Néhány gondolat a legújabb 350-es Forza vázáról és futóművéről 

  • Rövid tengelytáv és hegyes villaszög
  • Kis méretű építésmód jól eltalált ülésmagassággal
  • 15”-os átmérőjű első és 14″-os hátsó, öntött alumínium felni

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

Erős, mégis könnyű acélcsőváz biztosítja a Forza 350 megnyugtató stabilitását. Remek egyenesfutásában nagy szerepe van az 1510 mm-es tengelytávnak, a fordulékonyság pedig az átgondolt geometria számlájára írható – a villaszög 26,5°, az utánfutás pedig 91 mm. Az elsőrangú hűtés érdekében az üzemanyagtartály elé rögzítették a radiátort, míg az akkumulátor a tank és a nyereg alatti csomagtér között található, hogy minél ideálisabb legyen a motor súlyelosztása. A modell nedvestömege 186 kg. 

A 780 mm-es nyeregmagasság és a természetes, felegyenesedett üléshelyzetnek hála messze belátható a motor környezete, és a Forzát is könnyen észreveszi a többi közlekedő. Visszapillantókkal együtt 860 mm a motor teljes szélessége, míg a 754 mm-en nyújtózó kormány alatt 580 mm-es első idom védi a vezetőt a menetszéltől. A karcsú építésmód révén a legnagyobb torlódásokon is pillanatok alatt áthámozhatja a magát a Forza vezetője. 

A masszív, 33 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokhoz hét fokozatban állítható rugó-előfeszítésű hátsó rugóstagokat társítottak a Honda mérnökei, ezeken támaszkodik meg az egy darabból álló, alumínium lengővilla. 

Kezelhetőség, menetkomfort és közlekedésbiztonság szempontjából egyaránt rendkívül fontos, hogy kiváló tapadású abroncsok kerültek a modellre. A 15”-os, alumíniumból öntött első keréken 120/70 R15 méretű gumi feszül, míg a hátsó köpenyről 140/70 R14-es érték olvasható le. A 256 mm-es első és 240 mm-es hátsó tárcsára épülő fékrendszer ugyancsak elsőrangú, különösképp, hogy működését nedves úton is biztonságos lassítást szavatoló, kétcsatornás blokkolásgátló felügyeli. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!