A Toyota új limuzinjának korlátait a Nürburgringen tesztelik
Az utóbbi hetekben a Toyota egy titokzatos autót tesztelt a legendás nürburgringi versenypályán. A teljesen álcázott modellt a Best Car szakmai oldal újságírói az új generációs Crownként azonosították. A Crown a japán piacon az egyetlen hátsókerékhajtású Toyota modell.
A szakértők előzetes véleménye szerint a Toyota Crown a vállalat új generációs TNGA platformjának módosított változatát kapta meg, ugyanazt a padlólemezt, amit a vadonatúj Lexus LC és LS is használ. A Toyota európai ügyfelei a TNGA architektúrát közepes méretben ismerhetik, hiszen ezen futnak az olyan nagysikerű modellek, mint a Prius, a Prius Plug-in Hybrid és a Toyota C-HR. Részben a TNGA platform biztosítja azt is, hogy a következő években érkező modellek nagyon merev karosszériát kaphassanak (az új Priusé például 60 százalékkal merevebb az előző modellénél).
A vállalat belső forrásai szerint az új Toyota Crown modellnek lesz egy, a GAZOO Racing (a Toyota sporttevékenységeit összefogó és koordináló cég) által fejlesztett erősebb változata is. Míg a normál modell 2018-ban, a sportos változat 2019-ben léphet piacra, a Mercedes AMG, a BMW M és az Audi RS modellek közvetlen versenytársaként.
A Toyota Crown prémium kategóriás luxusmodellt 1955 óta gyártják. A jelenlegi modell 2012 óta van a kínálatban, hat és nyolcsebességes automataváltóval valamint 2.5-3.5 literes motorokkal választható. A Crownt a Motomachi gyárban készítik, ugyanott, ahol a legendás Lexus LFA is készült. Itt jelenleg a hidrogén-meghajtású Toyota Mirai és a Lexus LC gyártása folyik, és a Crown 15. generációja is itt fog készülni.