Ja, bemutatkozott az E-Transit Custom is

A Ford Pro vadonatúj, tisztán elektromos hajtású E-Transit Custom modellje igazi EV-forradalmat hozhat a kisvállalkozások működésében 😀

SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV FORD PODCASTOK IDE és IDE KATTINTVA!

A Ford Pro ma (SIC – Ma lesz a holnap tegnapja) bemutatta az áruszállítót, amelynek érkezését már Európa-szerte várják a kisvállalkozások. A vadonatúj E-Transit Custom, az európai piac legkelendőbb áruszállítójának tisztán elektromos hajtású változata egy teljesen új tervezésű jármű, ami a termelékenység magasabb szintjét kínálja az egytonnás áruszállítók szegmensében.

A Ford minden kutatási, mérnöki és szoftveres tudását latba vetette az E Transit Custom megalkotásához, hatásosan ötvözve a modern elektromos járműtechnológiát a Ford Pro digitális szoftver- és szolgáltatási ökoszisztémájával, hogy segítsen a vállalkozásoknak az üzemeltetési költségek csökkentésében, a hatékonyabb munkavégzésben és az elektromos járművekre való átállás egyszerűsítésében.

A kis- és középvállalkozások visszajelzéseit is figyelembe véve a mérnökök úgy fejlesztették ki a vadonatúj áruszállítót, hogy az autó a felhőalapú konnektivitási és digitális technológiákra támaszkodva innovatív felhasználói élményt nyújtson, és hogy ezek a megoldások a Ford Power-Up szoftverfrissítések révén a jármű teljes élettartama során kifogástalanul működjenek.

Az új generációs akkumulátor-technológiának köszönhetően az E-Transit Custom tervezett hatótávolsága 380 km2, és az akku 125 kW-os gyorstöltővel is feltölthető. A jármű kimagasló teljesítményének kiaknázását a Ford Pro által megtervezett és megszervezett töltési szolgáltatások biztosítják.

Azért, hogy a termelékenység az egész munkanap során maximális lehessen, az E-Transit Custom számos új digitális megoldást kínál a több célállomást magukban foglaló fuvarok illetve és utas- és rakodótér kihasználhatósága terén. A kabin mobil irodaként is használható, amiről az 5G-alapú konnektivitás és a rugalmas munkaállomás-kialakítás gondoskodik; ez utóbbira jó példa, hogy a kormánykerék ergonomikus konzolként is szolgálhat a laptopok és a tabletek használatához.

A digitális innovációhoz kompromisszumok nélküli áruszállító képesség és sokoldalúság társul. Az E-Transit Custom hasznos teherbírása elérheti az 1100 kg-ot3, a 100 mm-rel alacsonyabb raktérpadló megkönnyíti a pakolást, a vontatóképesség pedig 2000 kg4. A független hátsó felfüggesztés és az elektromotor kategóriaelső teljesítménye új szintre emeli az autó által nyújtott vezetési élményt.

“A Ford Pro digitális ökoszisztémájának támogatásával az E-Transit Custom forradalmian újszerű ajánlatot jelent az európai áruszállító-vásárlók számára,” nyilatkozta Ted Cannis, a Ford Pro vezérigazgatója. “Ezek a vállalkozások 786 milliárd euróval járulnak hozzá az európai gazdaság teljesítményéhez5, és az E-Transit Custom értékes segítséget ad nekik a produktivitás növeléséhez, amikor elektromos hajtású járművekre váltanak.”

A Ford Pro korábban már sikeresen bevezette a tisztán elektromos hajtású E-Transit modellt, amelyből eddig mintegy 8300 darab talált gazdára; az E-Transit Custom az egyike annak a négy új Ford Pro elektromos haszonjárműnek, amelyek 2024-ig jelennek meg az európai piacon. Az E-Transit Custom a törökországi Kocaeliben készül majd, ahol 2023 őszén kezdődik meg az autó gyártása.

