A Mercedes-Benz Classic autóikonokat mutat be a Comói-tónál
- Az exkluzív klasszikusok kerülnek a középpontba Lombardiában május harmadik hétvégéjén
- 100 éves Le Mans: A Mercedes-Benz 300 SL (W 194)
- A Concorso Villa d’Este-ben egy 1952-es Le Mans-győztes autó vesz részt
- Egy-két győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 1989-ben: Sauber-Mercedes C 9 a Villa Erbában
- Aerodinamika: Mercedes-Benz 540 K Streamliner a FuoriConcorsóban
A helyszín, a járművek és a dátumok magukért beszélnek: május harmadik hétvégéjén a Comói-tó a klasszikus világ központja. Ott 2023. május 20-án és 21-én több rendezvény is bemutatja a ritkán látható járműveket. Ezek közé tartoznak a Mercedes-Benz márkatörténetének kiemelt részei, amelyek mérföldköveket jelentenek a motorsportban és az aerodinamikai fejlődésben: a C csoportos Sauber-Mercedes C 9 versenyautó 1989-ben egy-két győzelemmel nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt. A Mercedes-Benz 300 SL (W 194) versenysportautó 1952-ben aratott ugyanilyen diadalt. A Mercedes-Benz 540 K Streamliner (W 29) látványos egyedi darabként készült 1938-ban.
„Örülök, hogy a Mercedes-Benz történetének válogatott járművei megtapasztalhatók a Comói-tavi autóipari rendezvényeken. Lombardia különleges hangulatában ezek a rendezvények a 20. század eleje óta folytatják az ilyen rendezvények nagy hagyományát.”
Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage vezetője
A rendezvénysorozatban Marcus Breitschwerdt is részt vesz. Vasárnap az autóipari múzeumok fontosságáról szóló panelbeszélgetés vendégeként jelenik meg a Villa Sucotában. A hangsúly a társadalomban betöltött szerepükön, az autógyártók és a magángyűjtők kapcsolatán, valamint az autómúzeumokkal kapcsolatos jövőképeken lesz.
300 SL versenyautó (W 194) a Concorso Villa d’Este-ben
Az 1952-es Le Mans győztes autója egy 300 SL versenyautó (W 194). Részt vesz a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-ben. A versenyautó egy magángyűjtőé. A második világháború után a Mercedes-Benz látványosan visszatért a versenyzésbe a W 194-gyel. Az új versenyautó Bernben, a Nürburgringen és a legendás mexikói Carrera Panamericanán nyert. Kiemelkedő győzelmet aratott az 1952-es Le Mans-i 24 órás versenyen Hermann Lang és Fritz Rieß a 21-es rajtszámú 0007-es autóval, a hűtőrács körül kék szegéllyel. A második helyen Theo Helfrich és Helmut Niedermayr végzett, szintén 300 SL-es versenyautóval.
A W 194 tengelyei, sebességváltója és alapmotorja a Mercedes-Benz 300 (W 186) reprezentációs limuzinból érkezett. Teljesen újdonság volt a könnyű, de nagyon torziósan merev bukóketrec. Mivel ez magasra volt beállítva, a 300 SL-t nem lehetett hagyományos ajtókkal felszerelni. A Mercedes-Benz mérnökei a jellegzetes, tetőre csuklós sirályszárnyas ajtók formájában találtak megoldást. Ezt és sok más funkciót 1954-től alkalmazta a 300 SL (W 198), a W 194-ből kifejlesztett sorozatgyártású sportautó.
Le Mans-i győztes a Villa Erba előtt
A Comói-tó keleti partján, a Villa d’Este-től nem messze található Villa Erba a „100 éves Le Mans” című különleges kiállítást mutatja be. A legendás 24 órás verseny történetéből különböző gyártók sikeres versenyautói láthatók itt. 1989-ben a Sauber-Mercedes C 9 C csoportos versenyautó látványos egy-kettős győzelmet aratott Le Mans-ban. A 63-as rajtszámú autóban Jochen Mass, Stanley Dickens és Manuel Reuter nyerte meg a világ leghíresebb állóképességi versenyét. Őket a második helyen csapattársaik, Mauro Baldi, Kenny Acheson és Gianfranco Brancatelli követték a 61-es rajtszámú C9-ben – ezt a járművet mutatja be a Mercedes-Benz Classic a Villa Erbában.
1988-ban a Mercedes-Benz hivatalosan is visszatért a nemzetközi körúti motorsportba a C csoportban. 1989-től a Sauber-Mercedes csapata vizuálisan is folytatta az Ezüstnyilak legendás korszakát: a C 9 először került be a világsportba. Autóbajnokság ezüst festéssel. A vázat Peter Sauber építette Hinwilben (Svájc), a Mercedes-Benz pedig a nagyon megbízható, ötliteres, M 119-es V8-as motort szállította turbófeltöltéssel. A teljesítmény 520 kW (720 LE) volt. A Sauber-Mercedes csapata könnyedén megnyerte az 1989-es sportautó-világbajnokságot a C 9-essel.
540 K Streamliner (W 29) a FuoriConcorsóban
Magán Comóban május 20-án és 21-én lesz egy meglehetősen fiatal esemény, amely szintén nagyon vonzó, a FuoriConcorso, amelyet 2019-ben alapítottak. A városközponthoz nagyon közel, a 2023-as rendezvény tematikája az „Aerodinamika”. A Villas Grumello, Sucota és Olmo kiterjedt területein válogatott autók mutatják be az aerodinamika évtizedek alatti fejlődését. Egy sztár itt a Mercedes-Benz 540 K Streamliner.
Az akár 185 km/órás sebességet is elérő egyedi autó a Mercedes-Benz által az 1930-as években az optimális aerodinamika érdekében tett nagy erőfeszítéseket testesíti meg. 1938 júniusában a Dunlop abroncsgyártónak szállították nagy sebességű gumiabroncs-tesztelés céljából. Nyolchengeres, 5,4 literes lökettérfogatú motorja 132 kW (180 LE) teljesítményt ad le kompresszorral. A Mercedes-Benz Classic 2014-ben hiteles rekonstrukció keretében átépítette a járművet. Az utólag mért légellenállási együttható cd = 0,36. Ez kiváló érték egy 1930-as évekbeli autóhoz.
Exkluzív hagyomány
Az autóipari szépségversenyek története a Comói-tavon 1929-ig nyúlik vissza. Ekkor rendezték meg először a nemzetközi Concours d’Elegance „Coppa d’Oro Villa d’Este”-t. A versenyt eredetileg a comói Automobile Club, a Grand Hotel Villa d’Este és a fürdőbizottság szervezte. Németországban is az autóipari szépségversenyek – például Baden-Badenben és Wiesbadenben – egyszerre izgatták a közönséget. A díjazottak között gyakran a még fiatal Mercedes-Benz márka járművei is voltak. 1926-ban alapították, amikor a Daimler-Motoren-Gesellschaft egyesült a Benz & Cie-vel, és megalakult a Daimler-Benz AG.