Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon
Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon: 2023. január és június között a BMW eladásai 15 százalékkal, a MINI márkáé 43 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához képest – tájékoztatta a BMW Group Magyarország az MTI-t csütörtökön.
A magyarországi márkakereskedések 2690 BMW-t és 351 MINI-t helyeztek forgalomba az idei első fél évben. Ezzel a BMW a hetedik legnépszerűbb márka Magyarországon, a prémium szegmensben pedig az első.
Az idén Magyarországon eddig 57 559 új személyautót helyeztek forgalomba, alig haladva meg a 2022. első fél évi 57 408 darabot.
A közleményben rámutatnak: a stagnáló magyarországi újautó-piacon a prémium szegmens növekszik, és ez jelentős részben köszönhető a BMW Group teljesítményének.
A vállalatcsoport ügyfeleinek 13 százaléka a tisztán elektromos meghajtású modell mellett döntött – emelték ki, hozzátéve: a részarány az ősszel bemutatkozó BMW i5-össel tovább nőhet.
A közlemény idézi Mester Andrást, a BMW Group Magyarország értékesítési vezetőjét, aki a stabil teljesítményt a kiforrott márkakereskedői háttérnek és az országos partnerségi hálózatuknak tulajdonítja. „Az épülő debreceni BMW-gyárat, amely még hangsúlyosabbá teszi majd a BMW Group magyarországi jelenlétét, rendkívül erős alapokkal várjuk” – jelentette ki.
A BMW Group korábbi tájékoztatása szerint tavaly a teljes évben 5267 új autót adott el, értékesítése 18 százalékkal bővült, miközben az új személyautók magyarországi piaca akkor 8,5 százalékkal 111 524 darabra zsugorodott. A BMW márkából 4785 új autót, MINI-ből 482-őt helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon.