A Citroen C3 kapta a 2023-as „World Urban Car” díjat
- Április 5-én, a New York-i Nemzetközi Autószalonon a 32 országot képviselő, több mint 100 autóipari szakértőből álló zsűri a Citroën C3-nak ítélte a rangos „2023 World Urban Car” (Világ Városi Autója) díjat.
- A díj, mellyel egy legalább két kontinensen értékesített modell vonzerejét szokták jutalmazni, ennek a 2022 óta Indiában és Dél-Amerikában forgalmazott, alig 4 m hosszú, sokoldalú ötajtósnak a létjogosultságát és nemzetközi karakterét hangsúlyozza.
- A C3 egy nemzetközi forgalmazásra szánt, helyben tervezett és gyártott gépjárművekből álló, háromfős termékcsalád első tagja. Sikeres bevezetése nagyban hozzájárul a Citroën indiai (ázsiai) növekedéséhez, Dél-Amerikában pedig tovább erősíti a márka jelenlétét.
A 19. alkalommal megrendezett „WORLD CAR AWARDS” díjátadón a Citroën C3 nyerte a nívós „2023 WORLD URBAN CAR” díjat. A győztes a 32 országból jövő több mint 100 újságíró döntését követően április 5-én a New York-i Nemzetközi Autószalon megnyitóján került kihirdetésre. A C3 a városi autók kategóriájában, azaz a 4,25 méternél rövidebb, legalább 2 fő piacon (Kína, Európa, India, Japán, Korea, Latin-Amerika, Egyesült Államok), illetve 2 különböző földrészen értékesített modellek között bizonyult a legjobbnak.
„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a »2023 WORLD URBAN CAR« díjat a C3 kapta. A modell kereskedelmi sikere mellett ez is a márka Indiában, Ázsiában és Dél-Amerikában folytatott növekedési stratégiájának a helyességét igazolja. A Citroën C3 egy háromfős modellcsalád első tagjaként az erőteljes, modern stílust magas szintű kényelemmel és az érintett piacok elvárásainak megfelelő online szolgáltatásokkal és technológiai megoldásokkal ötvözi” – nyilatkozta Thierry Koskas, a Citroën vezérigazgatója.
A C3, e sokoldalú B kategóriás ötajtós, modern megjelenésével, karakteres stílusával és gazdag személyre szabási lehetőségeivel vívott ki elismerést magának. Egyedi kialakításával – melynek legfontosabb ismérvei a megemelt hasmagasság, a tekintélyes motorháztető és a magas vezetési helyzet – határozottan kiemelkedik a szegmensből. Ami a kényelmet illeti, a tervezők semmit sem bíztak a véletlenre: a Citroën modellekre hagyományosan jellemző komfortszint mellett külön kiemelendő a modellt a piac élvonalába emelő helykínálat és a mindennapi életet megkönnyítő olyan intelligens megoldások, mint a 10” XXL kijelzőre csatlakoztatható okostelefon. Az autózás egyszerűbbé tétele érdekében bizonyos régiókban innovatív szolgáltatási ajánlatok és akár az online vásárlást is magában foglaló digitális ügyintézési lehetőségek kerülnek bevezetésre.
A CITROËN NEMZETKÖZI ERŐSÖDÉSÉT ELŐSEGÍTŐ SIKER
Az új C3-mal új fejezet nyílik a Citroën számára. Az újonnan létrehozott modellek hűek a márka szellemiségéhez, ugyanakkor a helyi munkatársak részvételével úgy tervezik és fejlesztik őket, hogy minél inkább megfeleljenek az egyes piacok speciális igényeinek. Az új C3 India és Dél-Amerika társadalmi és kulturális adottságainak és sajátos igényeinek ismeretében, a két régió részvételével és céljaira készült. Ez a stratégia üzleti szempontból meghozta a gyümölcsét, és jelentős hatással volt a Citroën növekedésére az érintett két régióban.
Indiában, ahol most indul útjára a márka, különösen fontos szerepet játszik a C3. Ez az első olyan modell, amelyet helyben és kifejezetten a helyi viszonyokra terveztek. A 2022 nyarán történt bevezetés óta közel 7000 példányban eladott modellnek köszönhetően 2022-ben a márka közel 880%-kal növelte az eladásait. A modell sikerét az elektromos változat rendkívül kedvező fogadtatása is jól mutatja: az Indiában gyártott ë-C3-ra leadott első rendelések kimondottan ígéretesen alakulnak.
Dél-Amerikában a 2022. október óta forgalmazott C3 eddig több mint 14 000 példányban kelt el. A brazil piacon ezzel a szegmens hatodik legnépszerűbb modelljévé lépett elő. Brazíliában 1%-os piaci visszaesés mellett a Citroën 2022-ben 37%-os növekedést produkált. A C3 tovább erősíti ezt a dinamikát azzal, hogy új ügyfeleket vonz, és ezáltal új lendületet ad egy olyan márkának, amely már régóta jelen van a piacon.
A C3 említett két régióban aratott sikere a Citroën növekedésének fontos motorja, és egyben annak a stratégiának a helyességét is igazolja, amely a márka globális eladási mutatóinak a növelésére és az Európától való függőség csökkentésére helyezi a hangsúlyt. 2022-ben Indiában és az ázsiai, illetve csendes-óceáni térségben közel 57%-kal, Dél-Amerikában pedig 21,2%-kal nőtt az eladások száma.
A C3-AT EDDIG IS SZÁMTALAN DÍJJAL JUTALMAZTÁK
Indiában az új C3-at a bevezetése óta nem kevesebb mint 12 díjjal jutalmazták, köztük a „A 2023-as Év Ötajtósa” díjjal, melyet olyan neves médiumok ítéltek oda, mint a Top Gear India, a Car India, az Indian Vehicle Awards és a Motorscribes. A szakértők egyöntetűen dicsérik a modell egyedi megjelenését, kiváló teljesítményét és azt a könnyedséget, amellyel a speciális beállításokkal rendelkező felfüggesztési rendszernek köszönhetően a nagy kihívást jelentő indiai utakon is megállja a helyét. Az újságírók nagyra értékelték a különleges designt, a modern megjelenésű műszerfalat, a szegmens legnagyobb (10”) érintőképernyőjét és a 200 mm-es hasmagasságot. A „2023-as Év Kompakt SUV-ja” díjjal a Motor Vikatan autós magazin az adott árkategóriában nyújtott legnagyobb kényelmet és az SUV-knál megszokott vezetési pozíciót honorálta. A C3 a Jagran HiTech Awards-on elnyerte a csúcstechnológiás termékeknek járó „2023-as Év Autója” címet is.
Dél-Amerikában az első elismerést Brazíliában kapta a C3. 2022. november 8-án, mindössze két hónappal a piaci bevezetést követően a C3 elnyerte a „Legjobb Hazai Autó” díjat, ami a Car Magazine által kiosztott „2023-as Brazil Autós Díjak” legrangosabbika. A tizenharmadik évadban a legjobb frissen bevezetett autó kiválasztási szempontjai a piaci részesedés, a technológiai újítások és a formatervezés voltak. A C3 az Abiauto újságíró-szervezet által odaítélt „Legjobb max. 1,2 literes Hazai Autó” díjat is megkapta.