A Mercedes-Benz a hamisítók célpontja

.

Több mint 23 százalékkal nőtt a törölt hamisított termékek száma a közösségi médiában és az online platformokon 2022-ben

Több mint 1,6 millió Mercedes-Benz hamisított terméket foglaltak le 2022-ben több mint 620 vám- és rendészeti razzia során
A Mercedes-Benz Team Brand Protection a biztonság szempontjából releváns hamisítványokra összpontosít, és tovább bővíti az online tevékenységet
A közösségi médiában és az online platformokon törölt adatok száma jelentősen meghaladta a 155 000-et.
A hamisított Mercedes-Benz termékek globális kereskedelme folyamatosan növekszik, különösen az interneten. 2022-ben a közösségi médiában és az online piactereken ismét jelentős növekedés következett be a hamisítási tevékenységek terén. Az előző évhez képest több mint 23 százalékkal, több mint 155 000 esetre nőtt az érintett platformokon eltávolított hamisítási listák online ajánlatainak száma. 2022-ben összesen több mint 1,6 millió hamis terméket foglaltak le több mint 620 razzia során. A hamisított termékek minősége általában gyenge, és nem felel meg a biztonsági minimumkövetelményeknek. Ezért a hamisítás jelentős kockázatot jelent az úthasználók egészségére és biztonságára nézve. A Mercedes-Benz Szellemi Tulajdon Kompetencia Központjának globális csapata szorosan együttműködik a vám- és bűnüldöző hatóságokkal szerte a világon, hogy megállítsák a hamisítókat.

„A pénzhamisítók szervezett bandái általában embertelen körülmények között állítják elő rossz minőségű és gyakran veszélyes áruikat, figyelmen kívül hagyva az emberi jogokat, a környezetvédelmi előírásokat, valamint a munkahelyi egészséget és biztonságot. Hatalmas lépéseket teszünk ez ellen. Ez azért van így, mert nem csak a fogyasztókat károsítják, hanem a helyi munkavállalók és a társadalom egésze is.A hamisítók nagyon aktívak és folyamatosan bővítik
portfólió.”
Renata Jungo Brüngger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatósági tagja az integritásért, irányításért és fenntarthatóságért

A termékkalózok klasszikus célpontjai, mint például a féktárcsák, kerekek, karosszéria- és kormányalkatrészek mellett az online platformok is továbbra is a Mercedes-Benz márkavédőinek éber szeme alatt állnak. Ennek az az oka, hogy a hamisított termékeket gyakran vizuálisan alig lehet megkülönböztetni az eredeti alkatrészektől. 2022-ben először emelkedett jelentősen, 155 000 fölé a közösségi médiában és az online platformokon törölt hamis ajánlatok száma.

„A hamisított termékek kereskedelme az online platformokon és a közösségi médián keresztül is meredeken növekedett az elmúlt évben. Márkavédőink a biztonság szempontjából fontos hamisítványokra helyezik a hangsúlyt, mert veszélyeztetik az embereket. Ugyanakkor figyelemmel kísérjük a hamisítási iparág növekvő üzletét is. 2022-ben összesen több mint 155 000 hamisított terméklistát távolítottak el az online platformokról.”
Florian Adt, a Mercedes-Benz Intellectual Property GmbH & Co. KG ügyvezető igazgatója és főtanácsadója

Amikor hamisított árukkal kereskednek, a hamisító bandák kihasználják az online piacterek és technológiák nagyfokú anonimitását és decentralizált jellegét. Emiatt a Mercedes-Benz tovább bővíti az online kereskedelemben előforduló hamisítás elleni stratégiai és operatív intézkedéseit. A márkavédelmi stratégia három pillérből áll: észlelés, támadás és megelőzés. Emiatt a márkavédők rendszeresen kínálnak képzéseket és tájékoztató anyagokat a figyelemfelkeltés érdekében, például a vámhatóságok vagy a szolgáltatók számára.

Annak érdekében, hogy ne dőljenek be a hamisítóknak, néhány egyszerű kritérium segíti a fogyasztókat a vásárlás során. Ez a mindennapi (online) élet szembetűnő ajánlatainak alapos vizsgálatával kezdődik. A hamisított termékekre jellemző riasztási jelek a jelentősen alacsony ár, a termékminőség rendellenességei vagy a kétes online forrásokon keresztül történő értékesítés. Egyes esetekben a termékképekről vagy a megjelölésekről azonnal kiderül, hogy nem lehetnek eredetiek, hiszen a Mercedes-Benz egyáltalán nem gyártja ezeket a termékeket.