Ja, Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep Avenger
A Jeep márkaelső tisztán elektromos szabadidőjárműve
• Az új Jeep® Avenger, a márka első tisztán elektromos járműve, a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a sajtó és a nagyközönség képviselőinek
• A Jeep történetének első zéró károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos típusa kompakt méretekben testesíti meg a márka meghatározó értékeit
• Kiemelkedő szabad hasmagasság, első és hátsó terepszögek, alapfelszerelésként kínált Selec-Terrain® rendszer és lejtmenet-vezérlő funkció
• Az új elektromos hajtáslánc a különleges, 400V-os, 115 kW-os, 260 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotort új, 54 kWh kapacitású akkumulátorral társítja
• 400 km hatótávolság a WLTP ciklus szerint, 550 km városban
• Az új Avengert további vadonatúj, tisztán elektromos Jeep járművek követik majd Európában
• A Jeep, amely a világ első számú szabadidőjármű-márkája kíván lenni, 2025-ig négy tisztán elektromos modellt vezet be Európában
A Jeep márka a mai napon, a 2022. évi Párizsi Autószalonon bemutatta első tisztán elektromos járművét, a vadonatúj Jeep Avengert.
A kompakt Jeep Avenger a kiváló terepalkalmasságú, tisztán elektromos, Európára méretezett Jeep modellek tervezett portfoliójának első tagja, egyben kulcsfontosságú eleme annak a globális villamosítási stratégiának, amelynek keretében a Jeep a világ legnagyobb emissziómentes szabadidőjárműveket gyártó márkájává kíván válni.
Az első pillanattól fogva Jeep modellnek tervezett és fejlesztett Avenger egy kompakt szabadidőjármű karosszériában tolmácsolja a márka alapvető értékeit, köszönhetően a terepképességek, a stílus, a funkcionalitás, valamint a folyamatos online kapcsolódásra vágyó ügyfelek elvárásait kiszolgáló technológia egyedülálló kombinációjának.
“Az új Jeep Avenger mérföldkő márkánk történetében: ez az első modell azoknak a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Jeep modelleknek a sorában, amelyeket Európában készülünk bevezetni.” – mondta Christian Meunier, a Jeep márka vezérigazgatója. “Kifejezetten az európai piacra méretezett, kiváló terepalkalmasságú Jeep típusról van szó, és a Párizsi Autószalonon bemutatjuk, miért tökéletes emissziómentes alternatívája a jelenleg kapható, városi szabadidőjárműveknek.”
A lengyelországi Tychy-ben működő Stellantis üzemben készülő, új Avenger alapfelszereltségéhez tartoznak a SelecTerrain és lejtmenetvezérlő funkciók, amelyek a kitűnő első és hátsó terepszögekkel, valamint a jármű szabad hasmagasságával társítva lenyűgöző terepalkalmassággal gazdagítják ezt a méretosztályt.
A Jeep Avenger új generációs, 400V-os hajtáslánca egy új fejlesztésű villanymotorból és egy szintén új akkumulátorból áll.
100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről, Mode 4 típusú töltőkábel használatával mindössze három perc alatt 30 kilométerre elegendő energiát vesz fel a jármű. 24 perc alatt pedig 20 százalékról 80 százalékra tölthető az akkumulátor.
Az új Avenger európai küldetése
A kifejezetten az európai ügyfelek elvárásait szem előtt tartva kifejlesztett, új Avenger négyméteres karosszériájával pontosan beleillik Európa második legnépszerűbb méretosztályába, a városi szabadidőjárművek (B-SUV) szegmensébe.
Ebben a kategóriában 2023 során várhatóan 2,2 millió autót adnak majd el Európában: ez a teljes európai újautó-piac egy ötöde. Az új Avenger a Renegade alá tagozódik be, teljessé téve a Jeep márka ajánlatát a B-SUV szegmensben.
“A Jeep Avenger a márka első zéró károsanyag-kibocsátású szabadidőjárműve” – mondta Antonella Bruno, a Stellantis Jeep Europe-ért felelős vezetője. “A Jeep márka új belépő modelljeként lehetővé teszi, hogy kiteljesítsük szabadidőjármű kínálatunkat; várakozásaink szerint 2024-re ez lesz portfoliónk legnagyobb számban eladott darabja. Az Avenger új szintre emeli a márka villamosítási programját, és a Jeep evolúciójának következő lépcsőfokát testesíti meg.”
“A Jeep Avenger olyan érzelmekben gazdag, szórakoztató és vagány modell, amely kiemelkedik a tömegből.” – tette hozzá.
Ez pedig értékes, vonzó ajánlattá teszi azon ügyfelek számára, akik a szegmens tradicionális résztvevőitől eltávolodva egy zéró károsanyag-kibocsátású alternatívát keresnek a Jeep márkától. Az új Jeep Avenger új irányban bővíti a márka ügyfélkörét: olyan, aktív életet élő vásárlókat céloz meg, akik kiváló terepalkalmasságra és modern formavilágra vágynak, mindezt kompakt külső méretekkel, ugyanakkor tágas belső térrel társítva.
Tisztán elektromos hajtáslánc
A Jeep Avenger új generációs elektromos hajtáslánca új villanymotort, valamint szintén új akkumulátort alkalmaz.
A hajtáslánc nagy teljesítménye és forgatónyomatéka, valamint egyedi hangolása jóvoltából az új Avenger kompromisszumok nélküli vezetési élményt kínál aszfalton és terepen egyaránt.
A második generációs, 400 voltos elektromos hajtáslánc a Stellantis és a Nidec Leroy-Somer Holding vegyesvállalatának, az Emotors-nak az első terméke. A rendszer teljesítménye 115 kW, azaz 156 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 260 Nm.
Az új, 54 kWh kapacitású akkumulátor, amelyet szintén a Stellantis csoport gyárt, nagy energiasűrűsége mellett a névleges és felhasználható energia kiváló arányát biztosítja. Az akkumulátorcsomag 17 darab modulból és 102 darab NMC 811 összetételű lítium-ion egyedi cellából áll. Az egy feltöltéssel megtehető távolság a WLTP norma szerint 400, városi ciklusban pedig 550 kilométer.
A több mint kétmillió kilométeres tesztprogramon átesett akkumulátor rendkívül kompakt méretű, és nem rabol hasznos helyet a belső térből: az első és hátsó ülések, valamint a padlóalagút alatt helyezkedik el. Az akkumulátor-csomagot terepen közlekedve a nagy szabad hasmagasság mellett az autó alvázát borító védőlemezek óvják a sérüléstől.
Az új Avenger akkumulátora a lehető legegyszerűbben tölthető. 100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről, Mode 4 típusú töltőkábel használatával mindössze három perc alatt 30 kilométerre elegendő energiát vesz fel a jármű. 24 perc alatt pedig 20 százalékról 80 százalékra tölthető az akkumulátor.
Tekintve, hogy az európai felhasználók átlagosan 30 kilométert tesznek meg egy nap alatt, az Avenger várhatóan több napon át használható egyetlen feltöltéssel. 11 kW-os Mode 3 kábelt alkalmazva fali vagy nyilvános váltóáramú töltőről 0 százalékról 5,5 óra alatt tölthető 100 százalékra az akkumulátor.