Ja, bemutatkozott az E-Transit Custom is (2.)
Mint arról – szinte az első között 😀 😀 😀 😀 😀 😀 – már beszámoltunk, Ford Pro vadonatúj, tisztán elektromos hajtású E-Transit Custom modellje igazi EV-forradalmat hozhat a kisvállalkozások működésében 😀
SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV FORD PODCASTOK IDE és IDE KATTINTVA!
Páratlan felhasználói élményre tervezve
A kisvállalkozások nap mint nap irodaként és étkezőhelyként is használják autóik vezetőfülkéjét, és a D-Ford emberközpontú tervezőlaboratóriuma ezt szem előtt tartva úgy tervezte meg az E-Transit Custom kabinját, hogy mindkét célra tökéletesen használható legyen. Tökéletes példa erre a Mobil Iroda opciós csomagban kínált új, innovatív dönthető kormánykerék, amely ergonomikus állvánnyá alakítható a tabletek és laptopok használatához, illetve sík asztallá, amin kényelmesebb írni vagy ebédelni. A csomag nagyobb fényerejű LED kabinvilágítást, valamint a dokumentumok és eszközök biztonságos tárolására szolgáló rekeszeket is tartalmaz.
A kézbesítést végző sofőrök naponta akár 200 címre is kimehetnek és 500 tételt kézbesíthetnek, vagyis a munkájukban minden perc számít. A Fuvarsegédsegít egyszerűsíteni az apró, időrabló műveleteket, amelyeket a sofőr ilyenkor mindig elvégez a biztonság, a vagyonvédelem és a nyugalom érdekében. A bekapcsolt Fuvarsegéd akkor aktiválódik, amikor a vezető parkolóállásba kapcsolja a sebességváltót7. Az E-Transit Custom ekkor automatikusan bekapcsolja a vészvillogót, és bezár minden nyitott ablakot, mihelyt a vezető elhagyja a járművet. Visszatérve a sofőr a kulcs használata nélkül szállhat be és indíthatja el az autót; ezután a vészvillogók kikapcsolnak, és az ablakok visszaállnak korábbi helyzetükbe.
A Ford Pro kutatásai szerint az építőipari vállalkozók felétől már loptak szerszámokat. A szerszám- és járműlopás miatti kényszerű állásidő és költségek mérséklésére az E-Transit Custom modellben új, Beépített Biztonsági Kameráktalálhatók, és az autó felszerelhető egy Hálózatba Kapcsolt Biztonsági Rendszerrel is, ami proaktívan figyelmezteti a tulajdonosokat a lehetséges veszélyekre. A rendszer ultrahangos és dőlésérzékelőket tartalmaz, figyeli az ajtók és a motorháztető nyitását, és élőben közvetíti a fülkében és a raktérben beépített kamerák képét. Ha behatolást észlel, a jármű riasztója aktiválódik, miközben a rendszer egy telefonos alkalmazáson keresztül értesíti a tulajdonost, és élő videóképet ad. A rendszer manuálisan is élesíthető, és a kamerák képe is rögzíthető.
A Digitális Kulcs feladata, hogy egyszerűsítse a bonyolult kulcskezelést, és ugyanúgy működjön, mint egy szálloda kulcskártyája. A flottakezelők távolról is hozzárendelhetik a kulcsokat az egyes dolgozókhoz és járművekhez, így nem kerül fölösleges időbe és pénzbe a kulcsok sokszorosítása, átadás-átvétele és esetleges cseréje.
Akárcsak a nagyobb E-Transitban, itt is megtalálhatók a kabinban és a rakodótérben a ProPower Onboard rendszer 2,3 kW-os csatlakozói, amelyekről elektromos szerszámok, világítóeszközök és egyéb készülékek működtethetők azokon a helyeken, ahol nem áll rendelkezésre elektromos hálózat.
