Az első elektromos tűzoltóautó megérkezett Los Angelesbe
A Los Angeles-i Tűzoltóság (LAFD) vette át a teherautót, a Rosenbauer RTX-t. A hollywoodi LAFD Station 82-be telepítik – mondta az osztály sajtóközleményében.
Az LAFD bejelentette, hogy elektromos tűzoltóautót vásárol az osztrák Rosenbauer cégtől 2020-ban. Az RTX valójában egy sorozatú kiterjesztésű elektromos jármű, amelynek dízelmotorja generátorként működik, hogy segítse a 132 kW teljesítményű akkumulátor feltöltését. A BMW által gyártott 3,0 literes inline-6 bekapcsol, amikor a töltés 20% -ra csökken, és Rosenbauer szerint kb. 45 perc alatt képes újratölteni az akkumulátort.
A meghajtást egy pár villanymotor kezeli. Mindegyik tengelyt egy hajtással hajtja végre, így az RTX teljeskerék-meghajtással rendelkezik. Együtt folyamatos teljesítményük 350 lóerő, csúcsteljesítményük 490 lóerő.
A teherautó állítható légrugóval van felszerelve, amely akár 19 hüvelyk szabad magasságot és három láb vízmegfelelőséget tesz lehetővé, miközben lehetővé teszi a teherautó térdelését, hogy a tűzoltók könnyebben be- és kijuthassanak. A rendelkezésre álló négykerekű kormányzás magában foglalja az ellenirányítást és a GMC Hummer EV- mint a rák módjai.
Rosenbauer becslése szerint az RTX kb. két órán keresztül képes csak az akkumulátor energiájára működni, plusz további hat óra a dízelüzem mellett. Fedélzeti vízszivattyúi elektromosan hajthatók, vagy a dízelüzem-kiterjesztők üzemeltethetik – jegyezte meg a cég.
Az akkumulátor két modulra oszlik. Az egyik a padló alatt található, hasonlóan sok elektromos autóhoz. A másik függőlegesen van elhelyezve a fülke mögött. Az elektromos hajtáslánc csomagolási rugalmassága szintén lehetővé tette a fülke tágabb elrendezését – jegyezte meg Rosenbauer.
Az LAFD nem erősítette meg további RTX tűzoltóautók terveit. 2020-ban Rosenbauer azt mondta, hogy 2025-ig 400 ilyen jármű fog működni Észak-Amerikában, 2030-ra pedig 3200 jármű világszerte.
motorauthority