A Scania okosműszerfal új perspektívákat nyit a teherautó sofőrök számára
A Scania legújabb digitális műszerfala okosabb, biztonságosabb és élvezetesebb vezetési élményt kínál minden járművezető számára. A moduláris felépítésnek és a legújabb digitális megoldásoknak köszönhetően a Scania teherautók biztonságos vezetést, teljes digitális összekapcsolhatóságot, valamint komfortos atmoszférát kínálnak. A Scaniákat vezető gépjárművezetők teljes körű kontrollt gyakorolhatnak a teherautó, valamint annak környezete felett és diszkrét jelzéseket kaphatnak akkor, ha valami miatt beavatkozásra van szükség, legyen szó váratlan forgalmi akadályról, vagy vészhelyzetről.
· A Scania okos műszerfal (’Smart Dash’) a legújabb eleme a cég azon törekvésének, hogy a közúti áruszállítást okosabbá, és fenntarthatóbbá tegye
· Korlátlan lehetőségek állnak rendelkezésre a vezetési élmény minél személyesebbé tételére, miközben mindig a legújabb adatokkal, és információkkal dolgozhat a gépjárművezető
· A manuális kontrol, és a digitális műszerfal egészséges mixe elsőosztályú támogatást, és jóval egyszerűbb kezelést biztosít a járművezetőknek
· A Scania jelentős erőforrásokat fordított arra, hogy a vezetéstámogató és vezetésbiztonsági rendszereket intuitívvá tegye úgy, hogy azok ne zavarják a sofőrt munkavégzés közben.
A könnyű áttekinthetőség és a végtelen személyre szabhatóság mellett, az új digitális műszerfalunk kiterjesztett elektronikus kommunikációs lehetőségekkel rendelkezik a teherautó környezetét illetően” – jegyezte meg Stefan Dorski, a Scania Trucks senior alelnöke. Hozzátette: a Scania teherautókba most már minden szorosan integrálható, ami a flottakezelő menedzsment rendszerek felhasználására érdekében nélkülözhetetlen, beleértve az aktuális vezetési környezetet, valamint egy felhőalapú szolgáltatást a biztonság, a minél nagyobb rendelkezésre állási idő, valamint a produktivitás érdekében.
A Scania okosműszerfal (‘Smart Dash’) a legújabb fejlesztéseket vonultatja fel az ember és gép közötti interfész megoldások terén a nehéz-kategóriás teherautók szegmensében. A gépjárművezető kiválaszthatja, hogy milyen információkat kíván magának megjeleníteni, de akár ki is hagyhatja ezt a lépést, és rábízhatja magát az intuitív, felhasználóbarát műszerfalra, amely a fizikai, és digitális gombok tökéletes mixét képviseli. Nem vonja el a vezető figyelmét, egy igazi mestermű.
A műszerfal minden esetben két kijelzőt foglal magában: egyik a kormánykerék mögött lévő, a vezető képernyője, a másik pedig a kormánykeréktől jobbra található, központi információs kijelző (ez az érintőképernyő kétféle méretben – 10,1 vagy 12,9 hüvelyk). A gépjárművezető az érintőképernyővel vihet be adatokat, de akár a hangvezérlést is alkalmazhatja. A Scania ideális egyensúlyt teremtett a fizikai és digitális kapcsolók között, így egyetlen fontos funkció sem téveszthető szem elől a menü egyes, vagy kettes szintjében.
„A legtöbbet használt funkcióknak mindig kéznél kell lenniük” – jegyezte meg Eduardo Landeo, a Scania Trucks termékmenedzsere. „A gépjárművezetők számára a lehető legjobb élményt kell nyújtanunk, továbbá biztosítanunk kell azt, hogy az új technológia mindig támogassa a gépjárművezetőket, és ne tegyen rájuk plusz terhet, illetve ne zavarja őket a munkavégzés közben. Sőt, ne indikáljon olyan veszélyes helyzeteket, ahol a figyelmüket le kell venniük az útról, hogy teljes mértékben a műszerfalra, vagy annak funkcióira koncentráljanak, mondjuk egy olyan egyszerű kérdés esetén, mint például a belső hőmérséklet csökkentése, vagy növelése.”
A Scania legújabb teherautó családja számos biztonsági funkciót kínál alapfelszereltségként az európai piacon. Más funkciók opcionálisak, és túlmutatnak a minimális jogszabályi követelményeken. Például a Veszélyeztetett Úthasználókra Fókuszáló Fejlett Vészfék (AEB VRU) alkalmazása, amely rendszer nemcsak egy figyelmeztetést küld, ha egy gyalogos kerül a teherautó elé, hanem fékezni kezd, ha arra szükség van.
„Az új műszerfal bemutatásával egy digitális és összekapcsolt spektrumot nyitunk meg, amiből mindenképpen profitálni fognak a gépjárművezetők, a flotta tulajdonosok, valamint a flottamenedzserek” – jegyezte meg Landeo. „Az okos és biztonságos teherautók megnövelt produktivitással, kevesebb balesettel, és nagyobb biztonságban lévő gépjárművezetőkkel fogják végezni a dolgukat. A sofőrök azt fogják tapasztalni, hogy a munkaeszközük valóban támogatja őket, és minden szükséges információt rendelkezésre bocsájt a teherautóval, valamint a lehetséges veszélyforrásokkal kapcsolatban, ráadásul mindezt kristálytiszta, egyértelmű hangjelzések révén.”
Az ügyfelek elvárásai az összekapcsolt járművekkel, valamint az aktív biztonsági rendszerekkel egyre nagyobbak. A Scania okos műszerfal megfelel ezeknek az igényeknek, felhasználó-barát, moduláris felépítéske révén pedig mind az 5G típusú, mind pedig a felhőalapú frissítésekre alkalmas. A soha véget nem érő támogatás, amit a vezetéstámogató rendszerek nyújtanak a sofőr egyik leghasznosabb eszköze a balesetek elkerülése érdekében.
„Mindegy, hogy mennyire tapasztalt, vagy óvatos egy gépjárművezető. Olyan sok időt töltenek az utakon, hogy mindig jöhet egy nap, amikor örökre hálás lesz egy vezetéstámogató rendszertől érkező figyelmeztetésért” – hangsúlyozta Landeo.