Minden új megoldás a vásárlót szolgálja
Egy kisvállalkozás járműve olyan, mint egy cégér. Az E-Transit Custom magabiztos kiállása, harmonikus arányai és LED külső világítása (amelynek egy látványos fényvezető elem is része), új, látványos formatervezési irányzatot képvisel az egytonnás áruszállítók szegmensében. A hatótávolság maximalizálása érdekében a sík padló, a különleges, méhsejtmintázatú hűtőrács, a keréktárcsa, sőt még a hátsó lámpatest is mintegy 800 különféle aerodinamikai szimuláció során nyerte el végső alakját, és ennek köszönhetően az autó légellenállási együtthatója 13 százalékkal kedvezőbb, mint a Transit Custom modellé. 9
A raktérpadló 100 mm-rel alacsonyabb, mint a kifutó Transit Custom modellé volt, így könnyebb bepakolni a rakományt, és beülni a kabinba. A mérnökök elmélyülten tanulmányozták a kialakítás módját, a felhasználható anyagokat, illetve a biztonsági szempontokat és a tömegadatokat, hogy olyan szerkezetet készíthessenek, amelyben a raktérpadló magába foglalja az akkumulátort, így nem kellett külön ütközésbiztonsági struktúrát kialakítani. Az autó alsó részén található részegységek ‘zsugorfóliaként’ simulnak az akkumulátor köré, így optimális a helykihasználás és a tömeg.
Az E-Transit Custom teljes magassága két méter alatt van, így a jármű könnyebben behajthat a magasságkorlátozással védett helyekre, például a többszintes parkolóházakba, garázsokba vagy a föld alatti rakodóterületekre. A B- és a C-oszlop átpozícionálásával az oldalsó tolóajtó alsó és felső vezetősínje optimális helyre került, így a rakodás minden eddiginél könnyebb.
Az E-Transit Custom dobozos áruszállító kivitelében a raktér befogadó képessége 5,8 – 9,0 m3, a rakomány súlya elérheti az 1100 kg-ot, hosszúsága pedig a 3450 mm-t. A jármű duplakabinos áruszállító és a személyszállító változatokban is kapható, és mindegyik variáns megrendelhető hosszú és rövid tengelytávolsággal, illetve alacsony és magas tetőkialakítással.
Azok a felhasználók, akik öt utast mellett még 3 méter hosszú vagy 1,2 x 2,4 méter alapterületű rakományt is szeretnének szállítani, megrendelhetik az új L-alakú válaszfalat, így a kétüléses jármű második üléssora mellett egy kompozit rekeszfallal leválasztott, teljes hosszúságú raktér is a rendelkezésükre áll. Ez a szegmensben egyedinek számító gyári megoldás szükségtelenné teszi, hogy a felhasználók maguk alakítsák át az autót, ha egyszerre kell utasokat és hosszú rakományt szállítaniuk.
A nagyobb E-Transithoz hasonlóan az összes E-Transit Custom is ferde hosszlengőkaros független hátsó felfüggesztést kapott, ami nemcsak a raktérpadló alacsonyabb kialakítását tette lehetővé, hanem precízebb irányíthatóságot és jobb tapadást is biztosít. Az első kerekek és rugóstagok is előbbre kerültek, így nagyobb lett a lábtér, az első túlnyúlás pedig rövidebb, ami magabiztosabb parkolást és manőverezést biztosít.
Az E-Transit Custom alapáras vezetéssegítő rendszereinek kínálata segíthet mérsékelni az autók állásidejét, javítási költségeit és biztosítási díjait, mivel csökkentik a balesetveszélyt, illetve az ütközések súlyosságát. A technológiák sorában megtalálható az Ütközésre Figyelmeztető6, a Sávtartó7 és a Vezetőfigyelmeztető7 rendszer, az Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika7, a Közlekedési Tábla Felismerés7, az Intelligens Sebességtartó Asszisztens7, a Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer7, az első és hátsó parkolássegítő szenzorok7 és a tolatókamera7.
Csúcstechnológiás utastér – minden feladathoz
Az E-Transit Custom tágasabb utasteret és biztonságosabb tárolórekeszeket kínál, mint a kifutó modell. A műszerfalra épített váltókarnak, az elektronikus kéziféknek és az alul lapított karimájú kormánykeréknek köszönhetően keresztirányban nagyon könnyű mozogni a kabinban, ami értékes segítség, amikor a sofőr szűk helyen kénytelen parkolni. A Ford emellett a szegmensben elsőként vezeti be a tetőbe épített légzsákot; ezzel sikerült megnövelni a kesztyűtartó befogadó képességét, ráadásul így a vezetőhöz közelebb is felszerelhetők a különféle panelek és készülékek az iparági szabványnak számító AMPS rögzítő elemekkel.
