Több budai csomópontban korszerűsítette az utastájékoztatást a BKK
Újabb végállomásokon modernizálta a megállók tájékoztató oszlopait a Budapesti Közlekedési Központ. Ezúttal a Savoya Park környékén és a Móricz Zsigmond körtéren lettek a korábbiakhoz képest informatívabbak és közérthetőbbek a táblák,így az utasok könnyebben találhatják meg a számukra megfelelő járatokat.
Idén először januárban a Blaha Lujza téren, a mai napon pedig a főváros több jelentős csomópontjában újultak meg a megállók utastájékoztató elemei. A Budapesti Közlekedési Központ ezúttal a Savoya Parkban és a Móricz Zsigmond körtéren tette közérthetőbbé és korszerűbbé a megállók oszlopait.
A két budai csomópont a forgalmuk miatt is kiemelten fontos a BKK számára, ezért az utastájékoztatási elemek folyamatos frissítése is elengedhetetlen. Az új rendszer a korábbiakhoz képest bővebb, informatívabb, vizuális megjelenése pedig korszerűbb, és illeszkedik a BKK egységes arculatába.
A BKK szakemberei első körben felmérték a megállóoszlopok állapotát, majd ezt követően felújították az összes rossz állapotú elemet. A járatszámok nagyobb méretben jelennek meg, az ügyfelek így távolról is láthatják, milyen járatok érhetők el az adott megállóból.
A BKK új megoldásokkal is segíti az utasok tájékozódását. Azokon a végállomásokon, ahol összetett az állomás szerkezete – például egy aluljáró különböző kijáratainál – számtalan közlekedési eszközre lehet felszállni, egy jól látható, egyedi kóddal (pl.: A2, C5) látja el a megállóhelyeket. Ezeket a kódokat megjelenítik a helyszíni, illetve a webes felületeken elérhető térképeken is.
Az egyedi azonosítóknak köszönhetően az utasok könnyebben találhatják meg a számukra megfelelő járatokat. A jövőben a forgalmi változások tájékoztató elemeire már nem azt írják ki, hogy az adott járat a 33-as busz megállójából indul – hiszen nem biztos, hogy minden utas tudja, honnan indul a 33-as járat –, hanem az új kódok alapján azonosítják a megállóhelyet.
A főváros több pontján jelentős átalakuláson ment át az utastájékoztatás
Évekkel ezelőtt több jogos panasz érkezett a BKK-hoz az ügyfelektől a fővárosban található hiányos, megkopott információs táblák, a nem megfelelő iránymutatás miatt. A társaság ezért döntött a táblák cseréjéről, amelynek eredményeként az utastájékoztatás is átláthatóbb és informatívabb lett.
Az elmúlt évben az Örs vezér terén, a Bosnyák téren, Kőbánya alsónál, a Batthyány téren, a Boráros téren, a Göncz Árpád városközpontban, a Széll Kálmán téren, a Határ úton, a Hűvösvölgyben, az Újbuda-központnál, a Keleti Pályaudvarnál és a Puskás Ferenc Stadion környékén található állomások utastájékoztatási rendszere újult meg. A közeljövőben Gazdagréten, az Andrássy úton és a Hősök terén folytatódik a munka.
Egy reprezentatív kutatás szerint a fővárosban közlekedők az utastájékoztatással a legelégedettebbek, illetve azzal, hogy szinte bárhol bármikor elérhetők a BKK szolgáltatásai. A legfrissebb felmérések alapján a közösségi közlekedést igénybe vevők 85 százaléka az utastájékoztatással a legelégedettebb, és ebben komoly szerepe van a helyszíni tájékoztatás mellett a digitalizációnak is.
A Budapesti Közlekedési Központ járatai és ügyfelei több mint 5800 megállóhelyet használnak nap mint nap, ezért a társaság a digitális csatornák fejlesztése mellett, a helyszíni utastájékoztatásét is kiemelten kezeli.
A BKK munkatársai évente mintegy 30 ezer menetrendi hirdetményt cserélnek ki a fővárosban. 2022-ben több mint 600 forgalmi rendi változás lépett életbe, 8 ezer változásjelző került ki a megállókba és 23 ezer a járművekbe. Több mint ezer megállóoszlop újult meg, valamint több mint 15 ezer automata hangbemondás segítette az ügyfelek tájékozódását.
Budapesti Közlekedési Központ