Digitális műszerfalat mutatott be a Scania
Jelentős változáshoz érkezett a Scania, amely bemutatja a teherautóiban és autóbuszaiban alkalmazható digitális műszerfalat. Az újdonság moduláris elektronikai architektúrára épül és számtalan biztonsági jellemzővel rendelkezik. A Smart Dash névre hallgató egység számtalan digitális szolgáltatás előtt nyit utat, növeli a biztonságot és továbbfejlesztett felhasználói élményt kínál a Scania ügyfelei, valamint a sofőrök számára.
- Smart Dash – digitális műszerfal Központi Információs Kijelzővel
- Zökkenőmentes napi digitális támogatást kínál a járművezetőknek és az operátoroknak olyan megoldásokkal, mint például a My Scania, vagy a Scania Driver App
- Új elektronikai rendszer architektúra, amely teljesíti az EU új Általános Biztonsági Előírásait, valamint az ENSZ új kiberbiztonsággal kapcsolatos rendelkezéseit
- Lehetővé teszi az új OTA frissítéseket a szupergyors 5G-kapcsolatnak köszönhetően
- Továbbfejlesztett ember-gép interfész (HMI) – a Smart Dash megoldás alapvető fontosságúa Scania biztonságra fordított fokozott figyelme szempontjából
„Ez a bemutató rendkívül fontos lépést jelent a Scania által kínált közlekedési ökoszisztémában” – jegyezte meg a Stefan Dorski, a Scania senior alelnöke, a Scania Trucks vezetője. „Amit az ügyfeleink meg fognak tapasztalni a Smart Dash-el szerelt járművekben az kézzelfogható része a Scania következő szintű ajánlatának, és ambíciójának a digitalizáció, az összekapcsolhatóság és a biztonság terén. Mindez abban áll, hogy kiemelkedő felhasználói élményt biztosítunk a Scania járművek, és a digitális szolgáltatások, illetve megoldások kombinálásával.
A Smart Dash-t a Scania moduláris rendszerével összhangban fejlesztették ki a testre szabott digitális megoldásokhoz. Bár különböző teljesítmény szinteken érhető el, de valamennyiben közös a moduláris felépítés, ennek köszönhetően zökkenőmentes működést kínál más Scania digitális megoldásokkal, mint például a My Scania, vagy a Scania Driver App.
„Mi a Smart Dash-t a központi digitális ökoszisztémánk részének tekintjük és nagyszerű eszközként tartjuk számon a gépjárművezetők segítése érdekében” – jegyezte meg Dorski. „Ez vezetés közben kiváló hozzáférést biztosít számukra minden lényeges információhoz, és támogatja őket más jellegű feladatok elvégzésében, például a parkoláskor a Scania Driver App és a My Scania segítségével. Ezek a megoldások mind összekapcsolódnak, és valóban produktív felhasználói élményt kínálnak.”
Az Európai Unió új Általános Biztonsági Szabályzata számos biztonsági jellemzőt tesz kötelezővé 2024 júliusától. Az új szabályozások – az UNECE R155, és az R156 a kiberbiztonsági technológiákra is vonatkozni fognak. Ezen előírások célja, hogy megakadályozzák, vagy mérsékeljék a járművekbe történő külső, illetéktelen beavatkozásokat, vagy behatolásokat. A Scania a szabályozásokkal összhangban teljesen új elektronikai rendszer architektúrát fejlesztett ki az autóbuszok és a teherautók esetében. Ez az új architektúra intelligensebb és gyorsabb kommunikációt, még magasabb szintű kiberbiztonságot tesz lehetővé, nem utolsósorban pedig megfelel az új elvárásoknak.
„A Scania számára ezek az új igények egybecsengenek azon törekvésünkkel, hogy olyan megoldásorientált architektúrát hozzunk létre, amely támogatja ügyfeleinket a digitalizációs céljaik megvalósításában” – jegyezte meg Dorski. A prémium élmények következő szintje a fuvarozási ágazatban nagy hangsúlyt fog fektetni az általunk kínált, a teherautóban és a teherautó körül található összekapcsolt funkciókra.. A felhőből érkező frissítések, valamint az okos megoldások teljesen új lehetőségeket fognak teremteni a Scania ügyfelei számára, és működésüket biztonságosabbá és prosperálóbbá teszi megnövekedett üzemidővel, hatékonysággal.
A Scania a teherfuvarozási ágazatban meghatározó szereplőnek számít az aktív és passzív biztonsági megoldások terén, többek között olyan megoldásoknak köszönhetően, mind például a borulás esetén védelmet nyújtó függöny légzsákok. A Scania egyre nagyobb fókuszt fordít az olyan aktív biztonsági rendszerek fejlesztésére, mint például az újgenerációs kamerák, radarok és szenzorok. Az új támogató és figyelmeztető funkcióval bíró rendszerek pedig hozzásegítik a sofőröket ahhoz, hogy elkerüljék a baleseteket a forgalmas és zsúfolt városi környezetben is.
„Észrevettük, hogy egyre több ügyfelünk igényli a támogató funkcióval bíró biztonsági rendszereket” – hívta fel a figyelmet Dorski. „Köszönhetően annak, hogy ezekből már rengeteget használnak személyautókban, egyre többek számára válik világossá, hogy mennyire hasznosak ezek a rendszerek. Nemcsak életmentésre képesek, hanem javítják a produktivitást és csökkentik a vezetés közben keletkező stressz szintjét. Mindazonáltal pedig csökkentik a sofőrök terheit.”
A Scania tulajdonosok hamarosan képesek lesznek összekapcsolt térképeket használni a navigációs rendszereikben és kiélvezhetik az OTA frissítések előnyeit saját járműveiknél. Ennek köszönhetően jelentős mértékben csökkenhet a szoftverfrissítésekre töltött idő a szervizekben. A különböző teljesítmény szinteken elérhető Smart Dash tehát felváltja a Scania jelenlegi megoldásait és már most megrendelhető a 2024 elejétől leszállítandó járművekbe.
A Scania a szállítási megoldások világszinten is vezető gyártója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel közösen haladunk a hosszú távon fenntartható szállítási rendszerek felé vezető átalakulás útján. 2021-ben 88 930 tehergépkocsit, 4436 autóbuszt, valamint 11 786 ipari és vízi hajtásrendszert szállítottunk ki ügyfeleinknek. A nettó árbevétel meghaladta a 146 milliárd svéd koronát, aminek több mint 20 százaléka a szolgáltatásokhoz köthető. Az 1891-ben alapított Scania mára több mint 100 országban működik, és mintegy 54 ezer főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés főként Svédországban összpontosul, míg a gyártás Európában és Latin-Amerikában zajlik, regionális termékközpontokkal Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON GROUP tagja. További információ: www.scania.com.