Nincs jobb kirándulós autó egy Toyota Land Cruiser kabriónál
Ha valami annyira tökéletes, hogy nem tudsz mit hozzátenni, próbálj meg elvenni belőle. Közel-keleti karosszériaszabászok ezt az irányelvet követve vászonra cserélték a Toyota Land Cruiser acél tetőlemezét.
Épp csak bemutatkozott a Toyota J300-as kódjelű terepjárója (és annak kétpetéjű ikertestvére, a Lexus LX), hozzáértő szakműhelyek máris kezelésbe vették. Optikai tuningok, páncélozások és a többi szokásos beavatkozás után azonban most egy igazán különleges projektről számolhatunk be, méghozzá a Land Cruiser egyik legnagyobb és legfontosabb piacáról: a Közel-Keletről…
Bár a szafari elsősorban afrikai műfaj, az Arab-félsziget végtelen homoksivatagaiban is van igény arra, hogy a látogatókat (legyen szó turistákról vagy üzletemberek, politikusok tárgyalópartnereiről) megkocsikáztassák a természetben, akár némi vadászatra is lehetőséget teremtve. Ilyen helyzetben magától értetődő követelmény a komfort, elengedhetetlen a tökéletes terepalkalmasság, de mindennél fontosabb a megbízhatóság. Ezért aztán a térség legújabb kirándulós terepjáróját az új generációs Toyota Land Cruiserből építették meg.
Cikkünk címében ugyan kabrióként említettük a járművet, de a megfogalmazás nem teljesen pontos. Az impozáns offroader ezen különleges példánya ugyanis valójában egy tetejétől végérvényesen megfosztott jármű, amelynek első két üléssorán kifeszített sátorponyva óvja a napszúrástól az utasokat. Az oldalfalak teljes hiánya szellőssé teszi a Land Cruisert, a további optimalizált légmozgásról háromzónás klímaberendezés gondoskodik.
A leghátsó két ülésre sem árnyékoló, sem külön hőfokszabályozás nem jutott, de mivel itt vélhetően úgyis a VIP vendégek fegyverhordozói, a sofőr segédjei ülnek, az ő személyes igényeik aligha élveztek elsőbbséget az építés során. A Toyota ugyan elvileg biztosít légbefúvókat a Land Cruiser harmadik üléssorára, ezek azonban a tetőoszlopokkal együtt az átalakítás áldozatává váltak.
Sem a donorként kiválasztott autó műszaki adatairól, sem az átalakítás költségeiről nincsenek adataink. Az új generációs Land Cruiser mindenesetre kiváló alap lehetett a kabriósításhoz, hiszen a továbbfejlesztett létraváz könnyebb és szilárdabb is az elődmodellénél, így a tetőszerkezet eltávolítása után kevesebb merevítést kellett alkalmazniuk.
A régi 5.7 V8 távozásával a közel-keleti piacokon kétféle V6-os benzinmotorral kínálják a Land Cruiser 300-ast. A csúcsot az új fejlesztésű, dupla turbós, 3444 köbcentiméteres V35A-FTS egység jelenti, 406 lóerővel és 650 Nm-es nyomatéki csúccsal. Kedvezőbb árfekvésű alternatívaként ugyanakkor ezen a piacon visszahozták a kínálatba a Toyota elpusztíthatatlan 1GR-FE szívómotorját is: a négyliteres (3956 cm3) V6-os legnagyobb teljesítménye 275 lóerő, maximális forgatónyomatéka 385 Nm. Az előbbihez tíz-, utóbbihoz klasszikus hatfokozatú automata sebességváltó társul. Az üzemanyagtartály mindkét esetben 110 literes.
Fotók: Carbuzz, Instragram
HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!