A Kia elveszett cumi Super Bowl hirdetése páratlan választás
A Kia bemutatta a Super Bowl LVII-n megjelenő hirdetésének első teaserét. A márka egyetlen képet adott ki a gyermekek cumijáról a padlón, a “ felirattal, amely a 2.12.23-án található, ” hivatkozás az éves rájátszás labdarúgó-játék dátumára. szerint jelentések, a koreai márka a 14. Super Bowl reklámját fogja használni hirdetésére a felfrissített 2023-as Telluride. Az új modellévre frissítve a Kia szeptemberben növeli a SUV termelését a grúziai West Point-i gyárban, Russell Wager, a Kia America marketing alelnöke szerint.
Ugyanakkor figyelemre méltó az olyan elem kiválasztása, mint például a cumi, amely szorosan kapcsolódik a gyermekekhez, tekintettel a bejelentett vizsgálatokra az amerikai ellátási lánca a gyermekmunka törvényeinek megsértésére. Noha maga a márka nem vádolta a gyermekmunka alkalmazását, és nem világos, hogy a gyermekek által készített alkatrészek kifejezetten a Telluride-ba kerültek, Alabama környékén a Kia-t és a Hyundai-t szállító alkatrészgyártók bűnösek voltak a gyermekmunka-törvények megsértésében.
Jelentések ezekről a jogsértésekről a koreai alkatrész-beszállítók amerikai létesítményeiben, mint például a SMART Alabama SLC ( a Hyundai ) és az SL ALabama leányvállalata 2022-ben kezdte meg megjelenését. Ez utóbbi szállítót később bűnösnek találták az “ elnyomó gyermekmunka ” többszöri alkalmazásában az alabamai munkaügyi minisztérium által.
A vállalatokat azzal vádolják, hogy 12 éves korukban gyermekeket bérelnek fel üzemükbe. Míg a Hyundai Motor Company ( mindkettőhöz tartozik a Hyundai és a Kia márkák ) szerint októberben a “ szorosabb kapcsolatok lesznek a két társasággal, ezeket a kötelezettségvállalásokat később visszavonták, miután a vállalat kijelentette, hogy a SMART és az SL korrekciós intézkedéseket tett. Azóta két új beszállító, Hwashin és Ahin jelent be Reuters a gyermekmunka törvényének megsértése miatt is nyomozás alatt állnak.
Bár Kia és Hyundai egyaránt azt állítják, hogy tiltják a gyermekmunka használatát gyáraikban, és egyiket sem vádolták gyermekek foglalkoztatásában az összeszerelő üzemükben, kevésbé világos, hogy a növényeket elhagyó járműveket alkotó alkatrészek gyermekmunkával készültek-e.
Az elveszett gyermekkor jelképeként a Kia teaser kampányában használt cumi különösen erős metafora.
autonews