Közvetlen informatikai beszállítója lett a legnagyobb német autómárkáknak a magyar cég

Németországban terjeszkedik a magyar IT-cég

     A Gloster Infokommunikációs Nyrt. 51 százalékos tulajdonrészt vásárolt a németországi székhelyű G-plus Consulting GmbH-ban, így közvetlen informatikai beszállítója lett a legnagyobb német autómárkáknak – jelentette be a cég csütörtökön.

    A közleményben kiemelték: a Gloster célja, hogy 2025-re a DAH régióban – Németország, Ausztria, Svájc – kiterjedt szoftverfejlesztési jelenléttel rendelkezzen.


    A két cég közötti kapcsolat nem újkeletű: idén júniusban a magyar vállalat német partnerén keresztül nyerte el az Audi gyártáshoz kapcsolódó riporting rendszer megújítási projektjét 700 ezer euró értékben – idézték fel.


    Tájékoztattak arról, hogy a magyar társaság árbevételének közel 30 százaléka külföldről származott idén az első fél évben; a 2025-re kitűzött céljuk a 40 százalékos exportarány elérése.


    Szekeres Viktor, a Gloster igazgatóságának elnöke a közlemény szerint elmondta: az egész magyarországi IT-iparágra hatással lehet az, hogy a Gloster „kinyitotta a kaput” Németországban az itthoni szoftverfejlesztés előtt.


    A felvásárolt cég Gloster GmbH néven folytatja tevékenységét, vezetője Sárközi Zoltán lesz, aki eddig a nemzetközi szoftverfejlesztési üzletágat vezette az akvizíciót végrehajtó társaságnál.


    A 2002-ben alapított Gloster az elmúlt három évben nyolc felvásárlást hajtott végre, jelenleg több, mint 200 főt foglalkoztat.


    A cégcsoport a 2021-es üzleti évet 5 milliárd forint árbevétellel zárta, szemben a 2020-as 2,3 milliárddal, adózott eredménye 421 millió forintra nőtt tavaly az előző évi 163 millió forintról. A társaság részvényeit 2020 júniusa óta a Budapesti Értéktőzsde Xtend kategóriájában jegyzik.