A Scania szolgáltatásai segítik az ügyfelek nyereségessé tételét
• A Scania szerint a kifinomult működési adatok intelligens módon történő felhasználása az ügyfelek fenntartható nyereségességéhez vezető út
• Az új digitális szolgáltatások, mint például a My Scania és a Scania Driver alkalmazás, megnyitják az utat az ügyfelek hatékonysága és jövedelmezősége növelése előtt
• A BEV Control csomagot az akkumulátoros elektromos járművek optimális üzemeltetésére szabták
• A Scania élen jár olyan szervizmegoldásokkal, amelyek a járművek üzemképességének és teljes körű ellenőrzésének fenntartásával támogatják az ügyfelek üzleti tevékenységét
• Tartós partnerségek olyan szolgáltatásokkal, amelyek hozzáadott értéket, üzemidőt és pénzügyi kiszámíthatóságot biztosítanak, és ezáltal nyugalmat teremtenek
A Scania már több mint 600 000 teherautót, autóbuszt és erőforrást/motorokat szerelt fel adatkapcsolattal, így létrehozva egy olyan „flottát”, amely szinte korlátlan mennyiségű értékes működési adatot biztosít a vállalat számára. A Scania saját ismereteivel és tapasztalatával együtt ezek az adatok képezik az alapját az olyan szolgáltatásoknak, mint a Scania ProCare, ahol az alkatrészeket megelőző jelleggel cserélik ki, mielőtt azok az ügyfél számára problémát okozhatnának. A Scania most számos új digitalizált szolgáltatással bővíti kínálatát, hogy megkönnyítse a fuvarozók és a járművezetők életét.
A Scania az elmúlt évtizedekben vezető szerepet töltött be az adatkapcsolattal ellátott járművek gyorsan fejlődő világában. A digitális szolgáltatások terén az innováció ütemét pedig csak tovább gyorsította a villamosított megoldások folyamatos áramlása, valamint az azokat használó ügyfelek által támasztott új igények.
My Scania – egyetlen hozzáférési pont
„A My Scania, az új ügyfélportálunk remek példája annak, hogy hol tartunk digitális szolgáltatásainkkal” – mondta Emil Jungnelius, a Scania Services termékmenedzsere. „Minden jelenlegi és jövőbeli szolgáltatásunkat egy helyre gyűjtjük össze, egyetlen bejelentkezéssel elérhetővé tesszük, azzal a szándékkal, hogy prémium minőségű digitális ügyfélélményt kínáljunk.”
A My Scania nemcsak a hagyományos flottakezelési szolgáltatásokat tartalmazza, hanem más érdekes funkciókat is, mint például a Scania menetíró szolgáltatásait, a műhelyfoglalásokat és a Scania tehergépkocsi-konfigurátort. A My Scania a partneri megoldásoknak, valamint a helyben kifejlesztett szolgáltatásoknak is otthont ad. Új szolgáltatások gyorsan hozzáadhatók és elérhetők ezen az egységes hozzáférési ponton keresztül.
„Nyilvánvaló, hogy az élet a Covid alatt a digitális érettség – és a kereslet – növekedésével járt mind a mi számunkra, mind az ügyfeleink számára” – mondta Jungnelius. „Elég jelentős változást vettünk észre: amit korábban kevesen üdvözöltek, azt ma már újfajta érdeklődéssel fogadják. Amit most látunk, az egy továbbfejlesztett és intenzívebb digitális utazás kezdete, amely hatalmas lehetőségeket rejt magában minden érintett számára.”
A My Scania már elérhető minden olyan Scania-ügyfél számára, akinek járművei adatkapcsolattal fel vannak szerelve.
Egy új Scania járművezetői alkalmazás, amely megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a mindennapi munkát
A Scania hamarosan bevezet egy speciális járművezetői alkalmazást is, amely a járművezetőket támogatja a napi fontos feladataikban. Azzal, hogy a Scania ezeket a szolgáltatásokat egy csak a járművezetők számára készült alkalmazásban kínálja, célzottan kielégíti ennek a kulcsfontosságú közösségnek a speciális igényeit.
