A legújabb Honda CBR600RR erőforrása
- A soros, négyhengeres motor 121 LE-s csúcsteljesítményt és 63 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot ad le
- Kuplungasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló
Az új CBR600RR 599 cm3-es, soros, négyhengeres motorja 121 LE-s csúcsteljesítménnyel (14 250 f./percnél) és 63 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal (11 500 f./percnél) csal mosolyt a pilóta arcára. Hogy ilyen fordulatszámplafonnal sikerüljön ekkora motorerőt elérni, a Honda mérnökei új anyagot dolgoztak ki a főtengelyhez, a vezérműtengelyekhez és a szeleprugókhoz, ezáltal csökkentették a nagy fordulatszámon jelentkező tehetetlenségi nyomatékot és a növelték a tartósságot. A furat és a löket 67 mm, illetve 42,5 mm, a sűrítési viszony pedig 12,2:1.
A szívó- és kipufogóoldali kialakításon és az égési folyamaton egyaránt jelentősen változtattak a legutóbbi európai modellhez viszonyítva. Ennek eredményeként hatékonyabbá vált a gázcsere folyamata, és nagy fordulaton is kellő mennyiségű levegő áramlik be a 44 mm átmérőjű fojtószelepen keresztül. A pillangószelep és a szívószelep csatornáját úgy formálták, hogy a teljes csatornában, sőt a fojtószelepházban is kifinomult legyen a légáramlás, és a lehető legkisebb legyen a nyomásesés.
A precízen kidolgozott csatornának és az elektronikus gázmarkolatnak (Throttle By Wire, TBW) köszönhetően indulásnál és menet közben is rendkívül kifinomultan adagolható a teljesítmény. A szívócsatorna módosításával 2,2%-os áramlásnövekedést értek el, egyszersmind hatékonyabbá tették az üzemanyag-levegő keverék be- és a kipufogógáz kiáramlását. Ennek érdekében a szelepnyitás időzítésén is változtattak: a szívószelepek 5 fokkal hamarabb, a kipufogószelepek 5 fokkal később zárnak. Előbbiek tányérátmérője 27,5 mm, utóbbiaké 22,5 mm. A lehető leghatékonyabb hűtésre törekedve egészen mélyre eresztették a gyújtógyertyákat, azaz lehetővé tették, hogy a folyadékköpeny közvetlen közelről ölelhesse körbe a gyertyafuratot és a kipufogószelep fészkét.
A 4-2-1 rendszerű kipufogórendszer nagy átmérőjű, ámde vékony falú csövekből áll össze, hogy magas fordulatszámon is akadálytalan legyen a gázáramlás, ugyanakkor ne nőjön a motorkerékpár tömege. Mindazonáltal a katalizátor valamicskével nagyobb lett, ami elengedhetetlen az Euro 5-ös környezetvédelmi előírások teljesítéséhez.
A nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsoló meggátolja a hátsó kerék pattogását gyors visszakapcsolásoknál és erőteljes fékezéseknél. A rásegítős kuplungnál a kar behúzásához megközelítőleg 32%-kal szükséges kisebb erőt kifejtenie a pilótának, s mivel a karnál, valamint a tengelykapcsolónál egyaránt présöntésű, precízen hézagolt alumíniumbütykök jutottak szerephez, a rendszer kifejezetten könnyű és pontosan kezelhető.