Izgalmas elektromos autókat ígér a Ferrari új vezérigazgatója
Benedetto Vigna szerint a Ferrari magasszintű tapasztalatával és tudásával ellensúlyozni tudják az akkumulátorok miatti plusz súlyt, így a villanyautók nem okoznak majd csalódást az ügyfeleknek.
Benedetto Vigna, a Ferrari közelmúltban kinevezett vezérigazgatója szerint az olasz autógyártó olyan magas szintű járműdinamikai tudással és tapasztalattal rendelkezik, hogy az akkumulátorok miatt plusz súly ellenére izgalmas elektromos autókat tudnak gyártani.
HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!
Vigna megbízatása hivatalosan szeptember 1-től indul, a tapasztalt szakember az STMicroelectronics tech-vállalattól érkezett. Legfontosabb feladata, hogy bevezesse a Ferrarit az autógyártás új, elektromos korszakába.
„Ma már a legtöbb autógyártó hozzáfér ugyanazokhoz az alkatrészekhez. A Ferrari mérnökei azonban képesek egyedülálló hozzáadott értékkel valami különbözőt teremteni. Az elektromos átállás egyértelműen kihívást jelent, ám lehetőségeket is hordoz magában. A Ferrari célja, hogy belső égésű motor nélkül is izgalmas autókat gyártson” – mondta Vigna az amerikai CNBC televíziós csatornának adott interjúban.
Az olasz autógyártó két plug-in hibrid modellt gyárt jelenleg, a 296 GTB-t és az SF90 Stradalét. 2025-ben érkezhet a Ferrari első tisztán elektromos autója, 2026-ra a kínálat 55 százaléka hibrid, 5 százaléka villanyosított, a maradék 40 százalék pedig belső égésű motorral hajtott autókból fog állni.
Ezt követően, 2030-tól felgyorsítanák az elektromos átállást, a hagyományos meghajtású járművek aránya ekkorra már csak 20 százalék lesz. A villanymotorokat házon belül, Maranellóban tervezik, illetve kézzel készítik és szerelik majd össze, hogy egyedülálló vezetési élményt biztosítsanak. Emellett a Ferrari merész ígéretet tett arra vonatkozóan, hogy gyárainak működését tekintve az évtized végére megvalósítja teljes karbonsemlegességet.
mahzrt.hu