A Scania új járművezetői alkalmazása a My Scania portállal együtt fog működni. A járművezetői alkalmazás nem csak a mai járművezetők életét könnyíti meg, hanem választ ad a villamosított teherautók által támasztott új és jövőbeli igényekre is, mint például a hatótávolságok és a töltési lehetőségek nyomon követése.
„Ezt az alkalmazást a járművezetők széleskörű visszajelzéseiből nyert tapasztalatok alapján és egy valóban ügyfélközpontú megközelítéssel hoztuk létre” – mondta Jungnelius. „Lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy hozzáférjenek a járművükre vonatkozó összes szükséges információhoz, láthassák a lefoglalt karbantartási munkameneteket, és segítséget kapnak a hátralévő vezetési idő kiszámításához is. Az alkalmazás lényege az, hogy megkönnyítsük és könnyebben kezelhetővé tegyük a járművezetők fontos feladatát, függetlenül attól, hogy dízel vagy elektromos teherautót vezetnek.”
A My Scania portál és a Scania Driver alkalmazás összekapcsolásával a vállalatokon belüli interakció is egyszerűbbé és hatékonyabbá válik. A helyzet meghatározás, a vezetés előtti ellenőrzések, a hátralévő vezetési idő és egyéb napi feladatok könnyedén kezelhetők a Scania megoldásainak segítségével.
BEV Control csomag – új megoldások az új igények kielégítésére
Az akkumulátoros-elektromos teherautók (BEV) bevezetése új követelményeket támasztott a meglévő flottakezelési szolgáltatásokkal szemben, amit a Scania gyorsan felismert. A BEV Control csomag egy olyan adaptált változat, amely ezeket az új igényeket lefedi.
„Itt mindenféle teljesítményadat a középpontban van, például az energiafogyasztás, a megtett távolság, a várható hatótávolság és a töltöttségi állapotra vonatkozó figyelmeztetések, hogy csak néhányat említsünk” – mondta Jungnelius. „A flottahelymeghatározási szolgáltatások még fontosabbá válnak a BEV-ek esetében, mivel a hatótávolság és a feltöltési lehetőségek annyira meghatározóak az egyes műveletek kimenetele szempontjából.”
Az egyes tehergépjárművek helyét térképen jelenítik meg, percenkénti frissítéssel, és az összes teherautó azonos módon jeleníthető meg. A hatótávolság-támogató funkció pontos számításokat végez, így nem kell többé találgatni és a hatótávolság miatt aggódni. A tehergépjármű teljesítménye is nagyon könnyen nyomon követhető lesz, mivel a My Scania portálon a korábbi teljesítményjelentések is elérhetők.
„A BEV Control csomag ideális azoknak az ügyfeleknek, akik elszántak a villamosított, fosszilis energiaforrásoktól mentes közlekedési megoldásokra való áttérésre, hogy elérjék fenntarthatósági céljaikat” – mondta Jungnelius. „Részletesen nyomon tudják majd követni, hogyan teljesít a flottájuk, és ellenőrizhetik a teljes működési teljesítményüket.”
A megfelelő felszereltségű járművekkel rendelkező ügyfelek – például az összes Scania BEV – esetében azonnal aktiválható a BEV Control csomag. Ezzel teljes körű hozzáférést kapnak a My Scania webes és mobil alkalmazásokhoz.
„A digitális környezet úgy bővül a közlekedési ágazatban, mint még soha” – mondta Jungnelius. „Ennek két fő mozgatórugója a megnövekedett verseny és a digitális érettség fokozódása az iparágunkban. Meggyőződésem, hogy azok a vállalatok és fuvarozók, akik a legtöbbet hozzák ki ezekből a lehetőségekből, azok lesznek a nyertesek – a potenciális nyereségek nyilvánvalóak és mélyrehatóak.