Hello Honda CB1000 Hornet SP

25YM Honda CB1000 Hornet

Új modell 

A vadonatúj CB1000 Hornet csúcsmodellt sportos változatban is forgalmazza a Honda. A CB1000 Hornet SP néven kapható kivitelt szintén a CBR1000RR Fireblade erőforrására épül, de nagyobb csúcsteljesítményt, illetve nyomatékot ad le, futóműve és fékrendszere pedig a kimagasló motorerőhöz igazodik. Előbbit 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkópokból és Pro-Link himbarendszerre ültetett hátsó központi rugóstagból állították össze, míg a lassítást négydugattyús, radiálisan rögzített Brembo Stylema első nyergekre bízták. Az SP különleges mivoltáról árulkodik, hogy típusspecifikus, lenyűgöző fényezéssel érkezik a szalonokba, és a gyorsváltó is alapfelszereltség. Biztonságos teljesítményleadásáról 3 előre programozott és 2 felhasználói menetüzemmódot felkínáló elektronikus gázmarkolat (TBW) gondoskodik, ami a motorerőt, a motorféket, a HSTC-t és az egykerekezés-gátló működését egyaránt szabályozza. Az optimálisan áttételezett, hatfokozatú váltó kezelését kuplungasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló könnyíti meg, akárcsak a dupla, vetítőlencsés LED-fényszóró és a lenyűgöző, színtiszta streetfighteres stílus. Mindezt színes, 5”-os, a Honda RoadSync alkalmazásnak köszönhetően okostelefonnal is párosítható TFT-műszeregység koronázza meg, melyet navigációra is használhat a pilóta. 

Bevezetés 

A 2023-ban bevezetett CB750 Hornet visszahozta a legendás Hornet (magyarul lódarázs) nevet az európai köztudatba. A streetfighteres stílus, a lehengerlő erő és a tűpontos kezelhetőség elképesztően népszerűvé tette a modellt, 2023 értékesítési adatai alapján kijelenthetjük, hogy Európa legkedveltebb naked motorját tisztelhetjük benne. 

Persze a Hornet család már réges-régen kivívta méltó helyét a kétkerekűek világában, hiszen a kilencvenes évek végének négyhengeres sztárja, a CB600F Hornet és az ezredfordulót követően bemutatott CB900F Hornet is gyors, szórakoztató és megfizethető motorként vonult be a történelembe. 

A sikersztori a pörgős, energiával teli, A2-es jogosítvánnyal is vezethető CB500 Hornet 2024-es érkezésével folytatódott, most pedig a modern Hornet família két legütősebb tagja, a CB1000 Hornet[1]* és a CB1000 Hornet SP kerül bevezetésre. 

Utóbbi – prémium felszereltségével, álomszép fényezésével és egyedülálló képességeivel – a CB1000 Hornet alapmodellt is felülmúlja. Az akár 11 ezres percenkénti főtengelyfordulatra is képes, literes lódarazsak döbbenetes teljesítményt nyújtanak, méghozzá kedvező áron.

Áttekintés 

A CB1000 Hornet SP hajtásáról a 2017-es CBR1000RR Fireblade félelmetes teljesítményű sornégyese gondoskodik, ámde a Hornet SP sportos karakterének megfelelő hangolással. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy az alapmodellel szemben 151,8 LE helyett 157,2 LE-s/115.6 kW csúcsteljesítményt ad le, maximális nyomatéka pedig 107 Nm, azaz kettővel több, mint a „sima” CB1000 Horneté. Mindezt elsőrangú Öhlins és Brembo alkatrészekkel fűszerezték meg, így könnyedén kiaknázható a CB1000 Hornet SP-ben rejlő rendkívül potenciál. 

Az elektronikus gázmarkolat (TBW) 3 gyári vezetési módot kínál a pilótának, a teljesítményleadás, motorfék, egykerekezés-gátló és HSTC előre beállított kombinációival –, továbbá rendelkezésére áll két USER konfiguráció, amelyet saját maga programozhat. A gyorsváltó az alapfelszereltség része. Az 5”-os, erős napsütésben is kristálytiszta képet megjelenítő, optikai ragasztású TFT-műszeregységet egyszerűen használható, bal oldali kormánykapcsolóval kezelheti a pilóta, és a Honda RoadSync alkalmazás segítségével okostelefonjával is összekapcsolhatja. 

A bámulatos összhatás érdekében agresszív, naked stílus hatja át a formatervet, melynek központi eleme a figyelemfelkeltő, dupla LED-fényszóró. A Hornet stíluselemként is szolgáló, feketére festett hídvázra épül, amelyhez kiváló minőségű, 41 mm-es, fordított Showa SFF-BP első teleszkópvilla és minden paraméterében állítható Öhlins TTX36 központi hátsó rugóstag kapcsolódik, így az irányíthatóság és a menetkomfort is messze átlagon felüli. A fékrendszer szintén a legmagasabb színvonalat képviseli, tudniillik négydugattyús, radiálisan rögzített Brembo Stylema nyergek és 310 mm-es, úszóágyazású tárcsák emésztik fel a mozgási energiát. A CBR1000RR-R Fireblade ihlette öntött alumíniumkerekeken 120/70-ZR17, illetve 180/55-ZR17 méretű abroncs feszül. 

Páratlan teljesítményével, prémium felszereltségével, kompakt méretével és friss, jövőbe mutató megjelenésével a CB1000 Hornet SP igazán vonzó jelenség, különösképpen azon pilótáknak, akik középkategóriás motorról váltanának valamilyen különleges, nagyobb gépre.

A 2025-ös modellévű CB1000 Hornet SP az alábbi – egyetlen, egyedi – színben lesz elérhető: 

  • Matte Ballistic Black Metallic (metálfekete, Desert Gold Metallic aranyszínű kerekek és teleszkópok) 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!