Új generációs DAF-tehergépkocsik 100%-os HVO-ra készen
90%-os CO₂-kibocsátás-csökkentés, „well-to-wheel”
A teljesen elektromos tehergépkocsik teljes sorozatának bevezetése és a hidrogéntechnológia fejlesztése mellett a DAF új típusú üzemanyagokra is felkészül, amelyeket a belső égésű motorokban lehet majd alkalmazni, hogy tovább csökkentse a CO2 -kibocsátást. A HVO – hidrogénezett növényi olaj – a legújabb generációs bioüzemanyag, amely akár 90%-kal csökkenti a CO2-kibocsátást, és tökéletesen használható minden új generációs DAF-tehergépkocsiban.
A hidrogénezett növényi olaj (HVO) az élelmiszeriparból származó hulladéktermékekből és zsírokból készül. Jelenleg a dízel tehergépkocsik piacán a legfenntarthatóbb üzemanyag, és a hagyományos dízellel összehasonlítva akár 90%-kal is csökkentheti a CO2-kibocsátást (well-to-wheel). A bioüzemanyagok korábbi generációival ellentétben a HVO-nak nincs hatása az élelmiszegyártásra.
A környezetvédelmi előnyök mellett egy másik fontos előny, hogy a HVO a DAF-tehergépkocsikban a járművek módosítása nélkül is használható, miközben megmarad a tehergépkocsik kiváló teljesítménye, valamint a hosszú távú szállításnál akár 200 000 km-es szervizintervallumok is elérhetők lesznek.
A DAF-tehergépkocsik teljes termékskálájához alkalmas
A DAF-tehergépkocsik összes legújabb generációja 100%-ban készen áll a HVO használatára, beleértve a népszerű LF sorozatot is. Ezek a járművek áruterítésre, a sokoldalú XD (a 2023-as év nemzetközi tehergépkocsija) áruterítésre és speciális alkalmazásokra, valamint a felső kategóriás XF, XG és XG+ (a 2022-es év nemzetközi tehergépkocsija) nehéz és nagy távolságú szállításra alkalmasak.
„A DAF élen jár a társadalom CO2-kibocsátás csökkentésére irányuló törekvéseit illetően” – emeli ki Patrick Dean, a DAF Trucks főmérnöke és az igazgatótanács tagja. „2018-ban mi voltunk az elsők, akik teljesen elektromos tehergépkocsit vezettünk be, tavaly pedig bemutattunk egy teljesen új generációs elektromos tehergépkocsit, amely zéró károsanyag-kibocsátású, és akár 500 000 kilométeres hatótávval rendelkezik. Készülünk az üzemanyagok új generációira is. A HVO lehetővé teszi számunkra, hogy hatalmas előrelépést érjünk el a CO2-kibocsátás csökkentésében, akár már ma is, a jelenlegi tehergépjárművekkel, és ami még fontosabb, a „well-to-wheel”. A tehergépkocsik CO2-kibocsátása terén hatalmas előrelépés lenne, ha az európai jogszabályok jobban hangsúlyoznák a tiszta üzemanyagok hozzájárulását a CO2-kibocsátás csökkentéséhez, mivel nem engedhetjük meg magunknak, hogy a fenntartható közúti közlekedés elérése érdekében lehetőségeket mulasszunk el. A kezdeményezésnek a teljes láncra kell összpontosítania – az energiaforrástól egészen a kipufogóig, ahelyett, hogy csak magára a tehergépkocsira koncentrálna.