Az új Toyota GR Yaris a jég és a hó mestere

  • Az új Toyota GR Yaris nagy teljesítményt nyújt minden felületen és minden körülmények között
  • A fejlesztést a finnországi székhelyű TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team támogatja – a ralivilág szellemi otthona
  • A soros háromhengeres, 1,6 literes turbófeltöltős motor maximális teljesítménye 280 DIN LE/206 kW-ra nőtt, 390 Nm-es csúcsnyomatékkal
  • Vadonatúj nyolcfokozatú GAZOO Racing Direct automata sebességváltó, versenyszabványos gyors váltásokkal
  • Újratervezett pilótafülke versenyautó-szerű digitális műszerekkel, valamint a kulcsfontosságú kezelőszervek és adatforrások jobb elhelyezkedésével
  • Megnövelt karosszériamerevség, megerősített felfüggesztés, teljes idejű összkerékhajtás és új választható hajtásmódok
  • Európában kapható egyetlen „Circuit” specifikációjú változat, alapfelszereltségként hajtáslánc hűtőcsomaggal
  • Exkluzív Ogier és Rovanperä speciális kiadások, amelyeket a TOYOTA GAZOO Racing világbajnok versenyzői fejlesztettek ki

Egy világszínvonalú rallyautónak minden felületen és minden körülmények között remekelnie kell, a felperzselt aszfalttól és a sáros kavicsos pályáktól kezdve az áruló jégen és hóval borított utakon át. Ez egy olyan minőség, amelyet a Toyota új fajtája a Rally Világbajnokság (WRC) versenyzőinek nagy sikerrel mutatott be, és így lenyűgöző pilóta- és gyártói világbajnoki címeket szerzett.

A GR YARIS Rally1 HYBRID versenyautó erő, kiegyensúlyozottság és precíz irányítás nyerő kombinációja közvetlenül a sportág első számú versenyéből szűrődött át az új GR Yaris-ba, egy olyan autóba, amely valóban „a WRC-ből született”.

Ez a nagy teljesítményű ferdehátú tökéletes kifejezése annak, hogy a Toyota arra törekszik, hogy a legmagasabb szintű motorsportban részt vegyen az egyre jobb autók fejlesztésében – mind a versenyzésben, mind a közúti közlekedésben.

A Toyota örömmel kínál lehetőséget az új GR Yaris vezetésére, és annak képességeinek megtapasztalására a természetes környezetben, a finn hóban és jégben.

AZ ÚJ GR YARIS BEMUTATKOZÁSA

Az új Toyota GR Yaris idén év elején debütált a Tokiói Autószalonon. Olyan műszaki, tervezési és konstrukciós fejlesztések előnyeit élvezi, amelyek még jobb vezetési élményt ígérnek.

A GR Yaris olyan dicséretben és lelkesedésben részesült a piacra dobásakor, hogy a Toyota úgy gondolhatta, hogy a munkája befejezett. Itt volt egy autó, amely egy csapásra felviharzott a hot-hatch szegmens csúcsára, egy rally születésű, telivér gép, amely minden versenyzőt maga után hagyott.

Gondolja át újra: ez valójában csak a történet kezdete volt. Az első autó megjelenése óta eltelt három év alatt intenzív erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy még jobbá tegyék: erősebbé, érzékenyebbé, vonzóbbá és – higgyék el – kifizetődőbbé tegyék.

A TOYOTA GAZOO Racing mérnökei verseny- és rali-szakemberekkel dolgoztak együtt a folyamatos fejlesztés szellemében, hogy gazdagítsák a GR Yaris alapvető karakterét, mint „vezető előtt álló” autót – amely a különleges élményről szól, amelyet attól a pillanattól kezdve élvezhet, amikor mögé kerül. a kereket és gyújtsd be a motort.

A változtatások ellenőrző listája kiterjedt, indokolja az „új GR Yaris” leírását. A kulcselemek közé tartozik a világelső turbófeltöltős háromhengeres motor fejlesztése, amely még nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosít, valamint a vadonatúj nyolcfokozatú GAZOO Racing Direct automata sebességváltó bevezetése, amelyet a versenygyors sebességváltásra terveztek.

