A Hyundai N almárkája Namyangban született, de a Nürburgringen tökéletesítették

A Hyundai i30 N a Hyundai első nagyteljesítményű modellje az N almárka alatt. Az „N”, Namyang városát jelenti, ahol a Hyundai globális K+F központja található Koreában és ahol az ötlet megszületett. Valamint „N”, mint Nürburgring, amely otthont ad a Hyundai európai tesztközpontjának, ahol az N almárkát további fejlesztéseknek és teszteknek vetették alá. A Namyang és a Nürburgring közötti szoros kapcsolat teremtette meg az alapokat az N számára, amely azzal a céllal született, hogy a vezetést valódi élménnyé tegye. A sikánt, vagyis a kettős kanyart szimbolizáló „N” logó megtestesíti ezt a szempontot – agilis autó, amit élvezet vezetni és a kanyargós utakon rendkívüli vezetési élményt nyújt.

A Motorsport inspirálta – a Hyundai bizonyította pályaképességét
A 2013-as év elején a németországi Alzenau-ban alapított Hyundai Motorsportot annak a hosszú távú motorsportprogramnak a kidolgozására hozták létre, amelynek során megmutatkozik a Hyundai autókba épített érzelemgazdagsága és mérnöki munkájának minősége. Az elmúlt négy évben a Hyundai Motorsport sikeresen teljesített a FIA Rally Világbajnokságon (WRC), amelyet a világ egyik legnagyobb kihívását jelentő és legváltozatosabb motorsport versenyének tartanak:
2013:
–  Az i20 WRC bevezetése.
2014:

  • Újabb megjelenés a WRC-n.
  • Az i20 WRC-vel a Hyundai Motorsport négyszer áll a pódiumon és a gyártók között negyedik helyezettként fejezi be a WRC-t.

2015:

  • A Hyundai N almárkájának piacra dobása a Frankfurt Motorshow keretében olyan koncepcióautókkal, mint az N 2025 Vision Gran Turismo és az RM15.
  • A Hyundai négyszer áll a pódiumon és harmadik helyezettként végez a WRC-n.

2016:

  • Nagyteljesítményű verseny-koncepcióautók bevezetése: RM16 a Paris Motor Show keretében és az RM 30 a Busan Motor Show-n.
  • A Hyundai hétszer áll a pódiumon és második helyezettként végez a WCR-ren.

2017:

  • A sport új korszakának hajnala, az új technikai előírások bevezetésével, melyek jellegzetesebb, erőteljesebb és drámaibb külsejű WRC autókat eredményeznek.
  • A Hyundai első tömegtermelésben gyártott nagyteljesítményű autójának, az i30 N-nek bemutatása
  • A Hyundai hatszor áll a pódiumon, csak a szezon első felében, és jelenleg második helyen áll a WCR-pilóták és csapatok rangsorában.

A Hyundai nagy teljesítményű koncepciója a WRC autók fejlesztése során keletkezett. Ezért a WRC-re mint az N almárka – beleértve az i30 N-t – bölcsőjeként tekintünk. A futamok során, amikor murvás, aszfaltozott, havas és jeges >>>