Történt valami aktualitás a Focus ST-vel

True driving enthusiasts can now take the on-track performance of their Focus ST to even greater heights with a new Track Pack option for the latest generation hot-hatch. License expires -------------------------- IN PERPETUITY, GLOBAL License scope -------------------------- A - Earned editorial, press releases, press kits C - All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc) D - All print media (newspaper, magazine etc) Copyright and image rights -------------------------- This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.

A sebesség megszállottjai most még magasabbra srófolhatják Focus ST modelljük versenypálya-teljesítményét az izomautó legújabb generációjának Track Pack változatával.

KÖVESS BENNÜNKET A SPOTIFY-ON IS!

A Ford Performance által kifejlesztett, és a Ford próbapályáin, illetve a híres Nürburgring Nordschleife pályán tesztelt, gyárilag átalakított Track Pack kivitel kizárólag az ötajtós ferdehátú, hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt modellekhez rendelhető meg.

Az 5,7 másodperces gyorsulást és 250 km/órás végsebességet biztosító, 280 lóerős, 2,3 literes Ford EcoBoost benzinmotordinamizmusát kiegészítő Track Pack változatban a vezető finomhangolhatja a Focus ST viselkedését a versenypályán; erre szolgál az állítható KW Automotive futóműrendszer, ami remek egységet alkot a csökkentett tömegű könnyűfém keréktárcsákkal.

363 mm-es első féktárcsáival és Brembo féknyergeivel a Track Pack komolyabb megállító erőt is kínál, az egyedi gumiabroncs-specifikáció pedig tovább javítja a tapadást, hogy az autó határhelyzetekben is magabiztosan uralható maradjon.

“Az új Focus ST Track Pack hatásosan ötvözi a csúcstechnológiás megoldásokat, hogy a vezetés szerelmesei egy vérbeli versenygépet kapjanak,” nyilatkozta Laky Andrea, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. “Állítható felfüggesztés, nagyméretű fékek és remekül tapadó abroncsok optimalizálják a teljesítményt, a karosszéria mozgásait és az irányíthatóságot – vagyis mindazt, amire ez az autó született.”

A Focus ST Track Pack már megrendelhető Magyarországon; az első ilyen modelleket jövő év elején vehetik át a vásárlók.

Versenypálya-használatra kész teljesítmény és irányíthatóság

A versenysport-specialista KW Automotive közreműködésével kifejlesztett futóműrendszer rozsdamentes acélburkolatú lengéscsillapítóiban 12 fokozatban állítható a berugózás, és 16 fokozatban a kirugózás mértéke. A kétféle beállítási móddal a versenypályák rendszeres látogatói mindig az adott körülményekhez finomhangolhatják a futómű reakcióit, sőt a kedvenc pályáikhoz szükséges teljesítményt is optimalizálhatják.

A lengéscsillapítók mellett fontos szerepet játszanak a porfestett rugók is, amelyek mintegy 50 százalékkal merevebbek, és 10 mm-rel rövidebbek Focus ST szabványos rugóinál. Ez a megoldás a gyorsabb irányváltások érdekében alacsonyabbra hozza az autó súlypontját, és mérsékli a karosszéria dőlését. A pilóták további 15 mm-rel is leültethetik a felfüggesztést, ha ezt a helyi jogszabályok megengedik.

Az áramlásformázással készült, 19 colos könnyűfém keréktárcsák gyártási eljárása zömíti az alumíniumot, így a kerék szilárd és ütésálló marad, miközben kevesebb anyag kell hozzá, vagyis csökken a tömege. Ennek eredményeképpen a kerekek 10 százalékkal könnyebbek a szokásosnál, vagyis gyorsabbak a függőleges mozgások, ezért javul a gumiabroncsok tapadása, ez pedig egyaránt jótékony hatással van a gyorsításra, a fékezésre és a kanyarodásra. A keréktárcsákon egyedi, tapadásra optimalizált Pirelli P Zero Corsa abroncsok feszülnek, amelyek kiváló versenypálya-teljesítményt nyújtanak, és a közúton, száraz aszfalton is remekül használhatók.

A fékteljesítmény is tovább javult. Az első féktárcsák átmérője 10 százalékkal nagyobb a normál modellek 330 mm-es méreténél, és mindehhez Brembo négydugattyús féknyergek társulnak, amelyek erősebben markolnak rá a tárcsára, ráadásul nagyobb felületet biztosítanak a keletkező hő gyors elvezetéséhez, mérsékelve ezzel a felmelegedés okozta fékhatás-csökkenést a keményebb pályaszakaszokon.

Erő és stílus

A különleges Track Pack külső stílusjegyekkel még hangsúlyosabban érvényesül a Focus ST erőt sugalló megjelenése.

Az ST exkluzív hátsó légterelőjét, hátsó diffúzorát és első lökhárító-légterelőit csillogó Agate Black fényezés fedi, függetlenül a karosszéria színétől. Mindhárom elem passzív aerodinamikai hatással javítja a leszorító erőt és a menetstabilitást.

A Focus ST Track Pack teteje, felső hűtőmaszkja és külső visszapillantó-borítása is magas fényű Agate Black árnyalatú. Hasonló, csillogó fekete fényezést kaptak a könnyűfém keréktárcsák is, amelyek mögött vörösre festett féknyergek láthatók.

Szintén exkluzív megoldás, hogy a normál króm embléma helyére finom fekete vonallal kontúrozott ST-logók kerültek. A látványos karosszériaszínek kínálatában olyan árnyalatok szerepelnek, mint az Agate Black, a Fantastic Red, a Frozen White, a Magnetic, és a kizárólag az ST-változatokhoz megrendelhető Mean Green.

A Ford tavaly vadonatúj utasteret készített a Focus ST-hez, benne saját fejlesztésű Ford Performance ülésekkel, amelyeknek remek oldaltartását és kényelmét most teljes mértékben kiaknázhatják a Focus ST Track Pack vezetői.

A fejlett utastéri technológiák közt megtalálható a 13,2 colos központi érintőképernyő is az intuitív kezelőfelülettel, amelyen a vezető egy vagy két ujjmozdulattal elér bármilyen alkalmazást, információt vagy kezelőszervet.

A Focus ST 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja 280 lóerőt ad le 5500 1/perc fordulatszámnál, a 420 Nm nyomatékcsúcs pedig 3000-4000 1/perc fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll. Mindezt a kettős megfúvású turbótöltő és a turbólyuk-kiküszöbölő technológia teszi lehetővé.

A padlógázos fokozatváltás lehetősége remek teljesítményt biztosít, nyitva tartva a pillangószelepet, amikor a vezető felengedi a kuplungot, hogy magasabb fokozatba kapcsolja a sebességváltót – így a turbótöltő reakciója a lehető leggyorsabb lesz. Szintén a teljesítményt fokozza az elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálmű (eLSD) is: a sebességváltóba beépített rendszer a hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését. Ez a technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a mechanikus LSD-rendszerek, mivel a hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását.

A vezető kiaknázhatja a választható üzemmódokelőnyeit is, az adott vezetési helyzethez igazítva az eLSD, a gázadás, az elektromos szervokormány és az elektronikus menetstabilizáló (ESC) karakterisztikáját; ez utóbbi rendszer például a Versenypálya beállítás kiválasztásával sokkal nagyobb szabadságot biztosít a vezetőnek.