozit laminátumokból

A TY-E 2.0 kompozit laminátumokból készült monocoque keretet alkalmaz, hogy hozzájáruljon a könnyebb súlyhoz és az optimális merevséghez. A tápegység és az akkumulátor elrendezését felülvizsgálták és felülvizsgálták, hogy az előző modellhez képest lényegesen alacsonyabb súlypontot érjenek el.

  • Új fejlesztésű könnyű akkumulátor kb. 2,5x nagyobb kapacitás

A Yamaha új, nagy kapacitású akkumulátort fejlesztett ki nagyobb kimeneti sűrűséggel, és sikeresen 20%-os súlynövekedést tartott, miközben körülbelül 2,5-szer nagyobb kapacitást ért el, mint az előző modell.

  • A tápegységet tovább finomították a mechanikus alkatrészek és az elektronikus vezérlés kombinációjával

Az előző modell alapján a tapadást javították a mechanikus alkatrészek, például a tengelykapcsoló és a lendkerék párosításával a motor gondosan hangolt elektronikus vezérlésével, amely képes lereagálni a tapadás finom változásait.

Newly developed lightweight battery

TY-E 2.0 Adatok

Teljes hossz × szélesség × magasság2,003 mm × 830 mm × 1,130 mm
Tengelytáv1,310 mm
Minimális hasmagasság340 mm
SúlyOver 70 kg
Motor típusAC synchronous electric motor
AkkumulátorLithium-ion
KuplungHydraulic, Wet, Multi-plate
VázCFRP Monocoque