A testre szabott GR Yaris alvázat tovább erősítették, az utastérben pedig a pilótafülke elrendezését és a vezetési pozíciót átrajzolták a hitelesebb sportautó-érzet érdekében, legyen szó közúti vezetésről vagy motorsport versenyről. A felfüggesztést a jobb irányíthatóság és a nagy terhelés melletti robusztus teljesítmény érdekében is módosították, átdolgozott rugózási sebességgel és megerősített első lengéscsillapítóval.

Az új GR Yaris mindent kínál, ami az eredetit ilyen sikeressé tette, de még ennél is többet. Ennek eredményeként azt ígéri, hogy még előrébb helyezi magát a versenytársak előtt.

A fókuszáltabb termékcsalád egyetlen változatból áll a „Circuit” specifikációban, amely egy hűtési teljesítménycsomagot is tartalmaz. Ez az autót további alradiátorral, intercooler spray-vel és módosított légbeömlővel látja el.

Az új GR Yaris 2024 nyarától kerül forgalomba Európa-szerte.

GR YARIS: A TÖRTÉNET EDDIG

A GR Yaris tökéletes demonstrációja annak, hogy a Toyota és a TOYOTA GAZOO Racing teljesítményt nyújtó karja elkötelezte magát amellett, hogy a motorsporton keresztül egyre jobb autókat fejlesszen ki. Kezdettől fogva ez nem csak egy újabb felkapottság volt: ez egy olyan autó volt, amely mérnöki és formatervezési szempontból közvetlenül kamatoztatta a TOYOTA GAZOO Racing WRC-ben szerzett bajnoki tapasztalatát.

Az új motor, az új elektronikus összkerékhajtás és a személyre szabott futómű egyaránt szerepelt a tervben. Amikor a sorozatgyártású autó a sajtó és a vásárlók kezébe került, a reakció messze felülmúlta a Toyota várakozásait. A modell 2020-as bevezetése óta több mint 20 000 autót adtak el Európában, 99%-os ügyfél-elégedettségi besorolással. A legtöbb eladott Circuit verzió volt, ezért döntöttünk úgy, hogy az új modellnél erre a specifikációra összpontosítunk. A vásárlók között számos nagy teljesítményű autórajongó található, akik a GR Yarist méltónak tartják kollekciójukban a lényegesen erősebb presztízsmodellek mellett. A GR Yaris tehát kategorizálhatatlan; a saját osztályába tartozik, és azonnali sportautó-klasszikus.

Az új GR Yarist szállító fejlesztési program a „fejleszteni, versenyezni, törni, javítani” koncepciót követi. Ez azt írja le, hogy a fejlesztések keresése során az autót a korlátokig – szó szerint az alkatrészek töréspontjáig – kitolják. Naohiko Saito főmérnök a következőket mondta: „Az új GR Yaris minden aspektusa magában foglalja azt a know-how-t és szakértelmet, amely a tényleges motorsport helyzetekből, valamint mesterpilótánktól, Akio Toyodától, valamint verseny- és rallypilótáinktól származik.”

A WORLD RALLYING LELKI OTTHONÁBAN FEJLESZTÉSE

Amikor a Toyota 2017-ben visszatért a WRC-be, miután 18 évet távol volt a rali legmagasabb szintjétől, a legjobbnak való törekvést támogatta az a döntés, hogy az új csapatot Finnországba telepítik. Jyväskylä városát széles körben a rally szellemi otthonaként tartják számon, és elhelyezkedése kiváló hozzáférést biztosít a kihívásokkal teli utakhoz, ahol tesztelni és hangolni lehet a járművek teljesítményét.

Ez alátámasztja a TOYOTA GAZOO Racing azon meggyőződését, hogy a fejlődést extrém körülmények között lehet a legjobban elérni, valamint azt a filozófiáját, hogy „az út formálja a vezetőt és az autót is”. Világszerte az emberek nap mint nap minden körülmények között és bármilyen felületen vezetik autóikat. Ahhoz, hogy megtanuljon egyre jobb autókat készíteni, a Toyotának világosan meg kell értenie, hogy a hétköznapi emberek hogyan kezelik mindennapi vezetési igényeiket.

A rally egy olyan motorsport, amely arról szól, hogy az autók meddig jutnak el a legkülönbözőbb vezetési körülmények között, így tökéletes magas szintű aréna a tudás és tapasztalatszerzés, valamint az új sorozatgyártású járművekben alkalmazható technológiák, készségek és megoldások fejlesztésére. A Toyota ezért versenyez a WRC-ben.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!