Bemutatkozik a vadonatúj Honda CR-V
STÍLUSOS, KÉNYELMES, BIZTONSÁGOS ÉS TÁGAS
KÉT ÚJ HAJTÁSLÁNCOT KAPOTT A VILÁG EGYIK KEDVENCE TOVÁBBÁ STÍLUSOSABBÁ, KÉNYELMESEBBÉ, BIZTONSÁGOSABBÁ ÉS TÁGASABBÁ IS VÁLT
- Ezentúl e:HEV full hibrid és – Európában először – e:PHEV azaz plug-in hibrid változatban is elérhető lesz a Honda világszerte népszerű modellje
- A formaterv megőrizte a már ismert CR-V-körvonalakat, de még kifinomultabbá vált, és számos új stíluselemmel dobták fel a tervezők
- Az európai piacon először válik elérhetővé a Honda SENSING 360 névre keresztelt menetbiztonsági és vezetéstámogató csomag, amely minden irányból védelmet biztosít
Leleplezte legnépszerűbb szabadidő-autójának új változatait a Honda. A CR-V hatodik nemzedéke még az idén megérkezhet az európai, így a haza szalonokba, méghozzá minden eddiginél szebb, praktikusabb és könnyebben használható formában.
Ezt a vállalat illetékesei jelentették be a németországi Offenbachban megtartott sajtótájékoztatón, kiemelve, hogy az új CR-V szabadidő-autó minden szempontból kifinomultabb vált és „tökéletes mindenesként” született újjá. Fejlett és sportos, pont, ahogy egy Hondától elvárják a vásárlók, és természetesen a legújabb aktív és passzív menetbiztonsági eszközök védik utasait. Ráadásul kiemelkedően megbízható, dinamikus, valamint kényelmes, és – a különleges új színek mellett – kiváló minőségű anyagok, illetve kárpitok emelik magasabb színvonalra, törekedve a prémium minőségre.
A CR-V ezentúl e:HEV azaz teljes értékű hibrid és – Európában először – e:PHEV azaz plug–in hibrid változatban is elérhető lesz. Mindkét átiratnál 2,0 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű, Atkinson-ciklusú, benzines erőforrás adja az alapot, amelyet ugyancsak átdolgoztak a Honda mérnökei, hogy még hatékonyabb, kifinomultabb és dinamikusabb lehessen a teljes modellválaszték.
e:PHEV
Az e:PHEV kivitelben ugyanazok a kis tömegű, nagy teljesítményű villanymotorok dolgoznak, mint az e:HEV-ben, így nemcsak rövid töltési idejével és versenyképes elektromos hatótávolságával, hanem meggyőző gyorsulásával is elvarázsolhatja tulajdonosát.
Tisztán elektromos üzemben 82 km-t tehet meg az e:PHEV verzió, tehát képes benzinfogyasztás nélkül teljesíteni egy átlagos hétköznapot. Amennyiben a külső hőmérséklet 25˚C, akkor teljesen lemerült állapotról 2,5 óra alatt tölthető fel 100%-ra az akkumulátor.
e:HEV
A CR-V-ben az a fejlett és nem mellesleg díjnyertes e:HEV hajtáslánc változata dolgozik, mely megtalálható a Honda Civicben is. Nagy energiasűrűségű, lítium-ion akkumulátorcsomagja és két kompakt, kis tömegű villanymotorja[1] benzines erőforrással dolgozik együtt, az aktuális menetüzemmódról (elektromos, hibrid és benzines) pedig fejlett szabályozórendszer dönt, hogy minden helyzetben optimális legyen a működés.
A vadonatúj CR-V körvonalai a kifutó modelléhez hasonlítanak, de a frissített formavilág még látványosabb megjelenést szavatol. A leginkább feltűnő részlet kétségtelenül az orr-rész, amelyet hajtáslánctól függően (e:HEV, e:PHEV) más hűtőrács díszít. Mellette található szintén megújult, két feltűnő, nappali menetfénnyel kiegészített fényszóró kapott helyet, míg hátul a függőleges féklámpák és irányjelzők kombinációja garantálja, hogy azonnal felismerhető legyen a típus.
A tervezésnél a láthatóság is rendkívül fontos szempont volt. Az alacsonyra helyezett első sarokpontoknak és a letisztult, zavaró részletektől mentes motorháztetőnek hála elképesztően széles a vezető látómezője és az autó formavilága is egységesebb, harmonikusabb. A karosszéria átláthatóságához a nagy üvegfelületek is hozzájárulnak, nem mellesleg tágasabbnak, szellősebbnek tűnik az utastér, ezáltal még nyitottabbnak, egyszersmind biztonságosabbnak érezhetik az autót a bent ülők, sőt az utazással járó stressz is kisebb.
Az átdolgozott kocsitest minden irányban nagyobb, mint az elődmodell esetében. Azon túlmenően, hogy szélesebb, hosszabb és magasabb lett, 40 mm-rel nőtt tengelytávja, 16 mm-rel hátsó lábtere és 18%-kal csomagtér-kapacitása. A hátsó ülés háttámlája 8 fokozatban, 10,5˚-kal nagyobb tartományban állítható, így még pihentetőbb a második sorban utazni.
A frissített Honda SENSING rendszer új eszközökkel és szerkezeti megoldásokkal járul hozzá a kategóriaelső aktív és passzív menetbiztonsághoz. A vadonatúj CR-V az első európai modell, amiben megjelenik a vállalat teljesen új, minden irányba figyelő, Honda SENSING 360 névre keresztelt menetbiztonsági és vezetéstámogató rendszere, ami a holtterek monitorozásával, a balesetek elkerülésével és a vezetői hibák kiszűrésével nyújt védelmet.
– A vadonatúj CR-V arra építkezik, amire az ikonikus elődmodellek is. Progresszív stílusával, prémium színvonalú, kényelmes utasterével, kategóriaelső menetbiztonsági szintjével, praktikus kialakításával, hatékonyságával és közvetlenségével bárkit elvarázsol – árulta el Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke. – Ez ennek az átfogó szabadidő-autós csomagnak a legújabb, legmodernebb változata, ami olyan egyedi, dinamikus és kiváló minőségű termékké áll össze, ami tökéletesen megfelel az európai piac elvárásainak – fűzte hozzá.
[1] Két villanymotor van – az egyik meghajt, a másik generátorként működik.