Mindegyik E-Transit Custom modellben 13 colos, széles képarányú érintőképernyő található, ami a könnyű használhatóság érdekében jobban a vezető felé fordul, a Ford fejlett SYNC 4 10 kommunikációs és szórakoztató rendszeréhez pedig egy 5G modem csatlakozik a Ford Pro szolgáltatások szupergyors konnektivitása érdekében.
A Ford dizájnerei mélyrehatóan tanulmányozták, milyen igénybevételnek teszik a vállalkozások az áruszállítók kabinját, és ennek alapján olyan anyagokat és felületkidolgozásokat alkalmaztak az utas- és rakodótérben, amelyek megakadályozzák a szennyeződések és a víz beivódását, és biztonságos tapadást biztosítanak a sáros vagy nedves bakancsok talpának, ugyanakkor a nehéz tárgyakat is könnyű csúsztatni rajtuk.
Mivel a sofőrök gyakran egyedül használják az egész kabint, az új Vezetőközpontú Üzemmód szenzorokkal érzékeli az ilyen helyzeteket, és csak a foglalt ülésekre irányít levegőbefúvást. Az először a Ford Kuga SUV-ban bemutatott intelligens szélvédő folyamatosan ellenőrzi a hőmérsékletet és a páratartalmat, és automatikusan, apró fűtő és szellőző impulzusokkal tartja átláthatóan a szélvédő felületét.
Kedvezőbb üzemidő, alacsonyabb szervizköltség
A Ford Pro Service azzal számol, hogy az E-Transit Custom üzemeltetési költsége alacsonyabb lesz, mint egy azonos méretű és teljesítményű dízelmotoros modellé; az E-Transit esetében ez a különbség a 40 százalékot is elérheti11. A csekélyebb költségek mellett a vásárlók maximális üzemidőre is számíthatnak a Ford Pro Sevice FORDLiive hálózatba kapcsolt, rendelkezési időt optimalizáló rendszerénekköszönhetően. Az E-Transit Custom felhasználóinak mindehhez csupán aktiválniuk kell az autóba beépített modemet12, majd feliratkozni valamelyik Ford Pro Intelligence csomagra. 6, 8
A várakozások szerint a FORDLiive akár 60 százalékkal is csökkentheti az állásidőt13, és a rendszer ebben az évben összesen 145.000 nappal növelte meg a szolgáltatást használó járművek üzemidejét, mintegy 72 millió eurót takarítva meg ezzel tulajdonosaiknak. Tovább növeli az ügyfelek kényelmét – és autóik kihasználtságát –, hogy az Egyesült Királyságban és Németországban már több mint 110 darab Mobil Szervizkocsi áll rendelkezésre, amelyek az időszakos karbantartási munkák 70 százalékát a helyszínen is képesek megoldani. A Mobil Szervizkocsik idén eddig mintegy 32.000 feladatot végeztek el az ügyfeleknél, akiknek nem kellett időt és pénzt áldozni arra, hogy autóik a szakszervizben álljanak.
Az összes Transit Custom modellt a Ford Otosan, a Ford törökországi vegyesvállalata gyártja majd a Yeniköy összeszerelő üzemében, ami egy korábban bejelentett 2 milliárd eurós beruházás keretében épült meg. Az üzem korszerű autógyártó és akkumulátor-összeszerelő létesítményeknek ad helyet, amelyek révén a Ford Otosan továbbra is a minőségi haszongépjármű-gyártás központjaként és az európai Transit-gyártás otthonaként működik. A napenergiával és energiahatékonysággal kapcsolatos kulcsfontosságú beruházások segítenek majd abban, hogy a Ford Otosan 2030-ra minden törökországi létesítményében megvalósítsa a karbonsemlegességet.