A 2023-as CL500 váza és futóműve
- Acélcsövekből összeállított hídváz
- 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkóppár és két állítható előfeszítésű hátsó rugóstag
- Kétdugattyús féknyereg 310 mm-es, úszóágyazású tárcsával
- Enyhe terepezésre optimalizált ABS
- 19”-os első és 17”-os hátsó kerék
Az erős acélcsövekből összeállított, hurokszerű segédvázzal társított hídváz könnyű kezelhetőséget, kiváló menetkomfort és egyedi stílust garantál. Egyszerűen gyönyörű és gyönyörűen egyszerű. A számítógépes tervezés (Computer Aided Engineering, CAE) segített az ideális merevség/tömeg arány megtalálásában, és nagyban elősegítette, hogy tényleg minden szempontból tökéletes scramblerré válhasson a CL500. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy városban és földúton is otthon érzi magát, nem utolsó sorban közvetlen, játszi könnyedséggel terelgethető motorkerékpár benyomását kelti.
Szabad hasmagassága 155 mm, a villaszög 27°, az utánfutás 108 mm, és jól eltalált a tengelytáv is: 1485 mm. Mindehhez csupán 192 kg-os menetkész tömeg társul.
A 150 mm-es rugóúttal felvértezett, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópokat fekete gumiharmonika óvja a külső behatásoktól. Ezek stílusosak és szépek, egyszersmind megvédik a csúszószárakat a karcolásoktól, valamint a szennyeződésektől. Az alsó és a felső kormánybefogók CL-specifikusak, ezáltal pontosabb a kormányzás és a kerekek felől érkező visszajelzés. A hátsó kereket elegáns, letisztult formájú lengővilla fogja közre, melyet 45 mm-es csövekből állítottak össze, hogy erőteljes benyomást keltsen. Az útegyenetlenségek kisimításáért két 145 mm-es mozgási tartományú rugóstag felel, ezek rugó-előfeszítését 5 lépésben állíthatja a vezető (1 lágyabb és 3 feszesebb a gyári alapbeállításnál) A futóművet úgy hangolták, hogy a legváltozatosabb útviszonyok közepette is maximális menetkomfortot nyújtson.
A kétdugattyús első féknyereg szinterbetétei 310 mm-es, úszóágyazású tárcsáknak simulnak neki, az egydugattyús hátsó nyereghez pedig 240 mm-es tárcsát rendeltek. A fékerő-eloszlás meghatározásakor arra törekedtek a Honda szakemberei, hogy minden talajon biztos és kiszámítható legyen a lassítás. Ez a blokkolásgátlóról is elmondható, azaz laza szerkezetű talajon és aszfalton is kifinomult és hatékony a működése.
A változó útviszonyokat a kerékgarnitúra összeállításakor is figyelembe vették a hondások, ezért 19”-os első és 17”-os hátsó kerék mellett döntöttek. Az optimális tapadás érdekében mélyen barázdált Dunlop Mixtours abroncsokat szerelnek rájuk, ezek mérete 110/80 R19, illetve 150/70 R17.