Az új LEVC L380 egy elektromos kisbusz, amelyet a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe ihletett
A kínai modell úgy néz ki, mint egy Airbus A380 közúton, négysoros kabinjában akár 8 ülésse
A Geely tulajdonában lévő LEVC a TX London taxi és az azzal egyenértékű LCV gyártásáról ismert, de a cég kész egy teljesen más, teljesen új modell bemutatására Kínában. A LEVC L380 egy teljesen elektromos kisbusz, amely nevével és külső kialakításával az Airbus A380-ra utal.
A világ legnagyobb utasszállító repülőgépének kiválasztása egy kisbusz inspirációjaként okos módja annak, hogy reklámozza tágasságát és kényelmét. Ezenkívül a Geely tervezői megpróbálták az A380 néhány vonalát beépíteni az L380 külső részébe, kihasználva az egydobozos arányokat. Elöl egy teljes szélességű LED sáv, lökhárítóra szerelt fényszórók, vékony szívónyílások és masszív szélvédő található. A profil meglehetősen sima, süllyesztett ajtókilincsekkel és nagy ablakokkal, míg a függőlegesen vágott farok teljes szélességű, futurisztikus LED grafikával ellátott hátsó lámpákkal rendelkezik.
Az elektromos kisteherautó 6- vagy 8-üléses konfigurációban lesz elérhető, utóbbi négysoros elrendezésben. A belső felvételek azt mutatják, hogy a negyedik sor ülései összecsukhatók és a csomagtartó alatti mélyedésben elhelyezhetők, míg a csúsztatható harmadik sor a lábteret vagy a csomagtartót részesíti előnyben.
A LEVC még nem mutatta be teljesen a modellt, sötét előzeteseket mutat be a közösségi médiában. Azonban kínai sajtóorgánumok – köztük a Car News China – egy sor külső és belső fotót tettek közzé a LEVC helyi piacon történő értékesítési engedélykérelméből, néhány specifikációval együtt.
A LEVC L380 méretei: 5316 mm (209,3 hüvelyk) hosszú, 1998 mm (78,7 hüvelyk) széles és 1940 mm (76,4 hüvelyk) magas, tengelytávja 3185 mm (125,4 hüvelyk) és saját tömege 28105 kg. .
Hivatalosan is megerősítették, hogy az L380 a LEVC új Space Oriented Architecture (SOA) rendszerén alapul, amely a Geely SEA platformjának átdolgozott változata. A hírek szerint a teljesítmény egyetlen villanymotorból származik, amely 268 LE (200 kW / 272 LE) teljesít. A kínai média szerint az energiát a CATL-Geely vegyesvállalat Kínában gyártott nikkel-kobalt-manganát (NMC) akkumulátorcsomagjából nyerik majd. Kapacitása nem ismert, de a SOA platform kompatibilis a 73 és 120 kWh közötti akkumulátorokkal, amelyek 695 km-es maximális hatótávolságra alkalmasak.
Arra számítunk, hogy az elkövetkező hetekben többet megtudhatunk az Airbus által ihletett EV hivatalos debütálásáról. A LEVC L380 a kínai Zhejiangban készül, a LEVC TX mellett. A kínai piacon a riválisok közé tartozik a Zeekr 009 és a Volvo EM90 ikrek, valamint sok más hasonló méretű kisbusz, mint a Li Mega, Denza D9, Xpeng X9 és Maxus Mifa 9.