Műszaki hiba ellenére szerzett értékes pontokat Pergusában Losonczy Levente
Műszaki hiba hátráltatta, de így is értékes pontokat gyűjtött Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Italy sorozatnak, azaz az olasz bajnokságnak a második fordulóján, a szicíliai Enna Pergusa versenypályán, ahol a 25 fős mezőnyben végül egy 8. és egy 10. helyet szerzett.
A Hungarian Motorsport Academy 21 éves pilótája az időmérő edzésen a pályaspecifikus műszaki gonddal küzdve a 17. rajtkockát szerezte meg, az első versenyen pedig már a második körben újfent előjött autóján a technikai probléma, ennek ellenére 7 pozíciót sikerült javítania és 10. lett.
„Igazából az egész hétvége nagyon nehéz volt a számunkra, mert előjött egy olyan, kizárólag erre a pályára jellemző műszaki hiba, amire nem számítottunk és nem is igazán tudtunk felkészülni rá. Valójában egy edzés alatt kellett volna megtanulnom a pályát és megismerkednem vele, mert szombaton szinte egyetlen kört sem tudtam megtenni a probléma miatt” – mondta az ALM Motorsport Hondájával versenyző Losonczy Levente.
„Értelemszerűen így nem igazán sikerült felkészülni megfelelően az időmérő edzésre, ráadásul ott is a gyors köröm közepén előjött a hiba, ezzel együtt kellett befejezni, így lett egy 17. hely belőle, ami soha nem ideális” – mesélte Losonczy Levente, aki aztán az első futamon hét pozíciót javított és tizedikként intették le.
„Itt az olasz bajnokságban nem túl jó ennyire hátulról rajtolni, mert a középmezőnyben elég komoly daráló szokott kialakulni. Éppen emiatt nagyon koncentráltam a rajtra, és szerencsére sikerült jól elrugaszkodnom, meg is volt a tempóm, viszont két kör után újfent előjött a már említett műszaki hiba, úgyhogy onnantól az volt a lényeg, hogy okos versenyzéssel célba érjek, mert a legfőbb az volt, hogy a lehető legtöbb pontot meg tudjam szerezni” – nyilatkozta Losonczy Levente.
„A második verseny rajtjánál volt egy kisebb baleset előttem, és arra számítottam, hogy kilöknek egy autót elém, ezért elrántottam a kormányt jobbra és levágtam a pályát. Vissza kellett sorolnom, de ugyanoda tudtam visszajönni, ahol voltam. Ezután légüres térben köröztem, előttem és mögöttem is messze voltak az ellenfelek, de a biztonsági autós szakaszban ezek a különbségek eltűntek. Az újraindításnál aztán el kellett kerülnöm egy ütközést, mert az előttem lévő versenytárs elrontotta a féktávot és ahogy visszatért a pályára ott eltalált volna, ha nem megyek a fűre. Emiatt veszítettem két helyet, de úgy gondolom, hogy tempóból az ötödik pozíció meglehetett volna, helyette maradt a nyolcadik. Ez egy ilyen hétvége volt, el kell fogadni, hogy ebben a sportágban előfordul az ilyesmi, de köszönöm a csapatnak a kitartó munkát, innen folytatjuk” – mondta a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, aki az év elején bekerült a JAS Motorsport által működtetett, úgynevezett Driver Development Programba (DDP). Ennek keretében számos, az autóversenyzéshez szorosan kapcsolódó területen fejlődhet, miközben fejlesztőpilótája a JAS által üzemeltetett versenyautóknak is.
A TCR Italy idénye több mint egy hónapnyi szünet után, július 12. és 14. között folytatódik Mugellóban.