A vadonatúj ZR-V érkezésével újabb, sportos és dinamikus szabadidő-autóval bővül a Honda SUV-kínálata
- A vadonatúj, sportos megjelenésű, figyelemre méltóan dinamikus és praktikus, prémium utastérrel büszkélkedő szabadidő-autó betölti a HR-V és a CR-V közötti űrt
- A Civictől örökölt géneknek köszönhetően a ZR-V is roppant inspiráló futóművel és platformmal nyűgözi le vezetőjét – magával ragadó és szórakoztató vezetési élményt nyújt
- A típusra szabott e:HEV hajtáslánc villámgyorssá teszi a ZR-V-t, mindazonáltal hatékony és páratlanul takarékos a mindennapokban
A márka offenbachi (Németország) sajtóeseményén mutatkozott be a vadonatúj Honda ZR-V. A 2023 őszétől megvásárolható, középkategóriás szabadidő-autó használati érték, stílus, és vezetési élmény tökéletes egyensúlyát nyújtja.
A HR-V és a CR-V között elhelyezkedő modell olyan fiatal, tudatos vásárlóknak készül, akik stílusos, erős, szórakoztató, életvitelükbe tökéletesen illeszkedő autót keresnek. Letisztult, egyedi karosszériája a Honda teljes értékű hibrid hajtásláncát takarja, melynek műszaki megoldásai megegyeznek a sokszoros díjnyertes, vadonatúj Civicével. A menetdinamikája okán is elismert Civic már bebizonyította, hogy egy full hibrid autó is lehet magával ragadó és szórakoztató, s ez a vezetési élmény a ZR-V-nek köszönhetően immáron a kompakt szabadidő-autók méretosztályában is megtapasztalható.
A rendszer alapját 2,0 literes, négyhengeres, benzines, Atkinson-ciklusú, közvetlen befecskendezésű motor adja, amelyet kifejezetten a ZR-V-re hangoltak, és két közvetlen, nagy teljesítményű villanymotorral[1] társították a japán vállalat szakemberei.
Szintén a ZR-V koncepciójához igazították a kis tömegű, merev karosszériát, illetve a futóműrendszert, amely hasonlóképpen épül fel, mint a Civic és a CR-V esetében, így ezúttal is garantált a sportos ötajtós modellekre jellemző karakterisztika és fordulékonyság. Maga az – alacsony súrlódású elemekből felépülő, továbbfejlesztett vezérlőszoftverrel ellátott – kormánymű is elismerésre méltó, tekintve, hogy könnyen és precízen kezelhető, s minden helyzetben pontos visszajelzéseket ad. A multi-link rendszerű hátsó felfüggesztés lengőkarjainak gumiágyazását ugyancsak a típusra szabták, tovább fokozva a menetkomfortot és a vezetési élményt, no meg a vezető magabiztosságát.
Jelentőségteljes kisugárzásával, zavaró részletektől mentes felületeivel és merész orr-részével a ZR-V igazán feltűnő jelenség az utakon, stílusa pedig tökéletesen illik kimagasló teljesítményéhez. Karcsúsított fényszórói, stílusos, fényes fekete hűtőrácsa kifinomult megjelenéssel ruházza fel, akárcsak a szabadidő-autókra jellemző, nagy egybefüggő oldalsó felület, valamint merész hátsó lökhárító és a vízszintes hátsó lámpa, ami tökéletesen belesimul a csomagtérajtóba. A nagy használati érték a tervezők egyik legfontosabb célja volt, ezért minden egyes részegységet úgy formáltak, hogy javítsa a láthatóságot és az aerodinamikai teljesítményt.
Ez a kompakt csomag kivételes helykínálattal, praktikummal és kényelemmel kápráztatja el a felhasználókat, és mivel a sok-sok tárolórekesszel ellátott kabin igazán funkcionális, könnyen használható és remekül variálható, valóban sokoldalú a modell. A beltéri tálcák és zsebek mellett az elhúzható rolóval fedett, alsó pakolórekesszel kiegészítő csomagtartóba is rengeteg holmi fér, melynek befogadóképessége elérheti az 1291 litert.
A ZR-V nyújtotta egyedülálló utastéri élmény nemcsak a rendkívül helykínálatnak és komfortnak tudható be, az elsőrangú anyagok, a puha tapintású felületek és a stílusos világítások prémium hangulatot teremtenek, az elnyújtott műszerfal révén pedig tágasabbnak hat a kabin. Jó szolgálatot tesz a sok töltőpont és a legújabb, 9”-os képátlójú, középkonzolra helyezett érintőképernyővel kezelhető HMI rendszer, melynek segítségével a vezető és utasai könnyedén kapcsolatot tarthatnak a külvilággal.
– A vadonatúj Honda ZR-V-t úgy formáltuk és terveztük, hogy illeszkedjen a pörgős, aktív hétköznapokba, így SUV-választékunk igen fontos tagja – osztotta meg gondolatait Yutaka Kato, a ZR-V fejlesztéséért felelős csapat vezetője. – A mindennapi használhatóság, a magas kényelmi szint, a lehengerlő megjelenés és az e:HEV hajtáslánc nyújtotta, kivételes menetdinamika egészen különlegessé teszi a modellt, így tökéletesen illik európai modellválasztékunkba.
[1] Két villanymotor van – az egyik meghajt, a másik generátorként működik.