Kell a zsé! Megnyirbálja belépőszintű modelljeinek kínálatát a Mercedes

A német gyártó a csúcsmodellekre helyezi a hangsúlyt a profit maximalizálása érdekében.


A Mercedes-Benz egy stratégiai átszervezés részeként csökkenti belépőszintű modelljeinek kínálatát annak érdekében, hogy erőforrásainak több mint háromnegyedét magasabb kategóriába tartozó járművek fejlesztésére és gyártására fordítsa.

A Mercedes csütörtökön ismertette terveit legfőbb befektetőinek. A német vállalat a profit maximalizálása érdekében a jövőben az olyan autókra kíván koncentrálni, mint a G-osztályos terepjáró, az S-osztályos luxusszedán vagy a teljesítményorientált AMG modellek.

Ola Källenius, a Mercedes vezérigazgatója elmondta, a cég üzleti modelljének és termékportfóliójának átalakítása azt a célt szolgálja, hogy a továbbra is a Mercedes gyárthassa a világ legkívánatosabb autóit.

A stratégia egy olyan trendre épül, amely a gyártók nyereségességét rekordszintre emelte a globális chiphiány alatt, az azonban kérdéses, hogy ugyanolyon kifizetődő lesz-e a nehézségek megszűnését követően.

A Mercedes eladásai 10 százalékkal estek vissza az idei első negyedévben, ám ennek ellenére a vállalat profitja 20 százalékkal emelkedett.

A csillagos márka úgy számol, hogy a csúcsmodellek értékesítése 60 százalékkal fog emelkedni 2026-ra, ennek köszönhetően a cég haszonkulcsa 14 százalékkal lenne magasabb a jelenlegi szintnél. A nyersanyagárak emelkedése, az ellátási lánc problémái, valamint az előre nem látható gazdasági nehézségek veszélyeztethetik a kitűzött cél elérését.

Az A-osztály esetében például hétről négyre csökken az elérhető modellváltozatok száma – közölte a vállalat. A Mercedes emellett számos belépőszintű verziót gyárt, mint a CLA Shooting Brake vagy a kompakt GLA.

Forrás:
Automotive News Europe & mahzrt.hu