Tisztán elektromos hajtás, kompromisszumoktól mentes képességek

Az E-Transit Custom leendő tulajdonosai – különösen a kisvállalkozások és az egyéni vállalkozók, akik a járművüket családi autóként is használják – a nagy flottáktól eltérően nem mindig előre megtervezett útvonalakon bonyolítják a fuvarokat. Az E-Transit Custom új elektromos hajtásláncát úgy tervezték, hogy ezeknek a vásárlóknak is megfeleljen, és meggyőzze a dízelmotorok híveit arról, hogy a tisztán elektromos meghajtás egy stabil, időtálló megoldás, ami már ma is jól kiszolgálja vállalkozásukat.

“Nem könnyű a Transit Custom sikerét túlszárnyalni, hiszen ez a modell Európa legkelendőbb áruszállítója és a tavalyi év legkelendőbb járműve az Egyesült Királyságban, de a vadonatúj E-Transit Custom még ehhez képest is óriási előrelépést jelent vásárlóink számára” vélekedett Hans Schep, a Ford Pro európai vezérigazgatója. „Az E-Transit Custom új dizájnja, hálózatba kapcsolt ökoszisztémája és innovatív felhasználói élménye új szintre emeli ügyfeleink termelékenységét az elektromos hajtású, konnektív járművek korszakában.”

Az E-Transit Customban ugyanaz a 400 voltos, 74 kWh-s, 81,2 Ah-s cellákkal működő modern akkumulátor található, mint a Ford F-150 Lightning modellben; ez az energiaforrás 12 százalékkal nagyobb energiasűrűséget biztosít, mint az E-Transit akkumulátora. Mindez akár 380 km hatótávolságra is elég lehet, ami a Ford Pro ügyféltanulmányai szerint több mint négyszerese az egytonnás furgonok napi futásteljesítményének. Az akkumulátort közvetlenül a karosszériához rögzítik, ami javítja a szerkezet strapabírását, és az optimális hatótávolság érdekében tovább csökkenti a tömeget.

Vállalkozásuk szükségletei alapján a vevők 100 vagy 160 kW (135 vagy 217 LE) teljesítményű elektromotort választhatnak autójukhoz; mindkét erőforrás kategóriaelső, 415 Nm forgatónyomatékot ad le. A hajtómotort közvetlenül a jármű padlójának hátsó részén rögzítették, így nem volt szükség külön segédkeretre. Az erőforrást 90 fokkal elfordították, hogy ezzel is növeljék a rakteret, és mérsékeljék a tömeget és szerkezet bonyolultságát. Az erőteljes elektromos hajtáslánc kategóriaelső, akár 2000 kg-os vontató kapacitást biztosít, így az E-Transit Custom azokban a feladatkörökben is kiválthatja a dízelmotoros járműveket, ahol egyetlen más elektromos áruszállító sem válna be. A kényelmesebb használat érdekében a járműre kihajtható vonóhorog is felszerelhető.

Az E-Transit Custom vásárlói egy éven át ingyenesen használhatják a Ford Pro E-Telematika személyre szabott megoldásait, amelyek a valós idejű adatok feldolgozásával segítenek az autó üzemeltetőjének figyelemmel követni a jármű mozgását, hatékonyságát és műszaki állapotát, és ezáltal javítani a munkavégzés hatékonyságát. A szoftverrel optimálisan tervezhető a töltés is, hiszen a rendszer EV-specifikus adatokat szolgáltat a feltöltés pillanatnyi állásáról, a töltöttség szintjéről vagy a még megtehető távolságról2, sőt a felhasználók egyénileg beállíthatnak egy küszöbértéket, amikor figyelmeztető jelzés kapnak az alacsony töltöttségi szintről. A felhasználók a Tervezett Előkondicionálással azt is beprogramozhatják, hogy munkakezdés előtt a rendszer fűtse fel vagy hűtse le az akkumulátort és a kabint; így energiát takaríthatnak meg, amivel növelhetik az autó hatótávolságát.

Az E-Transit Custom a legelső akkumulátoros elektromos jármű, amelyben gőzbefecskendezéses hőszivattyú-technológiagondoskodik az utastér fűtéséről és hűtéséről; ez minden járműben alapfelszerelés. Az új rendszert arra tervezték, hogy még több energiát takarítson meg az optimális hatótávolság érdekében.

