Dinamikus fejlődés előtt a CUPRA értékesítési hálózata
Teljes országos lefedettséget teremt fiatal márkájának, a SEAT-ból önálló branddé vált CUPRA-nak a Volkswagen konszern járműveinek magyarországi importőre, a Porsche Hungaria (PH).
Jelenleg 12 SEAT kereskedés található Magyarországon, ezek fele már CUPRA-val is foglalkozik. Az importőr hálózatstratégiája szerint 2025-ig valamennyi helyszínen elérhető lesz a sportos márka is.
Az elmúlt napokban Debrecenben nyílt meg az új CUPRA Garage koncepció első eleme a Debrecen Autóház beruházásában. A Volkswagen konszern több márkáját is forgalmazó kereskedésben ezzel öt új munkahely létesült, így a tulajdonos, Nagy Attila tájékoztatása szerint már 65 embert foglalkoztatnak. A PH az MTI megkeresésére közölte, hogy a gyárral közösen az importőr hozzájárul a piaci bevezetéshez, mind a kialakított infrastruktúra, mind a bevezetési kampány tekintetében. A beruházás nagyságát nem közölték.
A CUPRA 2018-ban vált ki a SEAT-ból, és önálló márka lett. A spanyol gyártó 2021-ben 79 000 autót gyártott, az idén ennek duplája a cél. A SEAT gyártói kapacitása mintegy 400 ezer autó évente.
A gyár bejelentése szerint a következő két évben a jelenlegi választékból 4 modell megújul, 2025-ig pedig 3 új modell érkezik. Az új modellek közül kettő tisztán elektromos lesz, míg egy SUV modell valamennyi hajtással elérhető – ez lesz a CUPRA Terramar, amelyet 2024-től Győrben fognak gyártani.
A SEAT piaci részesedése Magyarországon éves alapon 1 százalék, a CUPRA-é ennek nagyjából a fele. A márkakereskedői hálózat az idén várhatóan mintegy 2500 SEAT és több mint 1000 CUPRA-t értékesít.
A Debrecen Autóház Zrt. a konszern összes márkájával foglalkozik (VW, VW Haszonjárművek, Audi, SEAT, CUPRA, Skoda, Das WeltAuto), 2000 autót értékesítenek évente. A nyilvános cégadatok szerint tavaly az értékesítés nettó árbevétele 7,4 milliárd forint, egy évvel korábban 6,6 milliárd forint volt. Az adózott eredmény 2021-ben 364 millió, 2020-ban 500 millió forint volt.