Az új BMW X5 M Competition és az X6 M Competition
A BMW M GmbH menetteljesítmény, megjelenés és digitalizáció terén egyaránt magasabb fokozatba kapcsolja a nagyteljesítményű luxusszegmensben elérhető Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellpárosát. Az új BMW X5 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,9 – 13,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 291 – 295 gramm / km) és az új BMW X6 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,7 – 12,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 287 – 292 gramm / km) 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, új V8-as benzinmotorral, 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítménnyel, továbbfejlesztett formanyelvvel, valamint a BMW 8.0 operációs rendszer és a BMW Ívelt Kijelző párosával dolgozó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológiával ünnepli világpremierjét.
A hajtáslánc-technológiában eszközölt fejlesztések és elektrifikációs megoldások még precízebb teljesítmény-leadást garantálnak. A karosszéria új stílusjegyei a két modell lendületes, extravagáns kiállását nyomatékosítják. A digitális technológia nem csupán optimalizálja a jármű vezérlését és működtetését, de számos innovációval is kecsegtet az automatizált járművezetés és parkolás területén.
A BMW M GmbH első nagyteljesítményű modelljei, amelyekbe 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiát építettek
Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition a bajor prémiumgyártó belsőégésű erőforrással szerelt legkorszerűbb hajtáslánc-technológiájával büszkélkedhet, amelynek köszönhetően a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia is bemutatkozik a nagyteljesítményű palettán. A nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kompakt méretű házába épített elektromos motor 9 kW / 12 lóerő teljesítmény-többlettel és akár 200 Nm plusz forgatónyomatékkal képes besegíteni a hajtásba, miközben indítógenerátorként is funkcionál. A mild-hibrid technológia működéséhez szükséges energiát egy 48 Volt kapacitású, motortérbe épített akkumulátor tárolja, amelyet a hajtáslánc a lassulás és fékezés közben felszabaduló energiák folyamatos visszatáplálásával tölt újra.
A hajtáslánc-technológia szíve egy 4.4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, új V8-as benzinmotor, amely a hengersorok közé épített kipufogócsonk mellett megerősített főtengelyt, továbbfejlesztett turbófeltöltő technológiát, új légcsatornákat, illetve optimalizált kenési és olajleválasztó rendszert kapott. 750 Nm csúcs forgatónyomatékát percenkénti 1 800 és 5 800 főtengely-fordulat között adja le, percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény áll a vezető rendelkezésére.
A precízebb teljesítmény-leadás, a magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor és az elektromos motor rásegítése a BMW M modellek által fémjelzett menetteljesítmény még lenyűgözőbb dimenzióját kelti életre. Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition 3,9 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc-technológia élettel teli, intenzív karaktere padlógáznál gyorsítja fel leginkább a szívverést, amelynek az elektromosan vezérelt szelepekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport kipufogórendszer mély orgánuma ad méltó aláfestést. A technológia új katalizátora eközben a benzinmotor károsanyag-kibocsátási értékét is tovább javítja.
Tökéletes teljesítmény-leadás: Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó, hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű
A motor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja, amely automatizált és manuális üzemmódban egyaránt három beállítási lehetőséget kínál. A technológia újításai között megtalálható többek között az újrahangolt beállítás és a precízebb váltási reakció is.
Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition hamisítatlanul egyedi vezetési élményét a hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás is fokozza, amely a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik együtt. A fedélzeti operációs rendszer M Setup menüpontjában a vezető az alapbeállításként aktiválódó 4WD vezetési üzemmódot 4WD Sport módba kapcsolhatja, amely a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó összkerékhajtásnak köszönhetően mindvégig kontrollált csúsztatásokat tesz lehetővé.
A tökéletesen beállított futómű magával ragadó menetteljesítményt garantál
A karosszéria vázát és a futómű bekötési pontjait kivételesen feszesre tervezték a mérnökök, ezzel garantálva a menetdinamika, az agilitás és a mérnöki precizitás BMW M modellekre jellemző egységét. A spirálrugó- és lengéscsillapító-rendszerek ráadásul arra is lehetőséget biztosítottak, hogy a szakemberek a sportosság és a hosszú távú menetkomfort egészen egyedülálló harmóniáját varázsolják elő. A hátsó kerekek összetartását a nagyobb sebességeknél is stabil úttartás szempontjai szerint módosították.
Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition alapfelszereltségének az adaptív M Professional futómű is része, amely továbbfejlesztett, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és aktív borulásgátló rendszerrel dolgozik együtt. Az M Servotronic kormánymű módosított áttétele még precízebb irányíthatóságot eredményez. A BMW M féktechnológia M-specifikus hangolás szerint, szorosan együttműködik az integrált fékrendszer legújabb generációjával, amely így kétféle fékpedál-beállítási lehetőséget tesz lehetővé.
Ahelyett, hogy csupán a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) dolgozna együtt – mint korábban –, a hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition esetében már a hajtásfüggő kipörgés-korlátozással is szorosan együttműködik, most először. A továbbfejlesztett technológia így még gyorsabban és még pontosabban képes reagálni a megváltozott forgalmi szituációkra, mialatt még jobb tapadást garantál.
Alapfelszereltségként az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition az első tengelyen 21” méretű, míg a hátsó tengelyen 22” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindkét modellhez újfajta Jet Black árnyalatú, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, ugyanezekben a méretekben.
Exkluzivitás és minden korábbinál magabiztosabb megjelenés
Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition formanyelvét a domináns megjelenés és az extrovertált kisugárzás kettőse mentén rajzolták meg a tervezők. A leghangsúlyosabb részlet e tekintetben egyértelműen a modellpáros frontrésze. A 35 milliméterrel keskenyebb kialakítás mentén megálmodott első fényszórók mindkét esetben mátrix LED-technológiával, adaptív vezérléssel és BMW Selective Beam vakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgoznak, az opcionális extrafelszereltség részeként M Shadowline kivitelben. A vese alakú BMW hűtőrácsok teljesen fekete kontúrt viselnek, vízszintesen meghúzott lamellákkal és megnövelt márkaemblémával. Sőt mi több, a BMW hűtőrácsok és az első lökhárító központi légbeömlő nyílása egyetlen nagyméretű, fekete „X” motívumot formáz.
Oldalnézetből a letisztult felületeké és a jellegzetes karosszériaarányoké a főszerep. A külső visszapillantó-házak és az új BMW X6 M Competition hátsó légterelő szárnya az opcionális extrafelszereltség részeként szénszálból is megrendelhető. A hátsó lökhárító sportos kialakítását mindkét modellnél határozott méretű diffúzorbetét nyomatékosítja, kifinomult szegélyt képezve a sport kipufogórendszer BMW M modellekre jellemző, dupla ikervégződéseinek is. A készítők a BMW X5 M Competition száloptikás hátsó lámpáinak és féklámpáinak fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg, amely újabb szemet gyönyörködtető részletként ölt testet.