Vincze Feriék három év után nyertek bajnokit, csúcson a Korda Racing
Az elmúlt hétvégén (SIC) folytatódott a 2023-as HUMDA Magyar Rallye Bajnokság, mégpedig a Salgó Rallye keretein belül. A legendás viadal ezúttal remekül zárult a Korda Racing számára, ugyanis a csapat három párosából kettő megnyerte a viadalt. Az ORB-ben 2020 után először győzött Vincze Ferenc navigátorával, Percze Nándorral, illetve szintén a legjobbnak bizonyult az ORB Peugoet Rally Cup 2WD kategóriában Határ Attila és Éhn Dániel.
Nagyon elszántan érkeztek meg Salgótarjánba a Korda Racing versenyzői, ahol folytatódott a 2023-as HUMDA Országos Rally Bajnokság. Az évnyitón valamennyi párosunk remekelt, ugyanis egy abszolút második, egy ORC összetett első, valamint egy nyolcadik hely igencsak megsüvegelendő idénykezdet volt.
Mindenesetre a 2019-es abszolút magyar bajnok és navigátora nagyon készült a hazai megmérettetésre, ugyanis Vincze Ferenc minden vágya volt, hogy végre megszakítsa a nyeretlenségi sorozatát, és ismét ő legyen a legjobb a magyar bajnokságban. Vincze navigátorával, Percze Nándorral pazarul versenyezve megnyerte a Salgó Rallye-t, azaz 3 év után végre ismét győzelemre vezette a Skoda Fabia R5-öst.
„Végre egy tökéletes hétvége! Az első gyors után tudtam, hogy jók lehetünk, mert amikor megláttam az időt, akkor éreztem, hogy jó lehet a tempónk a folytatásban. A szervizben állítottunk az autó hasmagasságán és a stabilizátoron is, amitől a dobálósabb részeken is komfortosabb, biztonságosabb, vezethetőbb lett a Skoda, úgyhogy elégedetten zártunk az első napot. Másnap jól kezdtünk, úgyhogy délután már inkább taktikáztunk, próbáltuk elkerülni a defekteket. A power stage-re felraktuk a kemény keverékű gumit, és az is jól működött, sikerült megnyernünk azt is, így maximális pontszámmal zártuk a hazai futamot. Nem gondoltam ilyen különbségre a hétvége előtt, az autóval maximálisan elégedett vagyok! Ez a Skoda szerintem közelebb áll az én vezetési stílusomhoz, mint a tavalyi, nagyon jól fordul, nem tolja az orrát, jól reagál a fékezésekre, akár még kanyarok közben is. Most tényleg minden összeállt, és minden jól alakult! A következő verseny a Mecsek Rallye lesz, tavaly ott is sikerült jó időket autózni, a Salgó után pedig úgy érzem, hogy magabiztosan mehetünk majd a Pécs környéki klasszikus pályákra is” – jelentette ki Vincze Ferenc.
Csapattársai közül az ORC-ben versenyző Hevesi István, Bottyán János kettős a székesfehérvári győzelem után most sajnos kiesett.
„Nincs mit szépíteni, amilyen jól sikerült a szezon első versenye, annyira sült el balul minden a Salgón. Már az első szakaszon éreztem, hogy a gumi nem nagyon akar tapadni, de bíztam benne, hogy a következő két szakaszra jó lehet. Sajnos nem lett jó, olyan volt, mintha jégen mentünk volna. Egy balos kanyarban lecsúsztunk az árokba, eltört a lökhárító és leszakadt a kartervédő. A nagyobb baj az volt, hogy elfolyt a motorolaj, így nem tudtuk folytatni a versenyt. Az én hibám volt, remélem, a Mecsekben sikerül mindezt elfeledtetni” – árulta el Hevesi István.
Minimum a dobogó volt a célja az ORB Peugeot Rally Cup 2WD kategóriában induló Határ Attila és Éhn Dániel kettősnek, akik életük egyik, ha nem a legjobb teljesítményét nyújtva végül győztesen távoztak a Salgó Rallye-ról.
„Álmodtunk róla, végül valósággá vált! A magunk mögött hagyott hétvége minden szemszögből nézve tökéletes volt számunkra. Az autó műszaki hiba nélkül ment át a gyorsokon, jól teljesített. Ati kihozta magából a legtöbbet és a legjobbat, koncentrált volt, igazi versenyzői formát hozott a hétvégén. Csapatunk szintén mindent megtett, hogy kupával térjünk haza, rájuk kevés reflektor irányul, fontos hangsúlyozni, hogy nélkülük nem állhattunk volna a dobogó legfelső fokára. Összegezve, a csapat minden tagjára a hétvégén a koncentráltság, odafigyelés és a precizitás volt a jellemző. Mindent el fogunk követni, hogy ezt a tendenciát tartsuk, és a legnagyobb erőbedobással készülünk a Mecsek Rallye-ra” – fogalmazott Éhn Dániel.