A Toyota FJ Bruiser Concept egy sziklán mászó retro vadállat 725 LE-s NASCAR V8-assal
A Toyota megőrült a ’60-as évek apró pickupjánál, és őrült mennyiségű erővel és terepképességgel áldotta meg
A Toyota egy 1966-os Toyota FJ45 kisteherautón alapuló őrült koncepcióval ünnepli a Land Cruiser névtáblájának az Egyesült Államokba való visszatérését a SEMA Show-n. Az FJ Bruiser, ahogy ők nevezik, egy megállíthatatlan sziklán mászó terepjáró, amely a modern technológiát ötvözi az eredeti retro dizájnjával.
A 60-as évek teherautójának polírozott karosszériája eltörpül a masszív, 42 hüvelykes BF Goodrich Krawler T/A KX abroncsok között, amelyek 20 hüvelykes Method gyöngyzáras kerekekre vannak felszerelve. Ezek az új alkatrészek jelentősen megnövelik a hasmagasságot, kiegészítve az újratervezett, Fox lengéscsillapítókkal és Eibach rugókkal felszerelt teljes függőkar felfüggesztéssel. Ezenkívül az eredeti alátéteket erősebb vázra, csővázra és bukóketrecre cserélték.
Ha megnézzük az alvázat, kiderül, hogy a hason egy Camso sín található, amely a pilótafülkéből működtethető. Ez a funkció még a legvadabb sziklamászási forgatókönyvekben is megszabadít, csörlő nélkül.
A kétüléses utasteret a Complete Customs dolgozta át, nagy adag kockás témájú kárpitozással tisztelegtek az eredetinél. A Momo Daytona Evo üléseket egy 1968-as Jackie Stewart bajnoki kormánnyal, néhány vintage billenőkapcsolóval és egy nagy kijelzővel kombinálják a közepén. Ennek ellenére az ajtókártyák, a műszerfal és a középkonzol fedetlen marad, ugyanazzal a festéssel, mint a külső.
A terepjárót a TRD jelenlegi NASCAR Kupaautójában található 358 köbhüvelykes V8-as motor tuningolt változata hajtja. Számos módosítás lehetővé teszi a V8-as akár 725 LE (533 kW / 735 LE) teljesítményét is, a MagnaFlow kipufogó pedig gondoskodik arról, hogy mindenki és mindenhol hallja.
Az erőt a Rancho Drivetrain Engineering 3-fokozatú automatán keresztül továbbítja a kerekekre az első és a hátsó Currie differenciálművek, valamint az Advanced Adapter Atlas osztómű segítségével, négy 2WD és négy 4WD sebességgel. A Toyota szerint az FJ Bruiser 19 km/h-val tud kúszni a legalacsonyabb sebességfokozatban, vagy 165 mph-val (266 km/h) a legmagasabb fokozatban, ugyanazzal a 7000-es fordulatszámmal.
Az FJ Bruiser bevallottan a SEMA Toyota standjának egyik csúcspontja lesz, amely idén „több mint 19 kiegészítő járművet, konstrukciót és koncepciót” tartalmaz majd. Egy másik érdekes retro témájú koncepció az FJ Retro Cruiser, amely egy 1967-es FJ45 Land Cruiser Wagonon alapul.