A svédországi Gotland szigeten működő DB Schenker a Scania támogatásával felhagy a fosszilis energiaforrások használatával
A gotlandi térség ezzel a beruházással nagy lépést tett a fenntarthatóság felé – célul tűzte ki, hogy 2040-re felhagy a fosszilis energiaforrások használatával, öt évvel megelőzve így a svéd országos célt. Ennek egyik lépése, hogy a Schenker Åkeri AB társaság átvette az összes áruterítési feladatot a szigeten, és a Scania támogatásával felhagyott a fosszilis energiaforrások használatával.
A négy elektromos Scania P25 áruterítő tehergépkocsi és a Scania PHEV hibrid járművek részét képezik a DB Schenker fosszilis energiaforrások felhagyására vonatkozó gotlandi terve megvalósításának. A cél az, hogy a sziget a fenntarthatóság terén világelső legyen. A DB Schenker tette azért nagyon különleges, mivel egy egész régiót egyszerre állítanak át fosszilis energiaforrásoktól mentes áruszállításra.
„Már Svédország többi részén is közlekedünk elektromos járművekkel, és tudjuk, hogy ez mivel jár. Most megtesszük a következő lépést, és egy egész régió villamosított áruszállításába fektetünk be – hogy valóban változást érjünk el. Ráadásul értékes ismereteket szerzünk a villamosítás terén mind a városokban, ahol sok az indulás és a megállás, mind a vidéki területeken, ahol a távolságok meghaladják a 300 kilométert” – mondja Viktor Strömblad, a DB Schenker közúti szállításért felelős vezetője.
„Nagyon jó érzés, hogy fosszilisenergiaforrás- és majdnem kibocsátásmentes szállítást érhetünk el Gotlandon. A beruházás különlegessége, hogy egy teljes áruterítési területet villamosítunk” – mondja Jonas Jävert, az Schenker Åkeri AB innovációs és beszerzési vezetője
A Scania ügyfelei számos különböző földrajzi régióban működnek és többféle területen vetik be az akkumulátoros elektromos járműveket. Gotland mérete kedvező a közlekedés villamosítása szempontjából.
„A DB Schenker gotlandi tevékenységéből, amelyben egy fosszilis energiaforrásoktól mentes rendszert alakít ki egy különleges környezetben, sokat tanulhatunk azokról a kihívásokról és lehetőségekről, amelyek egy teljes áruterítési központ villamosítása során jelentkeznek. Továbbgondolva a lehetőségeket, hisszük, hogy a DB Schenker nemzetközi tehergépkocsi-flottája is magában hordozza ezt a potenciált” – mondja Evalena Falck, a Scania stratégiai ügyfélkezeléssel foglalkozó értékesítési igazgatója.
A DB Schenker gyors ütemben villamosítja tehergépkocsi-flottáját. Globális célja, hogy 2040-re az általa végzett áruszállítás minden fajtája, legyen az tengeri, légi vagy szárazföldi, klímasemleges legyen, ám a vállalat keményen dolgozik azon, hogy ez a cél még korábban megvalósulhasson. A Scania és a DB Schenker közös víziója, hogy mindig egy lépéssel előrébb járjon, és hozzájáruljon a fosszilis energiaforrásoktól való függetlenedéshez.
A Scania a szállítási megoldások világszinten is vezető gyártója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel közösen haladunk a hosszú távon fenntartható szállítási rendszerek felé vezető átalakulás útján. 2021-ben 88 930 tehergépkocsit, 4436 autóbuszt, valamint 11 786 ipari és vízi hajtásrendszert szállítottunk ki ügyfeleinknek. A nettó árbevétel meghaladta a 146 milliárd svéd koronát, aminek több mint 20 százaléka a szolgáltatásokhoz köthető. Az 1891-ben alapított Scania mára több mint 100 országban működik, és mintegy 54 ezer főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés főként Svédországban összpontosul, míg a gyártás Európában és Latin-Amerikában zajlik, regionális termékközpontokkal Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON GROUP tagja. További információ: www.scania.com.