Az új, elektronikusan vezérelt brake-by-wire fékrendszer is a hatótávolság növelését szolgálja, emellett pedig egypedálos vezethetőséget biztosít. A rendszer ötvözi a súrlódásos és az energiavisszanyerő fékezés előnyeit, így lassítás közben áramot termel, amit az akkumulátor tárol. Az egypedálos üzemmódban a vezető a fékpedál használata nélkül is megállíthatja a járművet, a többi választható üzemmódban pedig kisebb mérvű a lassítás. A rendszert úgy alakították ki, hogy időnként a súrlódófékeket is használja, de csak annyira, hogy megelőzze a féktárcsák berozsdásodását vagy egyenetlenné válását.

Ford Pro Charging: egyszerű és hatékony töltés

A hatékony energiagazdálkodás kulcsfontosságú a vállalkozások számára, és ez még inkább igaz a kisebb cégekre, amelyeknek nincs teljes munkaidős flottamenedzserük, vagy olyan telephelyük, ahol elvégezhetik az autók éjszakai töltését. A járművüket saját otthonukban tartó vállalkozóknak nagyon hasznos lesz majd, hogy a Ford Pro szaktanácsokat ad, beszereli és karbantartja a fali töltődobozt, összeköti autóikat más Ford járművekkel, és intuitív szoftvert biztosít, ami megkönnyíti a töltés ütemezését és fizetését.

A felhasználók ma már néhány százalékos árkülönbségek alapján döntik el, hol vásárolnak üzemanyagot. Az áram díjszabása sokkal markánsabb különbségeket mutathat, így a Ford Pro Charging szoftvere az olcsóbb éjszakai díjakra ütemezi a töltést (ahol ez rendelkezésre áll), ezzel is segítve a vállalkozásokat a működési költségek további csökkentésében és az autók nyugodtabb napi használata érdekében.

Az E-Transit Custom 11 kW-os, háromfázisú, váltóáramú fedélzeti töltőjével 7,2 óra alatt tölthető fel teljesen az akkumulátor, így a felhasználók a munka végeztével az éjszakai időszakra időzíthetik a töltést. A forgalmasabb napokon a FordPass Pro okostelefon-alkalmazás segítségével menet közben is figyelemmel követhetik az aktuális töltöttségi állapotot. 8

Az E-Transit Custom emellett akár 125 kW teljesítménnyel, egyenáramról is tölthető; ilyenkor 41 perc alatt 15-80 százalékra tölthető fel a jármű akkumulátora. Ez a megoldás gyors és hatékony: a laboratóriumi tesztek során egy 125 kW-os rendszerrel 5 perc alatt 38 km-re elegendő áramot vett fel az autó. Ugyanakkor a Ford Pro ügyfelei Európa egyik legnagyobb nyilvános töltőhálózatát, a Blue Oval Töltőhálózatot is használhatják, amely több mint 300.000 töltőponttal rendelkezik, és ezek száma folyamatosan nő. Minden eladott E-Transit Custom modellhez 12 hónapos ingyenes előfizetés jár a nyilvános töltőhálózat használatához.

Az autóban több mint 30 különálló modul fogadja a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítéseket, amelyek javítják a jármű teljesítményét, új, minőségi fejlesztéseket telepítenek, frissítik a már meglévő funkciókat, vagy éppen vadonatúj funkciókkal és képességekkel gyarapítják az autó szolgáltatásait. A legtöbb update két percnél is kevesebb időt vesz igénybe, és a frissítés ütemezhető, hogy elkerülhető legyen a fölösleges állásidő. Az összes nagyfeszültségű alkatrészre 8 évre/160 000 km-re szóló garancia jár, ami nyugalmat kínál a vásárlóknak, és optimális maradványértéket biztosít a lízingügyfeleknek, illetve azoknak, akik a nyolc év letelte előtt eladják a járművet.

Folyt. köv. – “eccercsak” 😀