A vadonatúj Honda Forza 750 erőforrása 

  • A csúcsteljesítmény 43,1 kW (58,6 LE), a maximális forgatónyomaték 69 Nm, a fordulatszám piros tartománya 7000 f./percnél kezdődik
  • Elektronikus gázmarkolat (Throttle By Wire, TBW)
  • 3,53 l/100 km (WMTC szabvány szerint)
  • 35 kW-os, A2-es vezetői engedéllyel vezethető változat is szerepel a kínálatban

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

 A Forza 750 soros, kéthengeres, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, SOHC-vezérlésű motorját úgy tervezték a mérnökök, hogy az alsó és középső fordulatszám-tartományban egyaránt ütős legyen a teljesítmény. Szerkezetileg nem változott a 2025-ös modellévre, ugyanis még mindig rendkívül fejlettnek számít. Viszonylag hosszú löketének, különleges formájú égéstereinek és nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengelyének köszönhetően már egészen alacsony fordulaton jelentős nyomatékot szabadít a hátsó kerékre, előredöntésével pedig még alacsonyabbra került a tömegközéppont. 

A 6750-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező, 58,6 lóerős csúcsteljesítmény bőven elegendő a villámgyors, gondtalan motorozásokhoz, miként a 4750 f./perctől kiaknázható, 69 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték és a 7000 f./percnél kezdődő piros fordulatszám-tartomány is tiszteletre méltó. Az adatok magukért beszélnek: a Forza 750 mindössze 3,9 másodperc alatt tesz meg 50 métert állórajttal, és 60 km/óránál csupán 2500-at forog főtengelye percenként. 

A magas fordulatszámon is kifinomult járáskultúrát két kiegyensúlyozó-tengely biztosítja, míg a jellegzetes, pulzáló hang a 270 fokos főtengely-elékelésnek és a szokatlan gyújtássorrendnek tudható be. Bárhogy is, a furat 77, a löket 80 mm és bizonyos alkatrészek több feladatot is végeznek. A vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is hajtja, a kiegyensúlyozó-tengelyek pedig az olajpumpát is forgatják. Az összetevők számának minimálisra csökkentésével sikerült könnyű, hatékony és megbízható motorkonstrukciót létrehozni.  

A modell 35 kW-os változatban is elérhető, így az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is kihasználhatják a Forza 750 képességeit. Amennyiben a motor vásárlását követően megszerzik a korlátlan vezetői engedélyt, a hivatalos Honda-márkaszervizek bármikor visszaállítják az eredeti állapotot, így a tulajdonosnak nem kell új motort vennie, elég az ECU szakszerű átprogramozása. 

A Forza 750 fogyasztása kivételesen alacsony, csupán 3,53 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul, ezt bizonyítja, hogy a 13,2 literes üzemanyagtartály tartalmával 375 km tehető meg. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!