Az új Continental GT Speed debütál a Goodwood Festival of Speed rendezvényen
- Megerősítették az új Continental GT Speed nyilvános debütálását az idei Speed Festival of Speed-en, amely támogatja a Goodwood-témát, a „Horseless to Hybrid – Revolutions in Power” címet.
- Az új Continental GT Speed beállította a nem hivatalos „víz alatti sebességrekordot”, 208 mph / 335 km/h-t – ez valószínűleg a leggyorsabb alagúton áthaladó sebesség a világon
- Egyedi „FOShtank” az új autó bemutatására és a Víz alatti sebességrekord filmre, a projekt színfalai mögötti új felvételekkel
- Ultra Performance hibrid hajtáslánc 782 LE-vel és 1000 Nm-rel
- Rekordot értek el a SUSTAIN második generációs megújuló bioüzemanyag használatával a világ leghosszabb, legmélyebb tenger alatti közúti alagútjában
Az új, negyedik generációs Continental GT Speed az e heti Goodwood Festival of Speed rendezvényen debütál a nagyközönség előtt. A nem hivatalos „Víz alatti sebességrekord” megszerzése után, amelyről úgy tartják, hogy ez a leggyorsabb autó, amit valaha egy alagúton áthaladt, a 208 mph / 335 km/h-s napi sebességű szuperautó kupé és kabrió változatban is megjelenik a rendezvényen, és a a híres Goodwood Hill Climb naponta kétszer csütörtöktől vasárnapig.
Az új Continental GT Speed két példánya mellett, amely a Goodwood-i Hill Climb-en jelenik meg, egy harmadik autó is látható lesz a Speed Festivalon egyedülálló módon, hogy megünnepeljék a víz alatti sebességrekordot. A „FOShtank” az üveg „Toy Box” kijelzőegységek testreszabott változata, amelyet a Bentley az angliai crewe-i Dream Factory campusán használ, de úgy módosították, hogy egy egyedi építésű akváriumot is tartalmazzon. víz alatti téma.
A Tourmaline Green Continental GT Speed kijelzős autó egy háromtonnás akvárium mögött jelenik meg, amely 1400 liter vizet és 30 Shubunkint és egyéb aranyhalakat tartalmaz. Két különálló tartály együtt több mint három tonnát nyom, ha megtelik, a vizet 80 mm vastag akrillapok tartják vissza. Minden tartály áramlási sebességgel és szűréssel rendelkezik, hogy biztosítsa a víz tisztaságát, és egy helyszíni akváriumspecialista gondoskodik a 30 lakó jólétéről a Speed Festival ideje alatt. A kijelző hátsó falán egy nagy, kültéri LED-képernyő kapott helyet, amely lejátssza az Underwater Speed Rekord indítófilmjét és egy új kulisszák mögé a rekord elérésének módját.
A víz alatti sebességrekord – A színfalak mögött
Az új Continental GT Speed április 18-án érte el végsebességét a 14,5 km-es norvégiai Ryfylke alagúton – ez a világ leghosszabb közúti alagútja és legmélyebb tenger alatti alagútja, a legalacsonyabb pontja 292 méterrel a tengerszint alatt van. A Bentley új Ultra Performance Hybrid elektrotöltésű hajtásláncával meghajtott új Continental GT Speed könnyedén ki tudta adni mind a 782 LE-t és 1000 Nm-t, a Coryton SUSTAIN második generációs megújuló bioüzemanyagával és a Bentley saját napelemrendszeréből származó elektromos árammal feltöltött hibrid akkumulátorral. .
Az új, kategóriaelső hajtáslánc extrém teljesítményt nyújt több lóerővel és nagyobb nyomatékkal, mint a korábbi W12, valamint jelentős, 29 g/km-re csökkent CO2-kibocsátással. Ez viszont a vezetési képességek rendkívüli skáláját biztosítja az extrém teljesítménytől a csendes és könnyed elektromos luxusig.
13 hónapos előkészületekre és tervezésre volt szükség a nagysebességű alagút biztonságos lefutásához. Minden új Continental GT Speed a gumiabroncsok megfelelő nagy sebességű nyomásra való felfújásán túl módosítás nélkül is elérheti a végsebességét, de az alagút határában való futáshoz extra óvintézkedésekre volt szükség.
Az első lépés a megfelelő alagút biztosítása volt. A Ryfylke alagút a norvégiai Stavanger városa közelében tökéletes jelölt volt, mivel viszonylag egyenes, sima és nagy hossztartalékokkal rendelkezik. A Bentley hálás a norvég autópálya-hatóságnak (Statens Vegvesen) és a helyi stavangeri rendőrségnek a projekt megingathatatlan támogatásáért, mind az alagút biztosításában, mind a sebességhatár túllépéséhez szükséges engedélyért.
Az autó „Vmax” (végsebesség) fizikáját egy 10 méter széles csőben a Computational Fluid Dynamics segítségével szimulálták, amiből kiderült, hogy az aerodinamikai légellenállás 11 százalékkal nagyobb lesz az alagútban. Az autó aerodinamikai terhelésére hatással voltak a lökéshullámok és az alagút falairól visszapattanó autó nyoma is, ami azt jelenti, hogy a Bentley karosszériamérnökeinek fel kellett mérniük az autó körüli panelekre ható atipikus erőket is. A szimuláció megmutatta annak fontosságát, hogy az autót az alagút közepén fussanak – az oldalak közelsége felgyorsítja a levegő áramlását az autó és az alagút fala között, és olyan szívást hoz létre, amely egyre közelebb húzza az autót a falhoz.
A Vmax autót – amelyet kizárólag nagy sebességű futásokra készítettek bukóketreccel és kanálülésekkel – 22”-os Pirelli abroncsokkal szerelték fel, amelyeket megröntgeneztek, hogy ellenőrizzék az esetleges inkonzisztenciákat a felszín alatt. Az autót a korábbi brit rally-bajnok, Mark Higgins vezette, aki a Man-szigeti TT pálya körrekordja.
A végsebességű futásokat helyi idő szerint hajnali 01:00-kor hajtották végre, amikor a két alagút egyikének lezárása minimális fennakadást okozna a helyi forgalomban, amelyet a késések elkerülése érdekében a tartalék alagútba irányítottak. A megnövekedett légellenállás ellenére az új Continental GT Speed mindössze 33 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 335 km/órára, és addig tudta tartani a végsebességét, ameddig a film rendezője, Jon Richards (korábban a Top Gear) megkívánta.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!