Az új Honda CRF450R elektronikai rendszere
- Kikapcsolható Honda Állítható Nyomatékszabályozó három menetüzemmóddal
- Három üzemmódot felkínáló HRC-rajtelektronika
- A Motorüzemmód-kapcsoló (Engine Mode Select Button, EMSB) három térképet, illetve motorkarakterisztikát kínál fel a pilótának
- A HRC motorüzemmód-kapcsoló segítségével Lágy (Smooth) és Agresszív (Aggressive) üzemmód is aktiválható
A Honda által fejlesztett PGM-FI befecskendezőhöz társított kipörgésgátló (HSTC) maximalizálja az erőleadást és minimalizálja a tapadásvesztés kockázatát. Ez a rendszer nem használ forgási sebességet érzékelő szenzort a hátsó keréknél, helyette a fordulatszám-változásokat, illetve azok tempóját figyeli, s akkor lép közbe, ha az előre meghatározott tartományon kívül esnek a mért értékek. Nagy előnye továbbá, hogy rendkívül kifinomultan dolgozik, a CRF450R pilótája alig érez valamit a beavatkozásból.
A HSTC három üzemmódot kínál fel a különféle időjárási és útviszonyokhoz:
Mode 1.: a rendszer nagyon finoman, csak egészen a csúszáshatáron avatkozik be, mérsékelve a kerék kipörgését és nagyban segítve az irányítást a szűk kanyarokban.
Mode 2.: ez a program afféle középállás az 1. és 3. üzemmód között, úgy a beavatkozás sebességére, mint erősségére vonatkozóan.
Mode 3.: gyorsabban és erősebben lép közbe az elektronika, ha kipörgést érzékel. Ez a beállítás főként csúszós, sáros talajon ideális.
A rajtelektronika vezérlőjét éppúgy a kormány bal oldalán találja a pilóta, mint a motorleállító gombot, az EFI figyelmeztetőjét és az EMSB kapcsolóját. A szintek között a HSTC-gomb – 0,5 másodpercnél hosszabb – benyomásával kapcsolhat a pilóta, a váltásról, illetve az éppen aktív üzemmód számáról zöld LED tájékoztatja (Mode 1.: egy villanás, Mode 2.: két villanás, Mode 3.: három villanás).
The HSTC természetesen teljesen ki is kapcsolható, a motor leállításánál pedig megjegyzi az utolsó beállítást, tehát indításnál nem kell ismét kiválasztani az ideális üzemmódot.
A HRC rajtelektronikájának köszönhetően – tudásszinttől függetlenül – minden pilóta optimálisan rajtolhat, különösképp, hogy a rendszer három üzemmódban használható:
- szint – 8250 f./perc, nedves talaj/kezdőknek.
- szint – 8500 f./perc, száraz talaj/középhaladóknak.
- szint – 9500 f./perc, száraz talaj/tapasztalt pilótáknak.
A HRC-rajtelektronika aktiválása roppant egyszerű – elég behúzni a kuplungkart és megnyomni a Start-gombot a kormány jobb oldalán elhelyezett kapcsolókonzolon. Ezt követően egyszer felvillan a bíbor színű visszajelző-LED, tudatván, hogy a rendszer aktív és 1. szinten áll. Ha a pilóta újra megnyomja – 0,5 másodpercnél hosszabban – a startgombot, a LED kétszer villan fel, a rajtelektronika pedig 2. szintre lép. Ezt a műveletsort megismételve háromszor villan fel a fénydióda, és értelemszerűen a 3. szinthez kapcsolódó programot aktiválja az elektronika.
A motorüzemmód-kapcsoló (Engine Mode Select Button, EMSB) háromféle karakterisztikát, illetve térképet tartogat a különféle helyzetekre:
Mode 1.: középállás,
Mode 2.: lágy,
Mode 3.: agresszív.
Az aktuális üzemmódról kék színű LED tájékoztat.
A HRC motorüzemmód-kapcsoló segítségével még kifinomultabb, kezdő pilótákat segítő Lágy (Smooth) üzemmód, és rendkívül érzékeny gázreakciókkal kecsegtető, versenyzésre optimalizált Agresszív (Agressive) karakterisztika is aktiválható.