Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Megviccelte Antwerpent a Toyota

Posted on 2017.07.18. By AztaCARom

Miközben világszerte robbanásszerűen növekszik a környezetbarát hibrid autók értékesítése a magánvásárlók és flottaügyfelek részére egyaránt (Magyarországon például az elmúlt három évben megnégyszereződött az eladott hibridek száma), sokak számára még mindig ismeretlen és kicsit megfoghatatlan az immáron már húsz éve bizonyító technológia. A hibrid technológiát jegyző, világelső Toyota, és prémium márkája, a Lexus éppen ezért úgy döntött, hogy megpróbálja azt közelebb hozni az emberekhez és elmagyarázni, hogyan működnek a hibridek, felszámolva a velük kapcsolatos tévhiteket. Az alábbi, Antrwerpenben készült humoros hangvételű videó az egyik ilyen kísérletet mutatja be.

A világ legzöldebb leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota, és prémium márkája, a Lexus az elmúlt húsz évben több, mint 10,5 millió környezetbarát hibrid autót adott el világszerte, azaz többet, mint az összes többi autógyártó együttvéve. A technológia fejlesztése területén a versenytársaival szemben mintegy 10 éves előnnyel rendelkező világelső japán gyártó ugyanakkor a ma már a világszintű autóértékesítéseket is újrarajzoló hibrid forradalom ellenére piackutatásai során gyakran azzal szembesül, hogy sokan még ma sem tudják, hogyan is működnek a hibridek, és nem egy tévhit alakult ki az emberekben a technológia kapcsán. Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy a hibrid autókat tölteni kell: szemben ugyanis az elektromos autókkal, vagy a hibridek speciális változatával, az úgynevezett plug-in hibridekkel a full hibrid autók nem igényelnek külön töltést, akkumulátorukat ugyanis az autó fékezése során termelődő energia tölti. Utóbbinak egyébiránt addicionális előnye a fékek sokkal lassabb kopása is.

Éppen ennek köszönhető az is, hogy szemben az elektromos autókkal a benzin és elektromos hajtást kombináló hibridek esetében nem kell az előbbiekre jellemző korlátozott hatótávtól sem tartanunk: az autó automatikusan vált az elektromos és a benzines üzemmód között, így alacsony sebesség mellett, a városi közlekedés során jellemzően 60-70%-ban elektromos üzemmódban, nulla fogyasztással és károsanyag-kibocsátással halad, magasabb sebesség mellett vagy erőteljes gyorsítás esetén pedig átveszi a szerepet a benzinmotor. Ennek köszönhetően a full hibrid autók esetén a tankolás is a hagyományos módon, benzinkúton történik, nem kell külön töltéssel bajlódnunk, ami rendkívül praktikussá teszi az autó használatát: úgy lehetünk környezetbarátok (és nem mellesleg autózhatunk olcsóbban), hogy közben semmit sem kell feláldoznunk a kényelem oltárán.

A piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Toyota és Lexus (világszerte 34, Európában, így Magyarországon is 16 modell a városi kisautó Toyota Yaristól a szupersportkupé Lexus LC-ig) a piackutatások eredményeinek hatására úgy döntött, egy eredeti kampánnyal igyekszik felhívni a hibrid autók mindennapi használatának egyszerű és kényelmes voltára a figyelmet.

A Toyota kollégái elsőként Antwerperben lendültek akcióba: egy hibrid Toyota mellett állva arra kérték a járókelőket, hogy értékes ajándékok fejében minél rövidebb idő alatt találják meg, hol is kell az autót tölteni. Bár akadt aki maga is hibrid autó tulajdonosaként azonnal tudta, hogy becsapós a kérdés, hisz az autó nem igényel töltést, sokan nekiláttak a töltő csatlakozó keresésének, vicces perceket szerezve az eseményeket figyelő járókelőnek. Természetesen a kudarcra ítélt próbálkozásokat követően a Toyota szakemberei elmondták a magukat megméretőknek, hogy mi is a helyzet, és kárpótlásul a beígért ajándék sem maradt el.

A megmozdulásról az alábbi linken tekinthető meg humoros hangvételű videó:

https://www.youtube.com/watch?v=RHnizXR02Io

Az igazsághoz hozzátartozik persze, hogy a szintén a Toyota által kifejlesztett plug-in hibrid technológia esetén, amilyen például, ami az új Prius Plug-in változatában helyet kapott, létezik külső töltési lehetőség, ami az említett modell esetén további 50 km további tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé, de alapvetően ez a változat is a fékezési energiából termelődő elektromossággal tölti az akkumulátort, és a plusz elektromos hatótávot leszámítva épp úgy működik mint a full hibrid. Nem véletlen ugyanakkor, hogy a teljes hibrid eladásra vetítve rendkívül alacsony a plug-in hibrid értékesítések aránya: miközben áruk a plusz akkumulátor miatt érezhetően magasabb a full hibrideknél, ha maximálisan ki őket szeretnénk használni, épp azt a spontaneitást és kényelmet kell feláldoznunk, ami a full hibrid hatalmas előnye.

