CRF450R erőforrás
- 10,7%-kal nagyobb forgatónyomaték 5500-as percenkénti főtengelyfordulatnál és lágyabban adagolható, nagyobb teljesítmény az alsó fordulatszám-tartományban
- Szűkebb szívótölcsér, hosszabb levegőbeömlő, 44 mm-es fojtószelep-átmérő, új gyújtástérkép és átprogramozott ECU a nagy teljesítmény és a kifinomultabb motorkarakterisztika érdekében
- Erősebb, ámde a korábbinál nem nehezebb, alumíniumból készülő kipufogódob
A 449,7 cm3-es, négyszelepes, Unicam vezérlési rendszerrel ellátott erőforrás még erősebbé vált az alsó fordulatszám-tartományban, így a 2023-as modellváltozat gyorsabb és könnyebben terelgethető elődjeinél, különösképpen a kanyarokban. A legnagyobb forgatónyomaték nem változott, de 5000-es percenkénti főtengelyfordulatnál 10,7%-kal nagyobb nyomatékkal gazdálkodhat a pilóta, azaz kevesebbszer kell visszakapcsolnia és kevésbé fáradt el a versenyek során. Gyors előretörését segíti az alsó régióban jelentkező nagyobb teljesítmény, ami a csúcsteljesítmény 5%-os mérséklődését vonta magával.
A nagyobb alsó nyomatékot a CRF450RW HRC-versenygépről átvett, hosszabb szívótölcsérrel és szűkebb szívócsatornával, illetve az ezeknek köszönhető, gyorsabb gázáramlással érték el a Honda szakemberei. Persze nemcsak ezek érkeztek a HRC-től, a korábbinál 2 mm-rel kisebb átmérőjű, 44 mm-es fojtószelepház ugyancsak a motorsportból érkezett, és hihetetlenül kifinomulttá tette a teljesítményleadást az alsó fordulatszám-tartományban. Ez utóbbiban az új szeleprugóknak és az optimalizált gyújtástérképnek is komoly szerepe van, ami nem meglepő, hiszen ezek fejlesztését is a HRC mérnökei, illetve versenypilótái végezték.
A kipufogódob immáron hőkezelt alumíniumból készül, így jobban ellenáll a külső behatásoknak. A próbák során 2,2 kg-os terhet ejtettek rá 600 mm magasról, és – szemben a 2022-es változattal – 5 „becsapódást” követően is csak nagyon kicsi alakváltozás volt megfigyelhető. Fontos, hogy az új alapanyag és a hőkezelés nem érintette a motor súlyát.
A furat és a löket 96, illetve 62,1 milliméter, a sűrítési viszony pedig 13,5:1. Természetesen továbbra is alapfelszereltség a váltófokozat-érzékelő szenzor, így külön-külön gyújtástérkép alapján működik a befecskendező rendszer az 1. és 2., a 3. és 4., valamint az ötödik fokozatban. A nyolctárcsás tengelykapcsoló egyedülállóan pontos és kifinomult kezelhetőséget szavatol, mindazonáltal igazán kemény körülmények közepette sem változik holtjátéka, és minimálisra csökken a kuplungcsúszás esélye teljes kigyorsításnál, illetve erőleadásnál.
Végül, de nem utolsó sorban az elnyűhetetlen, strapabíró konstrukció érdekében úgy határoztak a tervezők, hogy ötfuratos olajbefecskendező-fejekkel és kettős, 12 mm-es öblítőszivattyúval látják el az erőforrást.