A 2025-ös Honda Forza 750

A modellfrissítés főbb elemei: 

A Honda Forza 750 a luxusrobogók alkotta Forza modellcsalád feje. Páratlan kényelmével, lenyűgöző megjelenésével és sportos menetteljesítményével igazi ínyencfalatnak számít a városi gépek között. A 2025-ös változat megújult lendületes formavilággal és a korábbinál is gazdagabb felszereltséggel nyűgözi le a nagyérdeműt: új, integrált irányjelzőkkel és nappali menetfénnyel kiegészített, dupla LED-fényszóró kapott, szériafelszereltség lett a sebességrögzítő, és modernebb az 5”-os TFT-kijelző, amely a Honda RoadSync alkalmazás révén immáron okostelefon-csatlakozásra is képes. A soros, kéthengeres, 745 cm3-es erőforrás minden helyzetben rugalmassá és dinamikussá teszi a modellt, az elektronikus gázmarkolat (TBW) pedig 3 gyárilag beállított és egy felhasználói üzemmódot ajánl fel a vezetőnek. A Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) ugyancsak három fokozatban szabályozható, és még kifinomultabban működik, mint eddig, ugyanis a RAIN programot tovább optimalizálták. Az acél csőváz, az alumínium lengővilla, a Pro-Link himbarendszerre ültetett hátsó rugóstag, valamint a 17”-os első és a 15”-os hátsó kerék minden helyzetben kiváló úttartást szavatol, és a fékrendszer is elsőrangú, tudniillik négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek kerültek a modellre. A Forza 750 nagy előnye, hogy méretes ülés alatti tárolórekeszébe akár teljes értékű, zárt bukósisak is befér, és 35 kW-os, A2-es jogosítvánnyal vezethető változatban is elérhető[1]. Hogy még modernebb és vonzóbb legyen, 2025-ben három új szín is szerepel majd a fényezések választékában – bármelyik mellett dönt a vásárló, álomszép motort vihet haza.

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

Bevezetés

Az ezredfordulón bemutatott Honda Forza 750 mára egyértelműen bebizonyította, hogy komoly erőt képvisel az európai motorpiacon, sőt a Honda kínálatában is igen előkelő helyet tölt be. Mondhatni, márka a márkán belül… Persze nem véletlen, hogy ilyen ismertségnek örvend. Ez a modell egy vérbeli GT (Grand Touring), ennek megfelelően roppant látványos, bőséges helyet nyújt a vezetőnek, valamint utasának, sportossága, kezessége és teljesítménye pedig egyszerűen lenyűgöző. 

Minden Forza elképesztően szép és fejlett, ugyanakkor kiváló összeszerelési, illetve anyagminőségű, prémium termék, és valóban könnyebbé teszi a helyváltoztatást, ilyenformán az életet is. A 750-es Forza 2021-ben, a Forza 125 és a Forza 350 mellé érkezett, méghozzá azért, hogy a lehető legszélesebb vásárlói réteg találhasson eszményi társra a Forza család tagjaiban. 

Gyorsaságával, fordulékonyságával és luxus színvonalat képviselő felszereltségével azonnal kivívta a bukósisakos közönség elismerését, és a kiélezett piaci verseny ellenére kategóriájában is gyorsan kivívta helyét. Városi használatra, ingázásra és hétvégi túrázásra egyaránt kiváló, minőségét és használati értékét tekintve is elsőrangú. Kétségtelenül racionális döntés, de több is annál: stílusos szórakozás a hét minden napján. 

Hogy továbbra is messzemenőkig megfeleljen a vásárlói elvárásoknak és megőrizze előkelő piaci pozícióját, a 2025-ös modellévet már frissítve kezdi meg a Forza. Kifinomultabbá tették megjelenését és műszaki alapjait, még magasabb szintre emelték használati értékét, nem mellesleg a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe veszik gyártásánál. 

Áttekintés 

A Forza 750 újragondolt feszes, szögletes idomzata nagy sebességnél is kiváló időjárás-védelmet biztosít, nem mellesleg a könnyű kezelhetőséghez is hozzájárul, hiszen bőséges lábtér és alacsony ülés kialakítását tette lehetővé. Az új, nappali menetfénnyel és integrált irányjelzőkkel kiegészített, dupla fényszóró még modernebbé varázsolja az összhatást, és a fenntarthatósági törekvések is érvényesültek, ugyanis egyes alkatrészek lebomlani képes Durabio anyagból készülnek. 

Igen hasznos a kesztyűtartó és az ülés alatt megbúvó csomagtartó is, különösképpen, hogy utóbbi egy teljes értékű, zárt bukósisak befogadására is alkalmas. Igazodva a felhasználói igényekhez, a tárolórekeszben elhelyezett USB-C-aljzat átkerült a kormányra, a frissített, 5”-os TFT-műszeregység pedig – a Honda RoadSync alkalmazásnak köszönhetően – immáron okostelefonnal is párosítható. A gyújtáskapcsoló, valamint a kormány és az ülés zárja a Smart Key intelligens kulccsal kezelhető, és ezentúl alapáron jár a modellhez a sebességrögzítő. 

A kifejezetten nyomatékos és üzemanyag-hatékony, 745 cm3-es sorkettes nemcsak az elektronikus gázmarkolatnak (Throttle By Wire, TBW) köszönheti barátságos habitusát, hanem a 3+1 programot (RAIN, STANDARD, SPORT + USER) felkínáló üzemmódkapcsolónak is. A Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) működése három lépésben szabályozható (2025-re finomítottak a RAIN konfiguráción), a dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) kapcsolásainak időzítése pedig mindig az aktuális menetüzemmódhoz igazodik. Utóbbit úgy optimalizálták, hogy kis sebességnél is pontos visszajelzéseket nyújtson és kiszámíthatóan adja le a motor erejét. 

Az acélból készülő csőváz, az alumínium lengővilla, a 41 mm-es fordított teleszkópvilla, a radiálisan rögíztett, négydugattyús féknyeregpár, a Pro-Link himbarendszerre ültetett hátsó rugóstag, valamint a 17”-os első és a 15”-os hátsó kerék minden helyzetben kiváló úttartást szavatol, olyannyira, hogy a Forza 750 a sportmotorok nyújtotta élményt csempészi át a robogók világába. 

A Forza 750 vásárlói az alábbi színárnyalatok közül választhatnak 2025-ben:

  • Blacked out’ Mat Ballistic Black Metallic (metálfekete, fekete részletekkel)
  • Iridium Gray Metallic (metálszürke) alapfényezés Graphite Black (grafitfekete) haspáncéllal és díszcsíkkal
  • Mat Warm Ash Metallic (metálszürke) 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!