A Nissan segít megtervezni az új Holdjárót a NASA küldetésekhez
A Nissan a Sierra Space-szel és a Teledyne Brown Engineering vállalattal együttműködve tervez egy legénységgel ellátott Hold terepjárót (LTV), amely támogatja a Hold jövőbeli felfedezését.
A Nissan Észak-Amerika gyártási képességeket, autóipari tervezési szakértelmét, valamint autonóm vezetési és intelligens járműrendszereit biztosítja, mivel a Hold leszállóegységének önvezetőnek kell lennie.
„A projektben való részvétel lehetővé teszi iparágunk technológiai és tervezési képességeinek kiterjesztését az űrtechnológiára, és fordítva” – mondta Maarten Sierhuis, a Nissan Szövetség Innovációs Laboratóriumának globális igazgatója a kaliforniai Szilícium-völgyben. „Ezzel a partnerséggel megvizsgáljuk az autonómia és a teleoperációk, az energiagazdálkodási rendszerek, a jármű-kapcsolat és az ember-gép interfész lehetőségeit, hogy segítsünk alakítani az intelligens holdjárók jövőjét. Ezután lefordítjuk ezeket a tanulságokat a Hold felszínén működő LTV-ből a Földre.”
A Teledyne és a Sierra Space több éves tapasztalattal rendelkezik a földönkívüli kutatásban. Az előbbi az 1960-as években építette az első holdjáró prototípust, és több mint 40 éve végez hasznos teherműveleti és integrációs munkát a NASA számára. Ez vezeti a csapatot, és programmenedzsmentet, mérnöki munkát, gyártást, integrációt, műveleteket és a jármű energiarendszerét biztosítja.
A Sierra Space története van ezen a területen, és biztosítja a repülési szoftvert, az űrminősítésű mechanizmusokat, a kommunikációt, a mutatást, a navigációt és az időzítést az LTV számára.
„A Sierra Space határozottan élen jár az új űrgazdaság fejlesztésében és az űr kereskedelmi forgalomba hozatalában, és ez a csapat rendelkezik az összes megfelelő összetevővel ahhoz, hogy megtervezze a végleges Hold terepjárót az Artemis űrhajósai számára a Holdon” – mondta Steve Lindsey, a Sierra Space ötszörös űrhajósa és stratégiai igazgatója. „A NASA már kifejlesztett egy kereskedelmi partnerségi modellt a legénység és a teherszállítási szolgáltatások számára alacsony Föld körüli pályán. és ez az LTV csapat készen áll arra, hogy válaszoljon a hívásra, mivel az ügynökség kiterjeszti ezt a kereskedelmi modellt a Hold felszínén lévő űrhajós szállításra is.
Végül a Textron Speciald Vehicles, amelynek Arctic Cat-je háttérrel rendelkezik a Föld legbarátságtalanabb területeinek feltárásában, biztosítja az alváz kialakítását, a jármű dinamikáját és a felfüggesztés kezelését.
„Úgy érezzük, hogy egy dinamikus, élvonalbeli és bevált csapatot hoztunk létre ehhez az erőfeszítéshez” – mondta Scott Hall, a Teledyne Brown Engineering elnöke. „Ez a csapat együtt egy robusztus, sokoldalú és intuitív járművet fog nyújtani, amely támogatja a jövőnket az űrben.”