Nem lenne teljes a kép ugyanakkor, ha nem kerülne megemlítésre a hibridek egyik további rendkívüli előnye: miközben egy hibrid autó ára ma már nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, egy hibridben ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve, mint egy dízel esetében. Mindez megmagyarázza, hogy a hibrid hajtást húsz évvel ezelőtt bemutató, és fejlesztése során a versenytársakhoz képest ma is évtizedes előnnyel rendelkező Toyota, és prémium márkája, a Lexus rendre a legalacsonyabb fenntartási költségeket kínáló márkákként végeznek az összehasonlításokban, a vállalat világszintű eladásaiból ugyanis már ma is tekintélyes részt képviselnek, 2020-ra pedig 50%-ot tesznek majd ki a hibridek. Magyarországon egyébiránt már ma a Toyota eladások 30%-át és a Lexus értékesítések 98%-át a hibrid modellek viszik.

Érdekesség egyébként, hogy a hibrid autókat nem ismerők közül sokan attól tartanak, ezeket az autókat bonyolult vezetni, amit külön meg kell tanulni, ami nem is lehetne távolabb az igazságtól: a Toyota és Lexus hibridekben működő úgynevezett eCVT váltó ugyanis az automata váltókhoz egészen hasonló vezetési élményt nyújt, aminél egyszerűbb, praktikusabb nemigen létezik.

Vannak ezen felül olyanok, akik akkumulátor meghibásodásától, és az esetleges csere költségeitől tartanak, ám miközben az akkumulátor meghibásodások száma egészen elenyésző (sokkal ritkább, mint a dízel autók egy-egy valóban költséges alkatrészének tipikus elhasználódása), esetleges bekövetkezésének költségeit is megelőzhetjük: a Toyota és a Lexus hibrid szerviz programjának köszönhetően például akár 10 évig élvezhetjük a gondtalan vezetést.

„A hibridekkel kapcsolatos ismeretek hiánya, illetve a fent említett tévhitek az autóvásárlók egy részénél még hazánkban is jelen vannak, annak ellenére, hogy az elmúlt három évben megnégyszereződött a hazai hibrid értékesítések száma. Miközben a piac zöldülése az idei évben még tovább gyorsult annak köszönhetően, hogy immár a vállalati flották is egyre nagyobb számban váltanak dízelről hibridre, és egyre több versenytársunk kínál nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológiára alapuló hibrideket, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy két évtizedes múltja ellenére a technológia sokaknak még ma is újdonságnak számít.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Éppen ezért kiemelten kiemelten fontos a Toyota és a Lexus számára, hogy közelebb hozza és megismertesse az autóvásárlókkal és felhasználókkal a jelen zöld autózásának zálogaként is ismert hibrid technológiát. Az antwerpeni kampányunkhoz hasonló játékos kezdeményezések ráadásul jobban megragadják az emberek fantáziáját, akik hajlamosak ezeknek a tartalmaknak a megosztására is, a közösségi média világában pedig ennél hatékonyabban nehéz volna kommunikálni és fontos üzeneteket átadni. Éppen ezért mérlegeljük annak lehetőségét, hogy a kampányt megismételjük Magyarországon is, biztosan izgalmas eredményeket hozna, és még inkább megszólítaná a hazai autósokat.” – teszi hozzá a szakember.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Antwerpen, közlemény, Lexus, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A taxisták újra hisztizhetnek
Next Post: A Hyundai N almárkája Namyangban született, de a Nürburgringen tökéletesítették

Kapcsolódó cikkek

  • Kávéosztással hívja fel az autósok figyelmét az elővárosi vasúti közlekedés előnyeire a MÁV-START Hírek
  • Csak semmi taktika Hírek
  • A Scania villamosítási ütemterve Bemutató
  • A Jeep Avenger lett a 2023-as év európai autója (Exkluzív podcasttal) Ctrl+C - Ctrl+V
  • 2-es szintű önvezetést kínál a DS Drive Assist rendszer Bemutató
  • Öt autópálya-mérnökségi autót ért baleset egy hónap alatt Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT