A 2023-as Honda PCX125
Összegzés: A 2023-as változat, hála a korábbi fejlesztésnek, kulcs nélkül indítható, lényegesen több dolog fér el az ülés alatti csomagtérben és beépített USB-C csatlakozóaljaztról tölthető a vezető erre alkalmas elektromos eszköze. A PCX125-ben továbbra is az alacsony belső súrlódású – „enhanced Smart Power+” (eSP+) – Euro 5-ös, négyszelepes erőforrás dolgozik, a biztonságos gyorsításokról pedig a HSTC (Honda Selectable Torque Control) gondoskodik és természetesen továbbra is alpafunkció az Alapjárat-leállító Rendszer (Idling Stop). Mindezt megkoronázza a kezelhetőségre és kényelmes vezethetőségre hangolt futómű. Jövőre két új fényezés csatlakozik a meglévőkhöz.
Bevezetés
Kétségtelen, hogy a PCX125 a Honda kínálatának egyik legsikeresebb modellje, hiszen 2010-es megjelenése óta több mint 140 000 darab talált gazdára Európában. Népszerűségének titka, hogy a gyártó évről évre tökéletesítette a típust, ami a folyamatos fejlesztések gyümölcseként tökéletes – egyszersmind divatos és praktikus – városi jármű lett. Pont olyan könnyű átvágni vele a dugókon, mint leparkolni a zsúfolt belvárosi utcákban.
Nem véletlen a PCX elnevezés sem. Az „X level of Personal Comfort” (magyarul a személyes kényelem legmagasabb szintje) kifejezésből alkotott betűszó arra utal, hogy a kimagasló minőség, a pihentető üléshelyzet, a hatékony időjárás-védelem és a zárt bukósisakot elnyelő, nyereg alatti raktér is a vezető kényelmét, elégedettségét szolgálja. Persze nem csak a fentiekből fakad a PCX125 páratlan népszerűsége, tekintve, hogy az alacsony karbantartási költség és vételár, valamint a kiemelkedő ár/érték arány is nagyban hozzájárult sikeréhez.
A 2010-es PCX az első sorozatgyártású motorkerékpár volt Európában, amihez start&stop rendszert kínáltak, a két évvel később bemutatott változat pedig az első eSP erőforrással felszerelt kétkerekűként állt a nagyközönség elé. Folytatásként 2016-ban jött a hatékony, immáron Euro4-es hajtóművel felszerelt új nemzedék, majd két évvel később a nagyobb csúcsteljesítményű, átdolgozott vázzal és idomzattal színre lépett a PCX125.
Persze a Honda mérnökei ezt is tudták fokozni: a 2021-es modell vadonatúj erőforrást, vázat és idomzatot kapott, így még kényelmesebb, tartósabb és stílusosabb lett. A friss fejlesztések mindegyike azt szolgálta, hogy a PCX továbbra is Európa egyik legkedveltebb motorjaként róhassa az utakat, valódi segítséget nyújtva a mindennapokban.
A vizuális vonzerejét növeli az a két új, elegáns szín, amellyel bővül a PCX 125 jövő évi palettája.
Áttekintés
Messziről felismerhető, hogy a PCX125 áll előttünk, de a 2021-es változat formavilága merészebb, mindazonáltal érettebb lett. Olyan látványos részletek teszik igazán vonzóvá, mint az új, karakteresebb burkolat vagy éppen a továbbfejlesztett, még hatékonyabb LED-lámpák. Persze ennél kézzelfoghatóbb előnyei is vannak az új váznak és idomzatnak, nőtt ugyanis a nyereg alatti csomagtér mérete, a kesztyűtartóban pedig helyet kaphatott egy USB-C-töltőaljzat. Szót érdemel az új, a mérnökök által csak „szélesvásznúnak” hívott műszeregység is, melyen összes fontos információ megjelenik a robogóról, miként a gyújtást és ülésnyitást vezérlő okoskulcs (Honda Smart Key) is hasznos, alapáron kínált felszerelés a PCX-hez.
A legfontosabb változás kétségtelenül a hatékonyabbá tett, négyszelepes Smart Power Plus (eSP +) erőforrás megjelenése. Ez teljesítmény és forgatónyomaték terén is túltesz elődjén, s hogy könnyű legyen megzabolázni, a Honda saját fejlesztésű kipörgésgátlója (HSTC) felügyeli a gyorsításokat. Magát az erőforrást átdolgozott acél csőváz öleli körbe. Ez és a hosszabb hátsó rugóút, illetve a szélesebb abroncsgarnitúra is azt szolgálja, hogy még kényelmesebb legyen az utazás a PCX125 nyergében.
A PCX125 az alábbi színekben kerül a Honda márkakereskedéseibe:
- **ÚJ** Pearl Jupiter Grey
- **ÚJ** Matt Suit Blue Metallic
- Pearl Jasmine White
- Matt Galaxy Black Metallic