Bugatti Bolide
A mérnöki kiválóságról tanúskodó Bolide a pályaorientált teljesítmény csúcsát jelenti. A Bugatti kiterjedt autóipari és motorsport-családjából született, csak pályán futó hipersportkocsi az extrém szellemiséget példázza, és feszegeti a versenypályán elérhető lehetőségek határait.
A precízen és céltudatosan megtervezett Bolide1 a normától való eltérést, a vezetés egy teljesen más birodalma felé való elmozdulást jelent, amelyet a Bugatti még nem fedezett fel modern kori történelme során. Nem csak a sebességre összpontosít, hanem minden szempontot finoman hangoltak az áramköri dominanciára.
A Bolide azonban nem csak a köridőket, hanem a hozzáférhetőséget is jelenti. Rendkívüli teljesítménye ellenére a Bolide továbbra is megközelíthető – még versenytapasztalattal nem rendelkezők számára is. A tökéletességre törekedve a Bugatti mérnökei egy kizárólag pályás hipersportkocsit készítettek, amely arra invitálja a sofőröket, hogy fedezzék fel korlátaikat.
Ennek eléréséhez a Bugatti a legmodernebb technológiát, páratlan motorsport örökségét és a Bugatti Pilote Officiel-től és a legendás Triple Crown győztestől, Andy Wallace-tól kapott irányvonalat kölcsönözte. Hozzájárulása, amelyet az évekig tartó legmagasabb szintű versenyzés, valamint a Molsheim márkával való 2011 óta tartó kapcsolata szerzett, felbecsülhetetlen értékűnek bizonyult a Bugatti mérnökcsapata számára, miközben finomították a Bolide aerodinamikáját, hajtásláncát és kezelhetőségét.
A Bugatti Pilote Officiel, Andy Wallace így nyilatkozott: „Az autóval kapcsolatban minden teljesen más szinten van, mint amit korábban vezettem. Minden autót nehéz a határán vezetni, de a Bugatti Bolide még a képességei határain is feltűnően könnyen vezethető. Ha van egy autója ekkora képességgel és ekkora leszorítóerővel, nem sokan hiszik el, hogy ez lehetséges. Még én is hitetlenkedtem a Bolide vezetése után.
A Bolide pályán való viselkedésének kulcsa számos olyan technológia, amelyet először alkalmaznak egy Bugatti járműben, valamint olyan technológiák, amelyek általában nem állnak rendelkezésre a pályaautókban, például az ABS és az ESP. A márka legendás, 1600 lóerős, 8,0 literes W16-os turbófeltöltős motorja köré a lehető legszorosabban épült Bolide ultrakönnyű, fejlett monocoque-ja a legjobb minőségű szénszálas kompozitból készült. Ezt a Dallarával együttműködésben kifejlesztett innovatív szerkezetet ugyanolyan szigorú LMH- és LMDh-követelményekre tervezték, mint a Le Mans-i versenyautókat.
A Bugatti teljesen új üléspozíciója – az autó hátuljába dönthető, így a vezető sarka enyhén megemelkedett, az utas pedig optimálisan a Bolide orra felé dől – szintén tükrözi a világ néhány legkiválóbb dizájnját. extrém versenyautók. Ez megingathatatlan magabiztosságot kölcsönöz az aszfalton.
Ezt a magabiztosságot részben a Bolide egyedülálló Brembo fékrendszere is táplálta. A két év igényes értékelés eredményeként a szén-szén fékek olyan fékezőerőt kínálnak, amely egyenrangú az LMh/LMDh és a Forma 1-es gépek technológiájával. Garantáljuk, hogy a Bolide a pálya minden részén verhetetlenül megállja a helyét.
A világ legelismertebb versenypályáinak kiterjedt szimulációi és tesztelései lehetővé tették a Bugatti számára, hogy tovább emelje a teljesítményt, és úgy hangolja a Bolide aerodinamikai tulajdonságait, ami általában csak a csúcsszintű motorsporthoz köthető. Az általa generált leszorítóerő az elektronikusan vezérelt differenciálművel és a nagy teljesítményű Michelin Pilot Sport slick abroncsokkal kombinálva azt jelenti, hogy a Bolide páratlan tapadást és tapadást biztosít a pályán.
A Bolide fejlesztési programba fektetett jelentős erőfeszítések megtérültek. A 380 km/h-s végsebességgel alacsony leszorítóerővel büszkélkedő Bugatti csak pályán futó hipersportkocsi a Forma-1-ét meghaladóan alkalmas az egyenesekben, ahol minden idők sebességrekordja közel 373 km/h-t ért el. Bolide esetében az egyetlen határ a 380 km/órás sebesség eléréséhez elég hosszú egyenesek megtalálása, az FIA által jóváhagyott pályákon az egyenesek hossza nem haladhatja meg a 2 km-t, csak néhány kivétellel világszerte. A lenyűgöző végsebesség ellenére a rugalmasság az, ahol a Bolide valóban ragyog.
Wallace hozzátette: „Összehasonlíthatatlan az az érzés, amikor kijössz a kanyarból, megnyomod a gázpedált, és megtapasztalod azt a könyörtelen erőhullámot. Abból a kanyarból 100 km/h-val jössz ki, onnantól 200 km/h-ig, majd 300 km/h-ig abszolút reveláció. Ebben a konkrét forgatókönyvben a Bolide elszakadna egy Forma-1-es autótól.”
Tekintettel azonban arra, hogy a pálya teljesítményét nem a végsebesség határozza meg, a Bugatti mérnöki fókusza a kanyarodást, a tapadást és a fékezést helyezte előtérbe a végsebességgel szemben, így biztosítva, hogy tökéletesen illeszkedjen a körversenyekhez. A Bolide teljes pontossággal képes navigálni a kanyarokban. Fejlett aerodinamikája akár három tonna leszorítóerő létrehozására is képes, széles nyomtávja és alacsony tömegközéppontja pedig kivételes tapadási képességeket biztosít 2,5 G-os oldalirányú erőkkel. Lényegében a Bolide mestere a pálya művészetének.
A Bugatti eddigi legextrémebb alkotásaként a Bolide egy merész, új megközelítést képvisel a márka hipersportkocsijában. Az autó minden aspektusát úgy tervezték, fejlesztették és tesztelték, hogy a lehető legnagyobb pályateljesítményt produkálják, miközben garantálják a pilóta számára a páratlan élményt. Az igazi Bugatti divat szerint a Bolide belseje minőséget áraszt. A légkondicionálás, a szervokormány és az ergonomikus kialakítású ülések gondoskodnak arról, hogy minden kör ugyanolyan kényelmes legyen, mint emlékezetes.
Emilio Scervo, a Bugatti Rimac műszaki igazgatója így nyilatkozott: „A Bolide fejlesztése friss, de ismerős irány volt a márka számára. Ez a verseny-DNS nem csak bizonyítja megingathatatlan elkötelezettségünket és képességeinket az autóipari csúcsteljesítmény terén, de mélyen összefonódik a motorsport-versenyeken szerzett örökségünkkel is. Ennek a projektnek az eredményei mérnöki tudásunk, mesterségbeli tudásunk és versenyzési örökségünk bizonyítékai – erre az eredményre rendkívül büszkék vagyunk.”
A Bugatti Bolide tesztfázisának hivatalos lezárásával a molsheimi csapat most a sorozatgyártásra helyezte a hangsúlyt. Az első vásárlói autó átadása várhatóan néhány hónapon belül megtörténik.