A legújabb 750-es Forza stílusa és felszereltsége 

  • A nagy helykínálatot biztosító, GT-jellegű, utazómotoros építésmód a vezető és az utas kényelméhez, valamint időjárás-védelméhez is hozzájárul
  • Az elektromosan állítható légterelőt és a tükröket egyaránt áttervezték az egyszerűbb kezelhetőség érdekében
  • A gyártás során biobázisú Durabiót és visszaforgatott anyagokat is felhasznál a Honda
  •  Páratlanul fejlett műszaki megoldások: Smart Key (okoskulcs), LED-fényszóró nappali menetfénnyel, vadonatúj, 5”-os TFT-kijelző megvilágított kormánykapcsolóval, okostelefon-csatlakozás, sebességrögzítő és még sok-sok egyéb tartozék 

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

Miként az egy GT-szintű túrarobogótól elvárható, a Forza 750 karcsú fejidoma – nagy tempónál is – hatékony időjárás-védelmet nyújt az utasoknak. A könnyű kezelhetőséget szolgálják a 2025-ös változaton könnyebben állítható, magasra és szélre helyezett visszapillantó-tükrök is, akárcsak a kompakt, túlzásoktól mentes, városi használatot megkönnyítő építésmód. Újragondolt, immáron feszes idomzatával modern maxirobogó benyomását kelti a Forza 750. Ebben az is közrejátszik, hogy az új, nappali menetfényekkel kiegészített, dupla LED-fényszóró prémium megjelenést kölcsönöz a modellnek. 

Az új, elektromosan állítható szélvédő a vezetőt és az utast is hatékonyan óvja a légörvényektől. Nem meglepő, hiszen 480 mm magas és 100 mm-rel, azaz 25%-kal szélesebb, mint az elődmodellnél alkalmazott plexi. Helyzete 120 mm-es, illetve 10 fokos tartományban állítható, és automatikus leereszkedésre is képes. Ez azt jelenti, hogy a gyújtáskapcsoló OFF-állásba fordításakor önműködően a legalsó pozícióba húzódik, így még egyszerűbb a motor leparkolása. További előnye, hogy memóriával is ellátták, tehát elindulást követően, amint a motor eléri az 5 km/órát, visszatér a legutóbbi helyzetbe. 

A szélvédő és az idomzat gyártásánál Durabiót, azaz biobázisú polikarbonát-gyantát is felhasznál a Honda, miként visszaforgatott műanyag és gumi is szerephez jut. 

A kimagasló használati értéken felül a Forza család fejének van még egy ellenállhatatlan tulajdonsága: gyönyörű. Egy guruló műalkotás, ami jellegzetes formavilágával, valamint prémium színvonalú műszaki és esztétikai megoldásaival mindig vonzó jelenség, függetlenül attól, hogy szemléli vagy megüli az ember. 

Persze a részletmegoldások is sokat számítanak. Ráadásként – az átrajzolt idomzatnak és a fellépőnek köszönhetően – hatalmas az első lábtér, a gondosan formált, 790 mm magasra helyezett nyereg pedig már az első másodpercben roppant kényelmes és könnyedén leér róla a pilóta lába. Az ülést felhajtva 22 literes csomagtartó tárul fel, amibe egy teljes értékű, zárt sisak is betehető. Jól szolgálatot tehet a jobb oldali belső idom mögé bújtatott, könnyen hozzáférhető, hétköznapi tárgyaknak kialakított kesztyűtartó is. Igazodva a felhasználói igényekhez, a tárolórekeszben elhelyezett USB-C-aljzat átkerült a kormányra. Az új, DCT-vel teljes összhangban dolgozó sebességrögzítő használata hihetetlenül egyszerű. A jobb kormánykapcsolóval aktiválható, míg a bal oldalin található Plus/Minus- és Resume/Set-gombbal a különféle parancsok adhatóak ki (sebesség növelése és csökkentése, visszaállítás). 

A menetadatokat új, 5”-os, színes TFT-műszeregység jeleníti meg, melyet úgynevezett optikai ragasztással állítanak össze. Ez azt jelenti, hogy gyantával töltik ki a folyadékkristályos kijelző és a fedőüveg közötti rést, ezzel jelentősen csökkentve a tükröződést és javítva a láthatóságot. Hogy a vezető még inkább személyre szabhassa új Hondáját, többféle stílusú (Bar, Circle és Simple) grafikát állíthat be a kijelzőn, és a Honda RoadSync alkalmazással okostelefont is csatlakoztathat a rendszerhez. 

Ezáltal a kijelző roppant egyszerűen használható turn-by-turn navigációra, sőt, ha a vezető sisakbeszélővel motorozik, zenét hallgathat, hívásokat fogadhat vagy meghallgathatja a legfrissebb időjárás-előrejelzést, miközben a háttérvilágítással kiegészített, négyirányú kormánykapcsolóval ösztönösen kezeli a sokoldalú műszeregységet. Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy letölti az ingyenes Honda RoadSync alkalmazást az App Store-ból vagy a Google Play áruházból, és készülékével kapcsolódik a műszeregységhez. 

Legalább ennyire praktikus a speciális, rádióhullámokat kibocsátó Smart Key, melynek lényege, hogy ha a slusszkulcs hatótávolságon belül van, jelet küld az elektromos rendszernek a pilóta zsebéből, nem kell tehát a kulcsnyílásba helyezni  ahhoz, hogy beindítható legyen a motor vagy kinyitható az ülés alatti tárolórekesz és az üzemanyagbetöltő-nyílás. Ha hatótávolságon belül van, a motorra szerelt főkapcsoló elfordíthatóvá válik, s ráadható a gyújtás, oldható a kormányzár, illetve nyitható az üzemanyagbetöltő-nyílás és az ülés alatti tárolórekesz. A Smart Key a Smart Top Box túradoboz zárját is kezeli, és arra is képes, hogy a távolból egy pillanatra „megvillantsa” az irányjelzőket, ezzel segítve a motor megtalálását a nagy parkolókban. A kormányzárat – egy elektromos kapcsolószerkezet révén – ugyancsak nyitja-zárja a rendszer, így illetéktelenek nem tudják elvinni a Honda túrarobogóját. 

A hátsó irányjelzők Automatikus Vészvillogóként (Emergency Stop Signal, ESS) is hozzájárulnak a menetbiztonsághoz. A funkció 53 km/óra felett aktiválódik, s akkor kezdi – a többi közlekedő figyelmeztetése végett – szabályos időközönként fel-le kapcsolgatni az izzókat, ha legalább 6,0 m/s2-es lassulást érzékel. Bekapcsolt ABS, valamint nedves útburkolat esetén a határérték jóval alacsonyabb, mindössze 2,5 m/s2.  

Az automatikus vészvillogást követően önműködően leáll a rendszer, amit nem egyszerű „időkapcsoló” vezérel, hanem összetett elektronika, ami az első és a hátsó kerék fordulatszáma alapján kalkulálja ki, hogy mikor fejezze be a villogást. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!