Ja, a népligeti autóbusz-állomáson mutatták be a magyar autóbuszmodell új generációját
(szerdán) a Kravtex-Kühne Csoport legújabb modellje, a Credobus Econell 12 Next ünnepélyes bemutatójának.
Az eddig több mint 1.300 legyártott darabnál tartó Econell sorozat az egyik legnagyobb volumenben készülő ultrakönnyű buszcsalád Európában. Az új modell csuklós változata, az Econell 18 Next 2021-ben mutatkozott be, 2023-2024-től pedig akkumulátoros és hidrogén üzemanyagcellás változatok érkezhetnek.
A járműtípus ünnepélyes bemutatóján dr. Krankovics István, a cégcsoport elnöke elmondta, hogy az ultrakönnyű, dízelüzemű Credobus Econell 12 Next saját tömege minimum 1,5 tonnával alacsonyabb, ezért más buszokhoz képest évente több mint 4.000 literrel kevesebb üzemanyagot igényel és mintegy 10 tonna CO2-kibocsátástól mentesíti a légkört. A tömegcsökkentéssel az aktuális üzemanyagárak mellett buszonként évente 2-2,5 millió forint közvetlen megtakarítás érhető el. Az elődmodellek üzemeltetési adatai ugyancsak meggyőzőek: a gyártó saját kalkulációja alapján a Volánbusz flottájának 40%-át kitevő 2.400 Credobus a járműpark fennmaradó 60%-ának átlagfogyasztásához képest évente megközelítőleg ötmilliárd forint értékű üzemanyagot takarít meg.
Kruchina Vince, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette: a Volánbusz az Európában egyik legnagyobb flottával rendelkező autóbuszos társaságként örömmel segíti az új modellek tesztelését. Vállalatunk számára, az operátor szerepében a legfontosabb, hogy olyan buszokat szerezzünk be, amelyek innovatív megoldásokkal csökkentik vállalatunk költségeit, ugyanakkor megfelelnek a XXI. századi utazási igényeknek is. A fejlesztéseknek két iránya van: a hagyományos belső égésű motoroknál fontos az alacsony fogyasztás, megbízható karbantartás, jó felszereltség. A mai világpiaci árak mellett azonban komoly szerep jut az alternatív meghajtású járműveknek, az innovációs technológiáknakis. A Volánbusz célja nem csupán az utasok magas színvonalú kiszolgálása, hanem az is, hogy a hazai buszgyártás szereplőivel együttműködve, egy innovatív tudásközponttá alakulva segítse az új járműtípusok fejlesztését, hazai munkába állását és költséghatékony üzemeltetését.
Dr. Palkovics László technológiai és ipari miniszter kifejtette: Ma Magyarországon négy autóbuszgyártó van, amelyek az itthon használt autóbuszok 60%-át állítják elő, amely a körülöttünk levő országokat figyelembe véve sikertörténet. A magyar járműgyártás a gazdaság, az ipar teljesítményében meghatározó szektor, jelentős szerepet tölt be a foglalkoztatásban, a kivitelben. A kormány törekvése, hogy a gazdaság legyen magyar, high-tech és zöld. A Kravtex pedig mindent megtesz, hogy ennek az elvárásnak eleget tegyen.