Elektromos Minik gyártását tervezi Angliában a BMW
Kertész Róbert, az MTI tudósítója jelenti:
Elektromos Minik gyártását tervezi Angliában a BMW.
https://www.youtube.com/@carspod2158
A VILÁGON EGYEDÜLÁLLÓ BMW ÉS MINI PODCASTOK A HTTP://BEGURULVA.HU ÉS A HTTP://PODCARS.HU OLDALAKON – KÖSZÖNHETŐEN AZ ÉVEZRED PR-OSÁNAK!
#ezútonisköszönjük!!!
https://www.youtube.com/channel/UC9ZkmzHitICrWarHBASjM2g
A BBC brit közszolgálati médiatársaság hétfői beszámolója szerint a bajor autóipari óriáscég 600 millió fontos (270 milliárd forintos) beruházásra készül Oxford mellett működő gyárában, ahol 2026-tól két Mini-modell, a klasszikus Mini Cooper és a nagyobb méretű Mini Aceman elektromos változatának gyártása kezdődhet.
A nagyszabású fejlesztésből jut a délnyugat-angliai Swindonban működő BMW-üzemnek is, ahol az új elektromos Minik karosszéria-részegységei készülnek majd.
Néhány héten belül ez a második olyan jelentős beruházási terv, amelynek célja az elektromos járművek nagy-britanniai gyártásának felfuttatása.
Júliusban a Jaguar Land Rover (JLR) brit járműgyártó csoport indiai tulajdonosa, a Tata Motors jelentette be, hogy hatalmas akkumulátorgyárat épít Angliában.
Az üzem a délnyugat-angliai Somerset megyében, Bridgwater városának közelében épül fel, a gyártás várhatóan 2026-ban kezdődik.
A Jaguar Land Rover a brit autóipar legnagyobb munkaadója.
A Tata korábban az EU-tag Spanyolországot is fontolóra vette az új akkumulátorgyár telephelyeként, de végül a brit helyszín mellett döntött.
A cég 4 milliárd fontot (1800 milliárd forintot) fordít az angliai akkumulátorgyár felépítésére.
Az üzem kezdetben a Jaguar Land Rover elektromos modelljei – köztük a Range Rover, a Defender, a Discovery és a különböző Jaguar-modellek – számára gyárt akkumulátorokat, de később más márkák gyártóival is szállítási szerződéseket kíván kötni.
A Tata angliai gyára kezdetben évi 40 gigawattóra akkumulátorkapacitást tud majd előállítani, csaknem a felét annak a kapacitásnak, amelyre iparági becslések szerint a nagy-britanniai elektromosjármű-gyártásnak 2030-ra szüksége lesz.
A brit kormány eredeti tervei szerint 2040-től csak elektromos, illetve hibridüzemű autók és kisteherautók kerülhettek volna forgalomba Nagy-Britanniában. Az új benzin- és dízelüzemű személyszállító járművek és kisteherautók értékesítési tilalmának határidejét azonban három éve egy évtizeddel korábbra, 2030-ra hozták előre, és 2035-től tilos lesz a hibrid meghajtású autók és furgonok forgalomba helyezése is.